راهنمای خرید تلویزیون شیائومی + آشنایی با ویژگیهای تلویزیون اولد شفاف شیائومی از نگاه نزدیکتر

xiaomi tvامروزه یک مجموعه جذاب از تلویزیون های شیائومی با کیفیت بالا از HD تا 4K HDR در فروشگاه ها وجود دارد که ابعاد آن ها از صفحه نمایش بزرگ 65 اینچی تا تلویزیون های کوچک 32 اینچی است. ما در این مقاله از تفاوت بین وضوح HD و 4K ، اصول اولیه ویژگی های تلویزیون هوشمند ، اینکه چرا HDR می خواهید و تفاوت بین LED و LCD چیست! از این راهنمای خرید تلویزیون شیائومی استفاده کنید تا تلویزیون مناسب انتظارات و بودجه خود را انتخاب کنید. ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا نیاز شما به مشاوره را برای خرید تلویزیون شیائومی برطرف کنیم پس با ما همراه باشید. تلویزیون های شیائومی در مدل های مختلف و با سایز بندی و کیفیت تصویرهای متفاوتی تولید می شود تا دست مخاطبان را در انتخاب و خرید تلویزیون باز بگذارد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنمای خرید تلویزیون را بخوانید. البته که باید عنوان کرد شیائومی هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد و با گذشت زمان قطعا می تواند در ادامه کار خود حرف های بسیاری برای رقابت با رقبای اصلی این زمینه داشته باشد.

اگر برای اتصال گوشی به تلویزیون دوو خود قصد دارید از طریق وا فای متصل شوید بهتر است از برنامه ها و قابلیت هایی که در گوشی شما قرار دارد این عمل را انجام دهید . برخی از افراد قصد متصل شدن گوشی به تلویزیون دوو از طریق برنامه ها و اپلیکیشن ها را دارند . برخی از تلویزیون های دوو دارای اپلیکیشن screen mirroring هستند که شما می توانید با این اپلیکیشن به تلویزیون های دوو متصل شوید و محتوای گوشی همراه خود را روی تلویزیون ها تماشا کنید . برای متصل کردن موبایل خود به تلویزیون دوو شما می توانید از روش های گوناگونی این عمل را انجام دهید . برای متصل کردن گوشی خود به تلویزیون با بلوتوث شما نیازمند به دانگل بلوتوث برای متصل کردن هستید ، با خرید و استفاده از دانگل شما می توانید محتوای موبایل خود را روی تلویزیون جی پلاس خود نمایش دهید . برخی از تلویزیون های جی پلاس نیز دارای بلوتوث برای استفاده هستند که در آن موقع شما می توانید با روشن کردن بلوتوث تلویزیون خود ، گوشی مد نظر را به تلویزیون متصل کنید .

تلویزیون شیاومی

xiaomi tvتلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 در نگاه اول فوقالعاده زیبا و جذاب بهنظر میرسد. این دستگاه مثل اکثر محصولات شیائومی ساده و شیک طراحی شده و با تمام سلیقهها همخوانی دارد. از نمای روبرو پنل بزرگی با حاشیههای کمتر از ۱ سانتیمتر میبینیم که با حاشیه سیاه اطراف تصویر نمایشگر به حدود ۱.۵ سانتیمتر میرسد. لوگوی شیائومی در میانه لبه پایینی قرار گرفته و زیر آن بخش اضافهای را میبینیم که محل قرار گرفتن گیرنده ریموت، دکمه پاور و کلید روشن/خاموش کردن میکروفون تلویزیون است. پایههای تلویزیون با دو عدد پیچ به بدنه متصل میشوند و کمی زاویه دارند. به عنوان یک تلویزیون اقتصادی، میتوان امتیاز کامل را به طراحی این محصول داد. اگر کمی دقیقتر به تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 نگاه کنیم، متوجه میشویم شیائومی حداکثر تلاش خودش را کرده تا قیمت دستگاه را پایین بیاورد. فریم اطراف تلویزیون از پلاستیک براق ساخته شده و خیلی زود لک شده و ضمن اینکه مقاومت چندانی در برابر خط و خش ندارد.

  تلویزیون شیائومی L55M5-5ASP

این دستگاه دو کاناله با دارا بودن ۲ اسپیکر در قسمت پایینی تلویزیون، توان صدای ۲۰ واتی را فراهم کرده است. استفاده از فناوریهای صوتی دالبی و DTS HD در تلویزیونهای شیائومی، کیفیت بالای دستگاه را در این حوزه نیز تکمیل کرده است. در حوزه بررسی پورتهای تلویزیون نیز باید بگوییم که این دستگاه دارای پورت USB 2.0، پورت HDMI، ورودی AV، خروجی هدفون، خروجی صدای پیشرفته S/PDIF، دو ورودی آنتن و… میباشد. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله راهنما خرید تلویزیون سامسونگ را بخوانید. 2. بخش دوم صفحه آشنای اندروید تلویزیونهای شیائومی که اپلیکیشنها و نوار اختصاصی قابلیتهای برنامه تی وی، امکانات جستجو و آیکون تنظیمات دستگاه موجود میباشد. تنظیمات در تلویزیونهای شیائومی به شکل نوار کناری در دستگاه طراحی شده است و به همین دلیل در زمان اجرا و استفاده از آنها، بخش پس زمینه دستگاه دیده خواهد شد و مشکلی از این بابت نخواهد بود. البته تعداد اپلیکیشنهای دستگاه نیز زیاد نبوده و اکثر اپلیکیشنهای اندروید به صورت APK بر روی دستگاه نصب شدهاند.

  • صفحه نمایش بدون حاشیه
  • پشتیبانی از فرمت های تصویری PNG, Gif, JPG, Bmp
  • کیفیت تصویر 4K با رزولوشن 3840×2160 پیکسل
  • گوشی های هوشمند
  • پورت USB نسخه 2.0
  • پشتیبانی از تکنولوژی HDR با فرمت های HDR10+، HLG و Dolby Vision

میباشد. پرتهای ورد و خروج در پشت تلویزیون قرار دارد و دسترسی به انها بسیار اسان است که نکته مهمی است. در مورد ریموت کنترل تلویزیونهای شیائومی نیز که از طریق بلوتوث به دستگاه وصل میشود، راحتی استفاده و عدم تناسب فاصله برای عملکرد دکمههای کنترل را به دنبال خواهد داشت. از این رو میتوانید بدون نگه داشتن مستقیم ریموت کنترل به تلویزیونهای شیائومی از این رابط استفاده نمایید. خواه به دنبال یک تلویزیون متوسط یا تلویزیون با کارایی بالا باشید ، بزرگترین عامل در تصمیم شما احتمالاً اندازه صفحه نمایش خواهد بود. در نظر بگیرید که به طور معمول چند نفر از اعضای خانواده شما بطور هم زمان تلویزیون تماشا می کنند و قرار است تلویزیون تان را در کدام قسمت خانه قرار دهید. سپس بزرگترین اندازه صفحه را انتخاب کنید که به راحتی در آن فضا – و بودجه شما متناسب باشد. اندازه صفحه نیز به میزان نزدیک بودن شما به تلویزیون بستگی دارد.. یک قانون خوب این است که باید در فاصله ای از تلویزیون بنشینید که سه برابر بیشتر از ارتفاع صفحه نمایش برای HD و فقط ۱.۵ برابر ارتفاع صفحه برای ۴K باشد.

  رونمایی از سه پرچمدار شیائومی در نمایشگاه ایران تلکام 2017

مبانی تلویزیون شیائومی آشکار شد

شیائومی یکی از برندهایی است، که خیلی زمان طولانی نیست وارد این بازار شله قلم کار شده و افراد هنوز خیلی با آن آشنایی ندارند. پنل تلویزیونهای شیائومی بیشتر از نوع VA هستند و به همین واسطه به کنتراست دقیق و بالایی دسترسی دارد و این میتواند کمک شایانی به تصویر بهینه در دسترس شما داشته باشد. همچنین طراحی شیک و ضخامت کم کاری کرده کاربران از دور شیفته این نمایشگرها شده و طراحی را در اولویت انتخاب خود قرار دهند. البته شاید همچین دلیلی برای گزینش تلویزیون خیلی منطقی به نظر نرسد. حال با ما در افرالند همراه باشید، تا یک سنجش هوشمندانه را رقم بزنیم و دارت را به وسط هدف پرتاب کنیم. شیائومی همان طور که گفته شد، از تنوع کمی برخوردار میباشد. محصولات آن شامل سه رده؛ LED, OLED, تلویزیون شیائومی ۵۵ اینچ 4s QLED است و هر کدام نهایتاً دو یا سه مدل در ترکیب خود دارند. همین تعداد کم جوابگوی نیاز افراد در هر سری میباشد و از قیمت مناسب تا لوکس را شامل میشوند.

xiaomi tvاین تکنولوژی از کوانتوم و نانوسل به طور همزمان بهره میبرد. نانوسل (Nanocell) با تکنولوژی اجزای متحد الشکل وکوچک که به اندازه یک نانومتر هستند رنگ ها و جزئیات تصویر را با کیفیت بالا بهبود بخشیده وبا جذب نور اضافه، کیفیت و زاویه دید بهتری را به شما ارائه میدهد. تلویزیون های کریستال دارای عمق تصویر 8 بیتی هستندوبرای افزایش سرعت و خاموش کردن بکلایت نور اضافه استفاده شده که مانند نانوسل ها عمل می کند و کیفیت خوبی به شما میدهند. اصلی ترین مزیت مینی LED ها این هست که کوچک ترند و این باعث بهبود کنتراست و به همین ترتیب باعت بهبود نوردهی می شود . Mini-LED ها برای اولین بار توسط دانشگاهی در کانزاس در سال 2000 ساخته شده اند و جدیدا در دو سال اخیر توسط اکثر برند های مشهور به کار برده شده . در اینجا ما به شما پیشنهاد می دهیم که برای مشاهده و بررسی انواع تلویزیون های سامسونگ بر روی لینک بهترین تلویزیون سامسونگ 2022 کلیک نمایید .

  دوربین شیائومی ۱۲t Pro (بررسی دقیق اولین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی)

این برای عکاسی در شب با گوشی شیائومی به کار میرود.

صاف کن (Straighten): این گزینه یک کادر مجازی را در منظرهیاب ارائه میکند که دائماً تغییر وضعیت میدهد تا به شما کند که عکس خود را به صورت صاف ثبت کنید. زیبا کردن (Beautify): این قابلیت سطحی از زیبایی را که تعیین کردهاید (کم، متوسط یا زیاد) به عکسهایتان اضافه میکند که معمولاً به صورت صاف کردن پوست صورت عمل میکند. تنظیم دستی نور نیمه روشن (HHT): این حالت برای ثبت عکسهای بهتر در محیطهای کم نور مثل عکاسی در شب با گوشی شیائومی استفاده میشود. این حالت از چندین تصویر برای ثبت بهتر عکس استفاده میکند. این برای عکاسی در شب با گوشی شیائومی به کار میرود. صحنه (Scene): این حالت به شما اجازه میدهد که قبل از ثبت عکس 12 صحنه را انتخاب کنید، با انتخاب هر کدام از این صحنهها تغییرات کوچکی در عملکرد دوربین ارائه میشود. صحنههای قابل توجه عبارتند از: چشم انداز، نور پس زمینه و ساحل.

  • حجم صدای پایین نسبت به سونی، سامسونگ و الجی
  • نام شما *
  • وزن :4 کیلوگرم
  • زاویه دید نامناسب
  • حافظه 16 GB
  • افرا لند – 2 سال پیش
  • AZ Screen Recorder را روی تلویزیون راه اندازی کنید

رنگ بدنه و قاب این تلویزیون مشکی است و نوع پایه ی آن به صورت دو طرفه و دو شاخه طراحی شده است و همچنین قابلیت نصب روی دیوار را هم دارد. برند شیائومی Xiaomi ابتدا در سال ۲۰۱۰ توسط فردی به نام لی جون و با مشارکت شش نفر دیگر تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در پکن کشور چین قرار دارد. برند شیائومی در حال حاضر با نزدیک ۱۵ هزار نفر نیروی کار مشغول به فعالیت می باشد. نام این برند در لغت زبان چینی به معنای برنج و ارزن است و این نام از یکی از مفاهیم آیین بودا گرفته شده است. نماد شیائومی عروسک خرگوشی به نام میتو است که همیشه کلاهی به نام اوشانکا به سر دارد. این کلاه شباهت بسیار زیادی به کلاه لی فنگ دارد. لی فنگ سربازی در ارتش کشور چین بود که پس از مرگش حکومت چین او را به عنوان شهروند نمونه در میان مردم معرفی کرد و او در فرهنگ چین از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید