بررسی قابلیت های تلویزیون 4K اندرویدی شیائومی P1 2023

  • کیفیت ساخت بالا و طول عمر طولانی
  • پردازشگر 4 هسته ای MTK6886 64bit Cortex A53 Quad core 1.5GHz
  • حافظه رم داخلی 2GB DDR
  • حافظه رام (ROM) از نوع eMMC
  • ورودی های محدود با استاندارد های متوسط

xiaomi tvبرند شیائومی از آن دسته برند هایی است که در چند سال اخیر ، بهترین پیشرفت و ارتقا سطح فناوری ها را داشته است و به همین دلیل نیز توانسته است تا فروش فوق العاده ای را کسب نماید. یکی از مهمترین محصولات این برند در کنار گوشی های تلفن همراه، تلویزیون های هوشمند هستند که دارای انواع و مدل های مختلفی هستند و در طرح ها و اندازه های مختلفی عرضه می شوند. کمپانی شیائومی در سال 2021 خبر از تولید یکی از بهترین تلویزیون های میان رده خود داد که امکانات و فناوری های مهمی را در خود جای داده بود. این تلویزیون که در ماه تیر 1400 عرضه شد، دارای طراحی فوق العاده باریک بود و در کنار آن کیفیتی بی نظر را برای نمایش تصاویر ارائه می داد. در مقاله زیر به طور مفصل به توضیح قابلیت های تلویزیون 4K شیائومی مدل MI P1 خواهیم پرداخت و از تک به تک مشخصات آن رونمایی خواهیم نمود.

  • رفرش ریت: 120 هرتز
  • استفاده از فناوری UpScaling
  • قیمت ایده آل نسبت به سایر رقبا
  • سیستم عامل Android

xiaomi tvریموت این اندروید تی وی اندازهی کوچکتری نسبت به دیگر محصولات دارد و حس توخالی بودن به کاربران دست خواهد داد. احساس ارزان قیمت بودن این ریموت، مهمترین چیزی است که کمی تو ذوق کاربران خواهد زد. این ریموت فاقد مادون قرمز است و بنابراین نمیتوانید برای کنترل مستقیم میزان صدا و خاموش و روشن کردن تلویزیون از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که بهجز Micro-USB برای پاور، هیچ درگاه دیگری در Mi TV Sick وجود ندارد. این در حالی است که برخی از دستگاههای اندروید تی وی میتوانند از طریق کابل USB-OTG به یک پورت USB دسترسی پیدا کنند. این مورد با Mi TV Stick کار نمیکند. هر دو کنترل کننده ایکس باکس وان و درایو USB را نمیتوانید از طریق کابل USB-OTG متصل کنید و اتصال کیبرد USB نیز باعث راه اندازی مجد دستگاه خواهد شد. سخت افزار Mi TV Stock بهخوبی جوابگوی نیازهای اساسی یک اندروید تی وی است.

تلویزیون شیاومی

تلویزیون S4 از دو بلندگو 10 واتی استفاده کرده که در مجموع 20 وات هست. حاشیه: دور فریم این تلویزیون 1.1 سانتیمتر می باشد که حاشیه بسیار پایینی در تلویزیون محسوب می شود که اصطلاحا به اینگونه تلویزیون ها بدون فریم یا بدون قاب می گویند. ضخامت: ضخامت 6.4 سانتیمتری تقریبا متوسط به حساب می آید به نوعی در رده ی تلویزیون های اسلیم قرار می گیرد. تکنولوژی: از تکنولوژی LED در ساخت این تلویزیون استفاده شده است. بکلایت : در واقع همان قسمتی که وظیفه نوررسانی به پنل را دارد که در 3 نوع Diretc -Edge LED وFull Array هستند. کنتراست: در واقع یعنی میزان رنگ های بین روشن ترین (سفید) و تیره ترین (مشکی) می باشد. هر چه کنتراست بالاتر باشه ما شاهد کیفیت تصویر بهتری خواهیم بود. در این مدل به دلیل استفاده از پنل VA تلویزیون4S کنتراست عالی 4700 را دارد که جزو مزیت های مهم این دستگاه محسوب می شود.

  رندرهای جدید شیائومی 12 لایت شباهت آن را به گوشی Civi نشان می‌دهند

xiaomi tvاین حدود زمانی به عنوان نشانگر زمان مورد نیاز برای انتخاب هر برنامه کاربردی است. معنی : زمان لازم برای انجیام و اعمالی یکی از تنظیمات برای مثال “نور پس زمینه” (“روشنایی” در تلویزیون های سونی). معنی : گزینه ها و تنظیمات پیشرفته ، مانند کالیبراسیون رنگ ، در دسترس باشند. اهمیت و تاثیر آن : هنگام شخصی سازی تلویزیون و استفاده از ویژگی و قابلیت های هوشمند. معنی : این که آیا شما می توانید از همه تبلیغات ها در امان باشید و آنها را غیر فعال یا حذف کنید. تلویزیون فقط در صورت گذراندن این تست مشخص میشود که آنها را به طور کامل میتوانید حذف کنید، و یا حتی غیرفعال کنید. اهمیت و تاثیر آن : وقتی از قابلیت های هوشمند تلویزیون در حال استفاده باشید. معنی : اینکه آیا محتوای پیشنهادی در فهرست اصلی تلویزیون یا فهرست اصلی ظاهر میشود. محتوای پیشنهادی می تواند شامل فیلم های پیشنهادی ، نمایش های تلویزیونی ، فیلم های YouTube و غیره باشد.

تلویزیون ۶۵اینچی امپریال مدل EM-۶۵۸۰ نیز در رنج ۲۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان تومان نیز معامله میشود. تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ مدل GTV-۸۲LU۹۲۵۰S حوالی ۴۷ میلیون تومان ارزش گذاری شده اتصال تلویزیون شیائومی به گوشی است. قیمت تلویزیون ۷۵ اینچی شهاب مدل SH۳۰۱UFL-۷۵ به عنوان یکی از گران قیمتترین تلویزیون های بازار به ۳۷ میلیون تومان رسیده است. تلویزیون گران قیمت سونی مدل KD-۶۵X۸۵۰۰G UltraHD – ۴k به ۳۸میلیون تومان رسیده است. سامسونگ و تی سی ال از دیگر تلویزیونهای گران قیمت بازار است که به ترتیب حوالی ۴۸ و ۲۴ میلیون قیمت خورده است. تلویزیون های لوکس بازار چند؟ اقتصاد آنلاین – سولماز محمدی؛ در بازار امروز لوازم خانگی، تلویزیون گران ال جی مدل 60SJ85000GI در رنج ۵۳میلیون تومان معامله میشود. تلویزیون ۶۵اینچی امپریال مدل EM-6580 نیز در رنج ۲۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان تومان نیز معامله میشود. تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ مدل GTV-82LU9250S حوالی ۴۷ میلیون تومان ارزش گذاری شده است. قیمت تلویزیون ۷۵ اینچی شهاب مدل SH301UFL-75 به عنوان یکی از گران قیمتترین تلویزیون های بازار به ۳۷ میلیون تومان رسیده است.

  59% از بازار شوق در مورد قیمت تلویزیون شیائومی

xiaomi tvشیائومی ورودی HDMI 2.1 با قابلیت ALLM را نیز در ورودی های تلویزیون قرار داده تا در کنار نرخ 120 هرتزی و قابلیت MEMC با اتصال XBOX یا PS5 با بالاترین کیفیت و سرعت بازی کنید. شیائومی از ابتدا طرفدار سیستم عامل محبوب و گسترده ی اندروید بود؛ سیستم عامل بکار رفته در Mi TV Q1 75 نیز اندروید نسخه ی 10 است که شما را به دریای بی کران اپلیکیشن های کاربردی متصل می کند. بلوتوث نسخه 5.0 و وای فای با استاندارد 802 نیز در دسترس هستند تا نیازی نباشد کنترل را به سمت تلویزیون بگیرید چرا که کنترل بلوتوثی است. قابیلت های دیگری مثل کروم کست و دستیار صوتی گوگل نیز برای شما کنار گذاشته شده تا بدون حتی لمس دکمه ای به این غول با کیفیت شیائومی دستور بدهید. هنگامی که پشت تلویزیون قرار می گیریم در سمت راست و پایین پورت های تلویزیون قرار دارد که تعدادی از آنها به صورت عمودی زیر هم و تعدادی نیز افقی قرار گرفته اند.

نسخه ی 4S یک ضعف محسوب میشه.

البته چنین بهبودی شاید خیلی به چشم کاربر نیاید چونکه معمولا پشت تلویزیون خیلی به چشم نمی آید. ولی می توان گفت نازک بودن تلویزیون کاملا مشخص و مشهود است. ارتفاع و طول تلویزیون همراه با پایه ها 171×84×18 سانتیمتر بوده و وزن تلویزیون نیز 18 کیلوگرم می باشد. استفاده از پنل IPS ساخت LG Display باعث می شود که تمام مزایای یک پنل IPS را داشته باشید. زاویه ی دید 178 درجه و عمق رنگ های خیلی خوب از جمله ی این مزایا هستند. همچنین الگوریتم های Wide Colour Gamut (WCG) و Vivid Picture Engine برای این پنل توسعه داده شده است. البته زمان باسخ گویی به 9 میلی ثانیه افزایش داشته است و کنتراست نیز از 1:3000 به 1:1500 شده است که جزء ذات پنل های IPS است. نسخه ی 4S یک ضعف محسوب میشه. ترکیب و تنوع پورت ها در تلویزیون هوشمند شیائومی 4X به خوبی حفظ شده و کاملا مشابه سری S می باشد.

  در بازار گوشی موبایل ایران و جهان چه می‌گذرد

قیمت تلویزیون شیائومی

قابلیتی برای افزایش کیفیت تصویر هم در این دستگاه تعبیه نشده که برای کی تلویزیون اقتصادی کاملاً طبیعی است. تماشای ویدیوهای فول اچدی استاندارد روی تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 کاملاً رضایتبخش است، بهخصوص اگر بیتریت ویدیو بالا باشد و از فاصله مناسب به آن نگاه کنید. زمانی که ویدیوی 4K استاندارد را روی این تلویزیون تماشا میکنید، کیفیت تصویر شما را شگفتزده خواهد کرد. جزئیات و شفافیت تصویر بهقدری بالاست که از تماشای هر محتوایی لذت خواهید برد. اگر بهترین تجربه بصری را میخواهید، باید سراغ ویدیوهای 4K HDR بروید. من چند ویدیوی تبلیغاتی و یک فیلم با این ویژگیها را روی تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 تماشا کردم. در این حالت تلویزیون بهطور خودکار محتوای HDR را تشخیص میدهد و حالت مخصوص به آن را فعال میکند. در این حالت با بهرهگیری از فضای رنگی وسیع، محتوای ویدیویی بهمراتب با آنچه در حالت عادی میبینید متفاوت خواهد بود.

از دیگر قابلیتهای ارتباطی این تلویزیون میتوان به وایفای، بلوتوث 4.2، درگاه شبکه، ورودی آنتن، خروجی صدای دیجیتال اپتیکال و خروجی هدفون اشاره کرد. در نهایت، این تلویزیون میتوان با استاندارد VESA از نوع 300 × 300 میلیمتر به دیوار متصل شود. اگر به محصولات برند ال جی علاقه دارید، NANO80 مدل 75 اینچ میتواند بهترین انتخاب در فهرست راهنمای خرید تلویزیون تا 50 میلیون تومان باشد. این تلویزیون صفحه نمایش 74.5 اینچی IPS LCD تخت با رزولوشن 4K-UHD یا 2160 × 3840 پیکسل دارد و نور پسزمینه آن Edge LED است. این صفحه با نسبت تصویر 16:9 قابلیتهای HDR10 Pro و HLG و نرخ نوسازی 50 تا 60 هرتز و زاویه دید عمودی و افقی 178 درجه در اختیار کاربر قرار میدهد. ال جی NANO80 مدل 75 اینچ به سیستم اسپیکر 2.2 کاناله با 2 بلندگوی 10 واتی و 2 ساب ووفر 10 واتی دیگر مجهز شده و توان کلی 40 وات به کاربر ارائه میدهد. صدا به سمت پایین خارج میشود و میتوان از طریق بلوتوث نیز موسیقی را پخش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید