آیا آیفون تاشو اپل جایگزین آیپد می‌شود؟/ الکتریکی شدن تمام خودرو‌های فورد تا سال ۲۰۳۰/ مشخصات گوشی میان رده جدید شیائومی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر از علاقه‌مندان به اخبار فناوری و دستگاه‌های مدرن هستید و امروز موفق به رصد اخبار سرویس فضای مجازی در حوزه‌ دریچه فناوری نشده‌اید، در ادامه لینک ۱۰ خبر پربازدید از نگاه کاربران را برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.

 

آیا آیفون تاشو اپل جایگزین آیپد می‌شود؟

اخبار جدید نشان می‌دهند که اپل ممکن است شرکت اپل آیفون تاشو را جایگزین آیپد مینی کند.

مشخصات گوشی میان رده جدید شیائومی فاش شد

اطلاعات منتشر شده از گوشی Redmi 9 Power خبر از استفاده پردازنده Snapdragon 662 در این گوشی می دهند.

طراحی ظاهری نسل سوم ایرپاد لو رفت

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی ظاهر و طراحی کلی نسل سوم ایرپادهای اپل را به نمایش گذاشته‌اند.

الکتریکی شدن تمام خودرو‌های فورد تا سال ۲۰۳۰

شرکت فورد اعلام تا سال ۲۰۳۰ تمام خودرو‌های خود را الکتریکی خواهد کرد.

قیمت روز گوشی موبایل در ۵ اسفند

قیمت گوشی‌های موبایل موجود در بازار، مورخ ۵ اسفند را مشاهده می‌کنید.

آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (۵ اسفند) + جدول

قیمت تبلت‌های متنوع از برند‌های مطرح جهان در بازار ایران، به تاریخ ۵ اسفند ۹۹ را در این خبر مشاهده کنید.

آخرین قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن در بازار (۵ اسفند) + جدول

در این گزارش به بررسی قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن به تاریخ ۵ اسفند ۹۹ خواهیم پرداخت.

آخرین قیمت انواع لپ تاپ در بازار (۵ اسفند) + جدول

قیمت لپ‌تاپ‌های متنوع از برند‌های مطرح جهان در بازار ایران، به تاریخ ۵ اسفند ۹۹ را در این خبر مشاهده کنید.

آخرین قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار (۵ اسفند) + جدول

در این گزارش، قیمت انواع تجهیزات رایانه‌ای در بازار ایران به تاریخ ۵ اسفند قرار گرفته است.

قیمت انواع گجت‌های هوشمند در بازار (۵ اسفند) + جدول

قیمت انواع گجت‌های هوشمند از برند‌های مطرح جهان در بازار ایران، به تاریخ ۵ اسفند ۹۹ را در این خبر مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرام خبربان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پربازدیدهای امروز
پربازدیدهای فضای مجازی
تاریخ ۵ اسفند ۹۹
آخرین قیمت انواع
بازار ایران

  تلویزیون 65 اینچ 4K هوشمند شیائومی گلوبال مدل 65 Mi TV P1E ساخت 2023

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۱۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

شرط مهم پرداخت سود سهام عدالت

خبر خوش برای بازنشسته‌ها/ افزایش حقوق جدید در راه است

یارانه جدید چه زمانی واریز می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰/ سکه ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد

مجری سرشناس رادیو و تلویزیون درگذشت

خبر بعدی:

آیفون SE 2022 رونمایی شد + تصاویر

اپل در جدید ترین رویداد خبری خود محصولات جدید خود که پرچمداران تولیدان فناورانه در مقایسه با سایر رقبا هستند را به جهان معرفی کرد. این شرکت با سرمایه گذاری بر روی گوشی میان رده خود با نام SE 2022، تصمیم گرفته این محصول را در رویداد سال 2022 خود معرفی کند. این گوشی هوشمند مجهز به جدیدترین تراشه سری A اپل یعنی A15 Bionic است که پیش از این نیز در سری آیفون 13 استفاده شده و از مودم 5G هم بهره می‌برد. این تراشه اپل 6 هسته پردازشی دارد و قدرت بسیار بالاتری را نسبت به نسل قبلی آیفون SE و البته گوشی‌های اندرویدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. موتور عصبی مورد استفاده در این گوشی هم قدرت بالایی دارد.

طراحی آیفون SE 2022 با نسل قبلی خود مشابهت های زیادی دارد و در رنگ های مشکی، سفید و قرمز به بازار می آید. این گوشی هوشمند به نمایشگر 4.7 اینچی مجهز شده که توسط سرامیک شیلد محافظت می‌شود. روی پنل پشتی این گوشی هوشمند هم لایه ای با همین جنس سرامیکی کشیده است. فریم این دستگاه آلومینیومی است و از استاندارد IP67 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کند. دکمه خانه این گوشی همچنان در پایین نمایشگر قرار دارد که از سنسور تاچ آیدی پشتیبانی می‌کند.

  ماجرای غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی

در این گوشی هوشمند از دوربین 12 مگاپیکسلی با فناوری دیپ فیوژن (Deep Fusion) و عکاسی محاسباتی قدرتمندی استفاده شده و از سبک‌های عکاسی مشابه آیفون 13 پشتیبانی می‌کند. با تراشه جدیدی که در این گوشی استفاده شده دوربین عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد.

دوربین سلفی این گوشی تفاوتی با نسل قبلی‌اش ندارد، اما بخاطر ISP (پردازشگر سیگنال تصویر)، کیفیت بالاتری دارد. همچنین با یک الگوریتم جدید حالت پرتره برای دوربین اصلی و سلفی آیفون SE 3 وجود دارد و پردازش‌ها به خاطر موتور عصبی سریع‌تر شده است.

این دستگاه بطور پیش فرض از iOS 15 بهره می‌برد و قابلیت‌های این سیستم عامل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از آنجایی که با تراشه یکسان با سری آیفون 13 روبه‌رو هستیم، آیفون SE 2022 برای مدت زمان زیادی و یکسان با پرچمدارهای اپل بروزرسانی‌های iOS را دریافت خواهند کرد.

این گوشی هوشمند اپل برخلاف پیش‌بینی‌ها مبنی بر قیمت یکسان یا حتی کاهش قیمت نسبت به نسل کنونی، با قیمت پایه 429 دلار به فروش می‌رسد. پیش فروش این محصول از 11 مارس (20 اسفند) آغاز می‌شود و از 18 مارس (27 اسفند) در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این رویداد آیپد ایر نیز رونمایی شد که پردازنده ای مانند آیپد پرو داشته و از قابلیت اپل پن نیز پشتیبانی می کند. این محصول اپل 600 دلار قیمت داشته و در مقایسه با نسخه پرو صفحه نمایش کوچک تری دارد.

رقیب Core i9 توسط اپل به بازار می آید

همچنین در این رویداد تراشه جدید M1 اولترا رونمایی شد که ترکیبی از دو چیپ M1 max است که تا 128 گیگ مموری یکپارچه را پشتیبانی کرده و از CPU‌ بیست هسته‌ای به همراه پردازنده گرافیکی 24 هسته ای استفاده کرده است و در یک دستگاه مک استودیو استفاده شده است که اپل با رونمایی از آن دنیای تکنولوژی را با تکانی شدید مواجه شد. قیمت پایه مک استودیو اولترا 4 هزار دلار است و مک استودیو مکس نیز 2 هزار دلار است.

  مبانی تلویزیون شیائومی آشکار شد

مهندسان کوپرتینو دو تراشه‌ی M1 Max را با رابطی موسوم به UltraFusion به یکدیگر متصل کرده‌اند، این رابط با پهنای باند فوق‌العاده پرسرعت ۲.۵ ترابایت‌برثانیه‌ایش به دو بلوک M1 Max اجازه می‌دهد تا مانند یک تراشه واحد عمل کنند. تراشه جدید اپل با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید می‌شود و ۱۱۴ میلیارد ترانزیستور در دل خود دارد.

M1 Ultra از ترکیب ۱۶ هسته پرقدرت و ۴ هسته کم‌مصرف به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و از گرافیک ۲۰ هسته‌ای با توان محاسباتی FP32 معادل ۲۱ ترافلاپس برای پردازش‌های گرافیکی بهره می‌برد. تراشه پرقدرت M1 Ultra برخلاف اعضای دیگر خانواده اپل سیلیکون به‌جای ۱۶ هسته از واحد پردازش عصبی ۳۲ هسته‌ای استفاده می‌کند.

مانیتور میان رده Studio Display

مانیتور میان‌رده Studio Display اپل با رزولوشن 5K و پنل ۲۷ اینچی و قیمت مقرون به‌صرفه، محصول دیگری بود که در رویداد امشب اپل رونمایی شد. 

مانیتور Studio Display از طراحی مشابه آی‌مک ۲۴ اینچی بهره می برد و نسبت به پرو دیسپلی که قیمت بالایی هم داشت، حاشیه‌های بزرگ‌تر، بدنه پشتی بدون الگو و ساده و ضخامت کمتری دارد. از دیگر تفاوت‌های ظاهری بین این دو نمایشگر می‌توان به استند جدید مشابه آی‌مک ۲۴ اینچی اشاره کرد که برخلاف مدل بالارده همراه با خود محصول عرضه می‌شود و تنها در دو جهت قابل تنظیم است. علاوه‌براین، مانیتور استودیو دیسپلی از وب‌کم برای برقراری تماس ویدئویی بهره می‌برد که نسخه گران‌قیمت‌تر از آن بی‌بهره است.

جالب‌تر آنکه دیسپلی استودیو به تراشه A13 مجهز شده است تا قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از سیستم اسپیکر و «سنتر استیج» وب‌کم را ممکن کند. اپل اعلام کرد در این محصول خود از بهترین اسپیکری که تا کنون در محصولات مشابه آن استفاده شده است بهره برده تا لذت تماشای ویدئوها را با بالاترین کیفیت به مخاطبانش ارائه کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران