بهترین دوربین گوشی شیائومی در کلاس‌های قیمتی متفاوت (آذر ۱۴۰۱)

یکی از اولویت‌های مهم خرید گوشی بسیاری از کاربران، بهرمندی از یک دوربین مناسب عکاسی با موبایل است و خوشبختانه شیائومی در این زمینه همیشه پیشتاز بوده و حتی برای اولین بار این شرکت بود که از عدد ۱۰۸ مگاپیسکل برای دوربین‌ها خود استفاده کرد. پیشتر در مقاله ای دیگر در مورد بهترین دوربین گوشی در سایر برند ها صحبت کردیم در این مطلب به معرفی بهترین دوربین گوشی شیائومی می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا همراه باشید.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

این برند چینی موفق در کلاس‌های قیمتی مختلف، بهترین دوربین شیائومی را به کاربران ارائه داده است، حتی مدل‌های اقتصادی این برند نیز از لنزهای قابل قبولی استفاده می‌کنند، اما به خاطر داشته باشید که اگر همواره به دنبال قوی ترین دوربین گوشی شیائومی هستید، دیگر خبری از قیمت‌های مناسب نیست و بایستی هزینه بیشتری برای خرید گوشی در نظر بگیرید.

خرید اقساطی 19کالا

Mi 11 Ultra

در حال حاضر عنوان بهترین دوربین گوشی شیائومی متعلق به پرچمدار سال ۲۰۲۱ این برند، یعنی می ۱۱ اولترا است، دوربین این گوشی حتی به عنوان سومین دوربین برتر از نظر بنچمارک معروف دگزومارک انتخاب شده و مدتیست که سرسختانه به جایگاه سوم چنگ انداخته و هیچ مدل دیگری موفق به پس زدن آن از جایگاه سوم نشده؛ چیدمان سه‌تایی دوربین این گوشی شامل لنزهای زیر است:

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

• لنز اصلی: ۵۰ مگاپیکسل
• لنز تله فوتو پرسکوپ: ۴۸ مگاپیکسل با قابلیت زوم اپتیکال ۵X
• لنز اولتراواید: ۴۸ مگاپیکسل با پوشش ۱۲۸ درجه
• دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل

گوشی شیائومی می 11 اولترا

Xiaomi Mi 11 Ultra

شاید در نگاه اول این اعداد و ارقام ساده به نظر برسند، اما قابلیت‌هایی که هر کدام از این لنزها ارائه می‌دهند در نوع خود بی‌نظیرست و در کمتر گوشی موبایلی یافت می‌شود. جالب است بدانید که لنز اصلی این مدل، بزرگ‌ترین سنسور گوشی موبایل تا به امروز را دارد؛ در واقع سنسور بزرگ باعث می‌شود تا لنز نور بیشتری را دریافت کند و در نتیجه تصاویر با شارپنس و جزئیات بسیار بالا ثبت شوند. عملاً استفاده از سنسور بزرگ سبب شده تا این گوشی پادشاه عکاسی در شب باشد و با کمترین میزان نور عکاسی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

فروش ویژه

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۲۲,۲۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی ۱۲T Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۷,۹۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 4G ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۷۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱۴,۴۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Black Shark 5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 5G ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11S ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

در نظر داشته باشید که تصاویر تا حد زیادی از نظر سایز و حجم بهینه‌ شده‌اند و ممکن است کیفیت واقعی آن‌ها را مشاهده نکنید!

بهترین دوربین گوشی شیائومی
نمونه تصویر شب

فوکوس خودکار لنز اصلی نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید عکس‌های نمای نزدیک‌ تماشایی بگیرید و بعلاوه بدون نیاز به سنسور عمق سنج، عکاسی پرتره انجام دهید. در عکاسی پرتره با شناسایی دقیق سوژه، بکگراند مات می‌شود و تصویری مطابق آنچه می‌بینید گرفته می‌شود:

دوربین گوشی شیائومی

شایان ذکرست که لنز اولتراواید بهترین مدل شیائومی برای عکاسی هنگام عرضه، در نوع خود منحصربه‌فرد بود و با ۱۲۸ درجه، بزرگ‌ترین زاویه تحت پوشش و عریض‌ترین لنز در بین دوربین‌های موبایل را داشت. بعد معرفی این گوشی، شرکت‌های دیگر نیز از لنز اولتراواید ۱۲۸ درجه‌ای استفاده کردند تا از شیائومی عقب نمانند.

لنز تله‌فوتو این گوشی که از نوع پریسکوپ است و می‌تواند تا ۱۲۰ برابر زوم داشته باشد، البته اگر بیش‌تر از ۵ برابر زوم کنید، تصویر گرفته شده با افت کیفیت رو‌به‌رو می‌شود، اما تا قبل از آن می‌تواند یک زوم ۵ برابری عالی ارائه دهد. زوم ۱۲۰ برابری تنها یک ویژگی فانتزیست و از آن می‌توان برای دیدن اشیا در دور دست استفاده کرد.

از دیگر قابلیت‌های دوربین گوشی شیائومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• فیلم‌برداری باکیفیت ۸k و ۲۴ فریم در هر ثانیه با هر سه لنز این گوشی امکانپذیرست.
• فیلم‌برداری باکیفیت ۴K و ۳۰ و ۶۰ فریم در هر ثانیه.
• مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل و فوکوس خودکار لیزری.
• بکارگیری استاپلایزر بی‌نظیر.
• استفاده از فلش LED دوگانه.
• پشتیبانی از HDR.

بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی

این مدل از یک نمایشگر ۱.۱ اینچی در ماژول پشتی دوربین استفاده کرده و این امکان را فراهم می‌کند تا با لنزهای پشتی، عکس سلفی بگیرید و کیفیت دوربین شیائومی را از نزدیک لمس و تجربه کنید. بی‌دلیل نیست که این مدل عنوان بهترین دوربین گوشی شیائومی را از آن خود کرده و در جایگاه سومین دوربین موبایل برتر جهان قرار دارد.

Xiaomi 12S Ultra

شیائومی ۱۲ اس اولترا در حال حاضر رتبه دوم را در بین بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین را داراست و کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، گرچه همچنان نسبت به Mi11Ulltra ضعیف‌ترست و چه در عملکرد و چه در تست‌ها نتوانست پرچمدار ۲ نسل قبل خود را شکست دهد. بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی به چهار لنز قدرتمند مجهز شده که در ادامه به بررسی نقطه ضعف و قوت‌های دوربین آن خواهیم پرداخت:

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین

دوربین چهارگانه این مدل شامل سنسورهای زیر است:

• لنز واید ۵۰.۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9، مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل و فوکوس خودکار لیزری
• لنز اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 با پوشش زاویه ۱۲۸ درجه، مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل و فوکوس خودکار لیزری
• لنز پریسکوپ تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/4.1، قابلیت فوکوس خودکار و بزرگ نمایی اپتیکال ۵ برابری
• سنسور تشخیص عمق TOF 3D

گوشی شیائومی دوربین وسط

در شرایط نوری مناسب، دوربین اصلی کیفیت تحسین برانگیزی دارد و رنگ‌ها را به صورت طبیعی ثبت می‌کند. همچنین نویز تصاویر کم بوده و جزئیات بالایی در عکس‌ها مشاهده می‌شود. فوکوس خودکار نیز دقت قابل‌قبولی دارد، اما برخی اوقات عملکرد آن برای یک پرچمدار اندکی کند است. داینامیک رنج تصاویر توانایی جلب رضایت هر کاربری را دارد و معمولاً جذب نور توسط لنز اصلی نیز به خوبی انجام می‌شود.

بهترین گوشی شیائومی از لحاظ دوربین

ما دوربین گوشی شیائومی را در شرایط چالش برانگیز نوری نیز تست کردیم تا ببینیم اگر بک گراند روشنی داشته باشیم و سوژه اصلی در محدوده کم نوری قرار بگیرد، عملکرد این گوشی چگونه است؟ متاسفانه این مدل نتوانست زیاد رضایت ما را جلب کند و در نوردهی به سوژه اصلی دچار مشکل شد که این نقص در “Mi11Ultra” خیلی کم‌تر به چشم می‌آمد. در کل به جزء این مورد، نقصی به دوربین اصلی وارد نیست و حتی وایت بالانس بسیار خوبی در تصاویر دیده می‌شود.

کدام گوشی شیائومی لرزشگیر اپتیکال دارد

سنسور تشخیص عمق کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و با دقت زیاد سوژه را از پس زمینه تفکیک می‌کند، اما اگر دو سوژه را با عمق میدان متفاوت و به صورت همزمان در یک تصویر قرار دهید (مانند وقتی که یک نفر جلو ایستاده و یک نفر عقب‌تر)، نویز زیادی روی صورت نفر دوم می‌افتد و هیچگونه ادیت نرم افزاری‌ای روی آن صورت نمی‌گیرد. گرچه دقت و سرعت عمق‌سنج TOF تحسین‌برانگیز است و این گوشی یک گزینه ایده‌آل برای عکس‌های پرتره و یکی از بهترین های شیائومی از نظر دوربین محسوب می‌شود.

  معرفی بهترین گوشی پرچمدار شیائومی ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱)

سنسور اولتراواید و پریسکوپ تله فوتو نیز عملکری درخور یک پرچمدار را به کاربران ارائه می‌دهند و برای تنوع بیشتر عکاسی به کمک شما می‌آیند.

دوربین ماکرو شیائومی

در کل نقاط قوت بهترین دوربین گوشی شیائومی امسال را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

• نوردهی عالی برای ثبت تصاویر پرتره یا عکس گرفتن از مناظر مختلف
• داینامیک رنج گسترده و کم‌نقص
• قابلیت فوکوس خودکار قدرتمند در عکسبرداری و فیلمبرداری
• وایت بالانس خوب
• تنوع لنزی مناسب
• قدرت زوم و کیفیت بالای لنز تله فوتو
• استفاده از لنزهای محبوب لایکا
• قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۸K

Xiaomi 12 Pro

نسخه پرو پرچمدار سال گذشته نیز توانسته رتبه سوم بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین را به خود اختصاص دهد. شیائومی ۱۲ پرو به سه لنز با مشخصات زیر مجهز شده تا تنوع عکاسی مناسبی را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

شیائومی ۱۲ پرو

Xiaomi 12 Pro

گوشی شیائومی برای عکاسی

• سنسور اصلی (واید) ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل و فوکوس خودکار لیزری
• لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9، قدرت زوم ۲ برابری اپتیکال و فوکوس خودکار
• لنز اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 با پوشش زاویه ۱۱۵ درجه

بهترین گوشی شیائومی برای فیلمبرداری

دوربین اصلی در شرایط نوری روز عملکرد بسیار خوبی دارد و با نوردهی عالی به سوژه می‌تواند جزئیات را به خوبی نمایش دهد و نویز تصاویر را به حداقل برساند. همچنین کنتراست و رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسد و دامنه داینامیکی قابل‌قبولی را در عکس‌ها می‌بینیم. گرچه بهترست در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی ویرایش‌های خودکار نرم‌افزاری را به حداقل برسانید تا تصاویر، حالت مصنوعی به خود نگیرند. عکس‌های پرتره نیز کیفیت رضایت‌بخشی دارند، البته شرایط نوری بر روی نویز آن‌ها تأثیر ویژه‌ای می‌گذارد و معمولاً در نور شب عکس‌ها اندکی جزئیات خود را از دست می‌دهند و شاهد افت کیفیت دوربین شیائومی هستیم.

بهترین مدل شیائومی برای عکاسی

برای ثبت عکس‌های فوق‌عریض لنز اولتراواید عملکردی عالی دارد، گرچه نسبت به سنسور اصلی نویز محسوسی دیده می‌شود، اما کنتراست تصاویر بسیار خوب است. سنسور تله فوتو نیز عملکرد قابل‌قبولی دارد و با کم‌‎ترین افت کیفیت تصاویر را بزرگنمایی می‌کند.

بهترین های شیائومی از نظر دوربین

مشخصات و نقاط قوت کلی دوربین این گوشی شیائومی برای عکاسی:

• ثبت جزئیات خوب در اکثر شرایط
• نوردهی مناسب به سوژه
• سرعت بالای فوکوس خودکار
• سنسور اولتراواید باکیفیت
• دامنه داینامیکی عالی
• فوکوس خودکار و استابلایزر خوب هنگام فیلمبرداری

Xiaomi 12

شیائومی در ۲ سال گذشته پرچمدارانی با لنز ۵۰ مگاپیکسلی را روانه بازار کرد و شیائومی ۱۲ یکی از اولین فلگشیپ‌های شیائومی با این سنسورها بود که هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این مدل با استفاده از نرکیب لنزهای زیر توانسته امتیاز بالایی در دگزومارک بگیرد و به عنوان پنجمین گوشی شیائومی مناسب عکاسی شناخته می‌شود.

گوشی شیائومی 12

xiaomi 12

بهترین گوشی عکاسی شیائومی

• لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و مجهز به فوکوس خودکار
• لنز تله فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
• لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 با پوشش زاویه ۱۲۳ درجه

در شرایط نوری مناسب فوکوس خودکار به خوبی کار می‌کند و سرعت بالایی در تشخیص سوژه دارد. همچنین جزئیات قابل‌توجهی در تصاویر دیده می‌شود و حتی هنگامی که روی عکس‌ها زوم می‌کنید، باز هم هیچ نویز آشکاری نمی‌بینید. در نور شب نیز کنترل نور و نوردهی به سوژه با دقت کافی انجام می‌شود و خروجی نهایی شارپ و کم نویز است.

بهترین گوشی های شیائومی برای عکاسی

در عکس‌های فوق عریض افت کیفیت محسوسی در تصاویر دوربین موبایل شیائومی دیده می‌شود، گرچه عملکرد سنسور اولتراواید بسیار خوب است و می‌توانید روی آن حساب کنید و فوکوس خودکار نیز به درستی روی سوژه قفل می‌شود. سنسور تله فوتو ماکرو این گوشی در زمان عرضه‌اش یکی از بهترین‌ها بود، اما با توجه به رقبای امسال، حرف زیادی برای گفتن ندارد.

قابلیت دوربین شیائومی

Xiaomi Mi 11

در پاسخ به این سوال که دوربین کدام گوشی شیائومی بهتر است باید گفت که بعد از پرچمدار این برند، گوشی شیائومی می ۱۱ یکی از بهترین دوربین گوشی های شیائومی را دارد که با کمک رزولوشن بالای لنز و پردازش عالی تراشه، خروجی فوق‌العاده‌ای را تحویل کاربر می‌دهد. سه لنز جای داده شده در پنل پشتی این گوشی شامل موارد زیرست:

گوشی شیائومی با زوم بالا

• لنز اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل
• لنز‌ماکرو: ۵ مگاپیکسل
• لنز اولتراواید: ۱۳ مگاپیکسل با پوشش ۱۲۳ درجه
• دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل

درست است که عدد ۱۰۸ در گوشی‌های شیائومی کمی تبلیغاتی به نظر می‌رسد، اما وقتی قرار باشد که تراشه Snapdragon 888 پردازش تصاویر آن را انجام دهد، داستان کمی متفاوت است و این همکاری بی‌نظیر لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی با تراشه، در نهایت منجر به تولید یک تصویر بی‌نقص می‌شود.
این گوشی نیز همانند مدلی که پبش‌تر ان را بررسی کردیم، از لنز اولتراواید استفاده کرده، گرچه این لنز رزولوشن مدل اولترا را ندارد و زاویه‌ی کوچکتری را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر فوق‌عریض باکیفیتی ثبت کنید.

شیائومی می 11

Xiaomi Mi 11

لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی این گوشی نیز به شما اجازه می‌دهد تا فاصله حدود ۵ سانتی‌متر به سوژه‌های کوچک نزدیک شوید و یک تصویر خارق‌العاده را به ثبت برسانید. نمونه تصویر ماکرو گرفته شده با دوربین این گوشی در زیر آورده شده است:

دوربین گوشی های شیائومی

لنز اصلی این گوشی به OIS و یا همان لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهزست و همین موضوع سبب می‌شود تا تصاویر این گوشی شارپنس خیلی خوبی داشته باشند و بهتر بتوانید با آن از سوژه‌های متحرک عکاسی کنید. فراموش نکنید که این مدل لنز تله‌فوتو ندارد و خبری از زوم اپتیکال هم در ترکیب دوربین نیست، اما لنز اصلی می‌تواند تا ۲ برابر بدون افت جزئیات و تا ۳۰ برابر همراه با کاهش کیفیت روی سوژه مورد نظر شما زوم دیجیتالی انجام دهد و عکاسی کند.

گوشی شیائومی با کیفیت دوربین بالا

خبری هم از سنسور تشخیص عمق نیست، اما ثبت تصاویر پرتره با همکاری نرم‌افزار دوربین انجام می‌شود و خروجی واقعاً رضایت‌بخش است. لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی آن نیز فراتر از انتظار عمل می‌کند و می‌تواند چیزهایی را ثبت کند که با چشم به سختی می‌توان دید، به طور کلی بعد از نسخه اولترا، بهترین دوربین گوشی شیائومی در نسل یازدهم متعلق به همین مدلست.

Xiaomi Mi 11i

اگر به دنبال گوشی شیائومی با دوربین عالی هستید، حتما گوشی شیائومی Mi 11i را نیز بررسی کنید. این مدل هم از لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به همراه تراشه Snapdragon 888 استفاده کرده و انتظار داریم حداقل عملکرد مشابهی به نسخی اصلی داشته باشد. چیدمان دوربین این گوشی مطابق زیر است:

گوشی شیائومی از نظر دوربین

• لنز اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل
• لنزتله‌فوتو ‌ماکرو: ۵ مگاپیکسل
• لنز اولتراواید: ۸ مگاپیکسل با پوشش ۱۱۹ درجه
• دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل

گوشی شیائومی Mi 11i

Xiaomi Mi 11i

در لنز اصلی این گوشی دیگر خبری از OIS نیست و تصاویرش به اندازه Mi11 شارپ و دقیق نیستند و تنها ایرادی که به لنز اصلی این مدل وارد است، نمایش رنگ اغراق‌آمیز آنست که باعث می‌شوند تصاویر از حالت طبیعی خود خارج شود، اما از نظر داینامیک رنج، ثبت جزئیات و حتی شارپنس بسیار خوب عمل می‌کند و از جمله مدل‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی است که در دنیای عکاسی با موبایل حرف زیادی برای گفتن دارد. لنز اولتراواید این مدل ۸ مگاپیکسلی بوده و تا زاویه ۱۱۹ درجه را پوشش می‌دهد و افت کیفیت زیادی ندارد و لبه‌های تصویر هم کشیده و بی‌نظم نمی‌شود.

  چگونه برنامه های مخفی گوشی شیائومی را پیدا کنیم (معرفی ۳ روش کاربردی)

بهترین مدل گوشی شیائومی از نظر دوربین

با اینکه این گوشی برای عکاسی ماکرو از لنز تله‌فوتو استفاده کرده، اما تا زمانیکه فاصله مناسبی از سوژه را نیابید و به خوبی فوکوس نکنید، محال است بتوانید یک عکس ماکرو شگفت‌انگیز خلق کنید. در این مدل هم از سنسور تشخیص عمق استفاده نشده، اما در تصاویر پرتره ثبت شده با آن، سوژه به قدری خوب از بکگراند جدا می‌شود که هیچ ایرادی نمی‌توان به آن گرفت. در نهایت می‌توان گفت که “Mi11i” با کیفیت ترین دوربین گوشی شیائومی را در محدوه قیمتی خود دارد.

Xiaomi 11T Pro

نوبتی هم باشد، نوبت به ۱۱تی پرو است و بازهم شاهد همکاری لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی با اسنپدراگون ۸۸۸ هستیم که ترکیبی فوق‌العاده برای بهترین دوربین گوشی شیائومی است. ترکیب لنز این مدل بسیار به Mi11i شباهت دارد و مطابق زیرست:

لرزشگیر دوربین شیائومی

• لنز اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل
• لنزتله‌فوتو ‌ماکرو: ۵ مگاپیکسل
• لنز اولتراواید: ۸ مگاپیکسل با پوشش ۱۲۰ درجه
• دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

گوشی شیائومی 11تی پرو

Xiaomi11 t pro

لنز اصلی این گوشی بدون هیچ اغراق رنگی و کاملاً طبیعی عکاسی را انجام می‌دهد و یک گزینه مناسب مخصوص افرادیست که قصد فروش محصولات خود را به صورت اینترنتی دارند، چراکه دوربین این مدل رنگ‌ها را همانطور که هست، ثبت می‌کند. اگر می‌خواهید با دوربین ۱۱T Pro عکاسی کنید، حتماً باید نور کافی در اختیار داشته باشید زیرا اگر نور کافی نباشد، داینامیک رنج به خوبی خود را نشان نمی‌دهد و سوژهای تیره تصویر، افت جزئیات خواهند داشت.

دوربین گوشی شیائومی

این مشکل در مورد لنز اولتراواید نیز صادق است و این لنز تنها زمانی می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد که نور کافی در محیط موجود باشد، در غیر این صورت لبه‌های تصویر دچار کشیدگی زیادی خواهد شد.

گوشی شیائومی با دوربین عالی

لنز ماکرو نیز از نوع تله‌فوتو بوده و برای گرفتن یک عکس ماکرو شارپ و پرجزئیات باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید، فاصله درستی بین لنز و سوژه بیابید و بعد از فوکوس کردن، عکاسی را انجام دهید، ممکن است که این فرآیند زمانبر باشد، اما در نهایت بعد از سرگرم شدن در دنیای اجسام، بالاخره می‌توانید یک عکس ماکرو جالب در گالری خود پیدا کنید.

بهترین دوربین شیائومی

اگر فیلم‌برداری برای شما اولویت است، با این گوشی می‌توانید فیلم‌های ۸k با ۲۴ فریم درثانیه بگیرد و حالت ۴k را با ۳۰ و یا ۶۰ فریم در ثانیه انجام دهد. سیستم فیلم‌برداری این گوشی به استاپلایز مجهز است و می‌تواند تمامی حرکت‌های اضافی را خنثی کند و یک فیلم بدون لرزش به شما تحویل دهد. این مدل در کلاس خود بهترین دوربین در گوشی های شیائومی را به شما ارائه می‌دهد.

Xiaomi 11T

بهترین دوربین گوشی شیائومی در محدوده قیمتی ۱۰ الی ۱۱ میلیون تومان متعلق به شیائومی ۱۱ تی است، این گوشی دقیقاً از همان چیدمان ۱۱T Pro استفاده کرده، با این تفاوت که این بار پردازش تصویر را تراشه تایوانی Dimensity 1200 5G انجام می‌دهد:

مقایسه دوربین گوشی های شیائومی

• لنز اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل
• لنزتله‌فوتو ‌ماکرو: ۵ مگاپیکسل
• لنز اولتراواید: ۸ مگاپیکسل با پوشش ۱۲۰ درجه
• دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

گوشی شیائومی 11t

Xiaomi 11T

برخلاف نسخه پرو که با واقعی‌ترین حالت ممکن عکاسی با موبایل را انجام می‌دهد، اغراق رنگی این مدل بیش از اندازه است. سچوره بودن تصاویر ممکن است برای بسیاری از کاربرها جذابیت خاص خود را داشته باشد، اما اگر قصد عکاسی از محصولی برای فروش را دارید، این دوربین نمی‌تواند رنگ محصول مورد نظر را درست و دقیق نشان دهد. در تصویر زیر نمونه عکس‌های دوربین نسخه پرو را در کنار این گوشی گذاشته‌ایم:

دوربین های گوشی شیائومی

در نظر داشته باشید که تنها نسخه پرو قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۸K را دارد و این مدل تنها می‌تواند با ۶۰ و یا ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌بردای ۴k انجام دهد، خوشبختانه استاپلایز هم دارد و لرزش تصاویر بسیار کم است.

هر دو نسخه ۱۱T و ۱۱T Pro با دوربین سلفی قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰ پیکسل  را دارند و از HDR پشتیبانی می‌کنند و به فلش دوگانه و فلش Tone و پانوراما مجهز شدند که قابلیت‌های عکاسی با موبایل آن‌ها را تکمیل می‌کند و عنوان بهترین دوربین های گوشی شیائومی را به خود اختصاص دادند.

دوربین کدام گوشی شیائومی بهتر است

Redmi Note 11 Pro

۱۰۸ مگاپیکسلی‌های شیائومی تمامی ندارند و تقریباً تمام مدل‌های خوب خود را با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی راهی بازار کرده است. نوت ۱۱ پرو به همراه نسخه پروپلاس به عنوان گوشی شیائومی با کیفیت دوربین بالا در محدوده میانرده شناخته می‌شوند و مشخصات زیر را دارند:

کیفیت دوربین شیائومی

• لنز اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل
• لنزتله‌فوتو ‌ماکرو: ۲ مگاپیکسل
• لنز اولتراواید: ۸ مگاپیکسل با پوشش ۱۲۰ درجه
• دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

شیائومی نوت 11 پرو

Redmi Note 11 Pro 4G

اینکه می‌توان بالاترین کیفیت دوربین گوشی شیائومی را با پرداخت یک هزینه کاملاً معقول خریداری کرد، برای این برند چینی یک مزیت مهم محسوب می‎‌شود. شکی نیست که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی کار شده روی این گوشی قطعاً با مدل گران‌قیمتی مثل Mi11 متفاوت است، اما Redmi Note 11 Pro این امکان را فراهم می‌کند تا در همه شرایط‌های نوری و محیطی بتوانید عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا و مناسب اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی بگیرید. تصویر زیر نیز ثابت می‌کند که این مدل بهترین دوربین گوشی شیائومی در خانواده میانرده‌ها را دارد.

بالاترین کیفیت دوربین گوشی شیائومی

جالب است بدانید لنز ماکرو این گوشی به شکل عجیبی از تمامی مدل‌هایی که گفتیم بهترست و تصاویر ماکروی آن برق از سر شما می‌پراند! جزئیاتی که لنز ماکرو این گوشی به نمایش در می‌آورد در نوع خود بی‌نظیرست و جزئیاتی را آشکار می‌کند که چشمان ما محال است آن‌ها را ببینید، از طرفی عکاسی ماکرو با این گوشی چالش‌های دیگر مدل‌ها را ندارد؛ تنها کافیست حدود ۴ سانتی‌متر به سوژه نزدیک شوید، یکبار روی صفحه ضربه بزنید تا فوکوس انجام شود و سپس تصویری مانند آنچه در زیر می‌بینید را ثبت کنید، شگفت‌آور است، مگر نه؟

بهترین دوربین های گوشی شیائومی

در مورد فیلم‌برداری هم بد نیست بدانید که وضوح ۴k تنها با ثبت ۳۰ فریم در هر ثانیه امکان‌پذیرست و خبری از فیلم‌های ۴k که در هر ثانیه ۶۰ فریم ثبت می‌کنند نیست، اما با رزولوشن ۱۰۸۰ می‌توانید با هر تعداد فریم در ثانیه که خواستید، فیلم‌برداری انجام دهید. این دوربین گوشی شیائومی به همراه نسخه پروپلاس همین مدل، بهترین انتخاب برای افرادی هستند که با صرف یک هزینه متعادل به دنبال بهترین دوربین گوشی شیائومی می‌گردنند و دوست ندارند به خاطر داشتن یک دوربین عالی، هزینه نجومی صرف کنند.

فراموش نکنید که نسخه‌های قبلی این گوشی یعنی “Redmi Note 10 Pro” و “Redmi Note 10 Pro Max” نیز جز مدل‌های خوب و دارای دوربین های گوشی شیائومی باکیفیت هستند و چون در این مقاله سعی کردیم شما را با جدیدترین‌های دنیای شلوغ شیائومی آشنا کنیم، به بررسی آنها نپرداختیم.

  3 افسانه درباره تلویزیون شیائومی

Xiaomi 11 Lite 5G NE

اگر در صدد یافتن بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین هستید، نسخه لایت پرچمدار شیائومی تحت عنوان “Xiaomi 11 Lite 5G NE” یکی از بهترین دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی را به خود اختصاص داده است. مشخصات دوربین این گوشی زیبا به شرح زیرست:

بهترین دوربین گوشی شیامی

• لنز اصلی: ۶۴ مگاپیکسل
• لنزتله‌فوتو ‌ماکرو: ۵ مگاپیکسل
• لنز اولتراواید: ۸ مگاپیکسل با پوشش ۱۱۹ درجه
• دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل

شاید برایتان مفید باشد که بدانید شیائومی ۱۱ لایت ۵g ne یکی از بهترین دوربین‌های سلفی را به خود اختصاص داده و رضایت کاربران از دوربین سلفی آن بی‌اندازه بوده است.

دوربین موبایل شیائومی

مراقب باشید گول عدد ۶۴ را نخورید و با خود نگوئید تا وقتی ۱۰۸ هست چرا ۶۴ ؟! چون کیفیت دوربین ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی به معنای واقعی خوب است و تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی کمترین میزان نویز را دارند و جزئیات زیادی را آشکار می‌کنند؛ از طرفی نمایش رنگ نیز طبیعی بوده و هیچ گونه اشباع غیرعادی در آن اضافه نمی‌شود.

با لنز اولتراواید این گوشی نیز بدون به هم ریختگی در لبه‌های تصویر می‌توانید یک پوشش ۱۱۹ درجه‌ای از محیط داشته باشد.

به جرأت می‌توان گفت بهتر از ماکرو ۵ مگاپیکسلی این گوشی پیدا نخواهید کرد، ماکرو این گوشی حتی از مدل قبلی که معرفی کردیم هم ۱۰ پله بالاترست و فوکوس خودکار آن روی سوژه‌ها به قدری دقیق است که حتی بافت اشیا و اجسام را نیز نشان می‌دهد و نکته جالب در مورد ماکرو این گوشی اینست که حتی از فاصبه ۲ سانتی متری می‌تواند عکاسی را انجام دهد و این یعنی تصویر ماکرو جذاب‌ و دیدنی‌تر! بی‌دلیل نبوده که این گوشی توانسته خود را در لیست بهترین دوربین گوشی شیائومی جای دهد.

گوشی شیائومی باکیفیت دوربین بالا

دوربین این گوشی را می‌توان یک رقیب جدی برای میان‌رده‌های سامسونگ دانست و اگر دوربین مدل‌های سری A سامسونگ نتوانست شما را راضی کند، حتماً این گوشی را بررسی کنید؛ چرا که نسخه جدید ۱۱ Lite عنوان بهترین دوربین گوشی شیامی ۶۴ مگاپیکسلی را به خود اختصاص داده است.

بهترین دوربین گوشی شیائومی در محدوده اقتصادی

Redmi note 11

گاهی با صرف هزینه کمتر هم می‌توان گوشی شیائومی با دوربین عالی خرید، اما هیچ وقت انتظار یک کیفیت و عملکرد رویایی را نداشته باشید، در بخش اقتصادی بدون شک نسخه استاندارد شیائومی نوت ۱۱ یکی از بهترین دوربین های شیائومی را با مشخصات زیر به خود اختصاص داده است:

بهترین دوربین گوشی شیائومی از هر نظر

• لنز اصلی: ۵۰ مگاپیکسل
• لنز اولتراواید: ۸ مگاپیکسل با پوشش ۱۱۹ درجه
• دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

گوشی شیائومی نوت ۱۱

Xiaomi Redmi Note 11 4G

همانطور که مشاهده می‌کنید، از نظر تنوع لنز این گوشی غنی نیست، اما نرم‌افزار دوربین و قابلیت فوکوس خودکار لنز اصلی اجازه می‌دهند تا با این گوشی تصاویر نمای نزدیک بگیرید و عکاسی پرتره انجام دهید. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی نیز از کیفیت مطلوبی برخوردارند و این دوربین می‌تواند به شما در ثبت لحظات دوستانه و خانوادگی کمک کند.

بهترین دوربین شیائومی برای عکاسی

Redmi Note 10 Pro

شیائومی نوت ۱۰ پرو با توجه به قیمتی که دارد، شاید بهترین گوشی شیائومی از لحاظ دوربین باشد که استقبال زیادی نیز از آن شد. این مدل به دوربین‌های چهارگانه مجهز شده و برای دوستداران سبک‌های مختلف عکاسی سنگ تمام گذاشته است.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو

Xiaomi Redmi Note10 Pro

بهترین دوربین در گوشی های شیائومی

مشخصات بهترین دوربین شیائومی به صورت زیر است:
• لنز واید ۱۰۸مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9، مجهز به فوکوس خودکار
• لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 با پوشش زاویه ۱۱۸ درجه
• لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
• سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4

این گوشی یکی از ارزان‌ترین مدل‌ها با لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی محسوب می‌شود و شاید در نگاه اول فکر کنید، دوربین آن صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و در عملکرد چندان چنگی به دل نزند، اما در تست‌هایی که انجام دادیم، قابلیت دوربین شیائومی ما را شگفت زده کرد.

بهترین کیفیت دوربین گوشی شیائومی

سنسور اصلی کیفیت بسیار خوبی دارد و در گرفتن عکس‌های پرتره نیز می‌توانید روی این گوشی حساب کنید، اما نقطه قوت اصلی این دوربین عکاسی شیائومی عملکرد آن در نور کم است. تصاویر گرفته شده در نور شب نویز کمی دارند و اکسپوژر و نوردهی به سوژه به خوبی انجام گرفته و باعث شده خروجی نهایی باکیفیت و پرجزئیاتی داشته باشیم.

بالاترین دوربین گوشی شیائومی

سنسور اولتراواید و دوربین ماکرو شیائومی Note10Pro نیز یکی از بهترین‌های کلاس خود هستند. جالب است بدانید این مدل در دگزومارک رتبه یازدهم را در بین بهترین مدل گوشی شیائومی از نظر دوربین دارد که برای یک میانرده اقتصادی تحسین‌برانگیز است.

برای اطلاع از قیمت گوشی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

بهترین دوربین گوشی های شیائومی

به طور کلی دوربین گوشی های شیائومی در هر محدوه قیمتی نسبت به رقبا، کیفیت بهتری ارائه می‌دهند و همیشه این عدد مگاپیکسل نیست که در کیفیت نهایی تصویر اثر دارد و فاکتورهای دیگری نظیر نوع پردازش تراشه، اندازه سنسور، وجود نور و … نیز در عملکرد نهایی دوربین تأثیرگذارند.

در نظر داشته باشید که مقایسه دوربین گوشی های شیائومی می‌تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند و ۱۹کالا به عنوان یک مرجع معتبر موبایل این لیست گوشی شیائومی باکیفیت دوربین بالا را برای شما تهیه کرده تا کار شما را آسان کند.

نظر شما درباره بهترین دوربین گوشی های هوشمند چیست؟ شما تجربه استفاده از دوربین کدام گوشی شیائومی را دارید؟ به نظر شما در لیست بهترین دوربین در گوشی های شیائومی جای کدام گوشی خالیست؟ ما در تیم فنی ۱۹کالا بی‌صبرانه منتظر نظرات و تجربیات شما در مورد بهترین دوربین گوشی شیائومی هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

سوالات متداول

عنوان بهترین دوربین گوشی شیائومی به کدام مدل می‌رسد؟ این گوشی چه ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد؟

✔️گوشی “Mi11 Ultra” نه تنها بهترین دوربین شیائومی را دارد، بلکه سومین دوربین برتر در دنیای گوشی‌های موبایل را نیز از آن خود کرده است. این گوشی از سه لنز قدرتمند واید، اولتراواید و پریسکوپ تله فوتو استفاده کرده که هرکدام در نوع خود بهترین هستند و تنوع لنزی مناسبی را به کاربران ارائه می‌دهد.

کدام مدل‌های شیائومی از دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند و بهترین دوربین های گوشی شیائومی هستند؟

✔️در سال‌های اخیر شیائومی مدل‌های خوب بسیاری را با دوربین 108 مگاپیکسلی روانه بازار کرد که در مقاله بالا به بهترین آن‌ها اشاره کردیم.

با کیفیت ترین دوربین گوشی شیائومی در محدوده میانرده کدام مدل‌ها هستید؟

✔️در محدوده میانرده چندین انتخاب جذاب برای بهترین دوربین گوشی شیائومی وجود دارد، اولین انتخاب “11T” و سپس “redmi note 11Pro” و “redmi Note 11 Pro plus” هستند، هر سه مدل میانرده محسوب می‌شوند و از دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین در کلاس اقتصادی کدام است؟

✔️شیائومی در همه کلاس‌ها نماینده‌های قدرتمندی دارد و در کلاس زیر 8 میلیون تومان نیز می‌توان به Note10Pro اشاره کرد که با کم‌ترین قیمت، بهترین لنزها را در اختیار شما قرار می‌دهد و در لیست دگزومارک نیز جایگاه مناسبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید