تلویزیون 43 اینچ شیائومی Mi TV 4S

xiaomi tvاگر تبلیغات گسترده برندهای دیگر و ناشناخته بودن برند شیائومی را در نظر نگیریم، میتوان گفت که قدرت در دست شیائومی است. از هر طرف که نگاه کنیم شیائومی حرفی برای گفتن دارد. ظاهر چشمنواز و شیک، قیمت مناسب، کیفیت بالای ساخت و استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا، برگ برنده این شرکت در رقابت تنگاتنگ تولیدکنندگان تلویزیون است. در ادامه به بررسی تاریخچه این برند و مدلهای محبوب تلویزیون آن میپردازیم. کمپانی شیائومی که در سال 2010 تأسیس شد، یک شرکت چینی الکترونیکی چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در پکن واقع شده است. لی جون بنیانگذار شرکت، برند شیائومی را بهعنوان یک شرکت اینترنتی در سال 2010 و پس از کار در شرکتهایی مانند Kingsoft و UCWeb تأسیس کرد. لی جون در واقع این شرکت را با همکاری لی بین (Lin Bin) مدیر سابق گوگل چینی و پنج شخص دیگر تأسیس کرد. در زبان چینی واژه شیائومی به معنی برنج و ارزن است.

تلویزیون شیائومی

xiaomi tvتلویزیون 4K شیائومی P1 سایز 50 اینچ از طیف گسترده ای از رنگهای طبیعی پشتیبانی میکند و رنگهای زنده و دقیقی را به نمایش میگذارد. صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ 8 بیتی است و توانایی نمایش 1.07 میلیارد رنگ را دارد و باعث واقعی شدن تصاویر و صحنه ها می شود. این موضوع بخصوص هنگام تماشای محتوای HDR بسیار واضح است و صحنه های واقعی را ارائه می دهد. تلویزیون 50 اینچ شیائومی P1 به فناوری Wide Colour Gamut مجهز شده است و شاهد رنگهای غنی خواهید بود. تکنولوژی Wide Colour Gamut در این تلویزیون باعث میشود رنگ ها تا 94% به چیزی که در طبیعت وجود دارد نزدیک تر باشند. در تلویزیون های معمولی ممکن است صحنه های اکشن و یا صحنه هایی که از سرعت بالایی برخوردار هستند با کمی تاخیر یا تاری پخش شوند. اگر اهل تماشای فیلم های اکشن یا علاقه مند به انجام بازی های رایانه ای هستید، نمایش روان صحنه ها قطعا یک ویژگی مهم برای شما به حساب می آید.

xiaomi tvدر این مقاله قصد داریم به مقایسه وان پلاس TV با شیائومی می TV پرو بپردازیم. در ادامه هر دو تلویزیون هوشمند که برای محصول چین هستند با یکدیگر مقایسه میشود. وان پلاس تیوی (OnePlus TV) و شیائومی می TV پرو (Xiaomi Mi TV Pro) هر دو از محصولات نسبتاً جدید بازار محسوب میشود. این دو محصول به تازگی به بازار عرضه شده اند. اولین نکته مشترکی که میان این دو تلویزیونها وجود دارد سیستم عامل اندروید است. رابط کاربری اندروید نقطه مشترک میان این محصولات میباشد. با وجود قابلیت اندروید تلویزیونها دارای قابلیت کرومکست است و دارای دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) هستند. شرکتهای وان پلاس و شیائومی قصد دارند که تلویزیونهای هوشمند خودشان را در مقایسه با تلویزیونهای سامسونگ با قیمت پایین تر به بازار عرضه کنند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. برند چینی شیائومی از سال 2013 در زمینه تولید و عرضه تلویزیونهای هوشمند فعالیت دارد. این برند چینی استاندارد محصولاتش را با عزمی گسترده به بازارهای جهانی وارد کند.

  1. نرخ رفرش: ۶۰ هرتز
  2. آیا این تلویزیون از زبان فارسی پشتیبانی می کند؟
  3. پورت HDMI 2.1: دارد
  4. ورودی AV
  5. ساسان امین نژاد – خرداد 15, 1400
  6. پورت HDMI 2.1 Partial
  7. کیفیت ساخت و قطعات برایتان مهم هستند

  شیائومی به همین‌ راحتی بازار گوشی های هوشمند ایران را از دست نمی دهد

xiaomi tvدارای ۲ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی است. سیستمعامل شما اندروید ۹ با سیستمعامل PatchWall است و همانطور که در تجزیهوتحلیل آن مشاهده کردیم، این نرمافزار است که وظیفه ارائه یک تجربه روان و عملکرد خوب را دارد. ابعاد این تلویزیون ۵۵ اینچی شیائومی ۱۲۳.۱۶ × ۷۶.۷۳ x 8.34 سانتیمتر است و دارای وزن ۱۲.۴۵ کیلوگرم (بدون پایه) است. DTS-HD است. این تلویزیون ازنظر صدا مشکلی نخواهد داشت، زیرا باکیفیت لازم برای لذت بردن از فیلمها، سریالها یا بازیهای ویدیویی شنیده میشود. تلویزیون ۶۵ اینچی شیائومی همچنین دارای Android TV نسخه ۹.۰ است، نرمافزاری که روان کار میکند و دارای یک رابط کاربری ساده و بصری است که به شما کمک میکند تا بهراحتی به برنامههای موردعلاقه خود کالی ناب دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، شیائومی شرکایی از سیستمعاملهای محتوایی مانند Netflix و Amazon Prime Video دارد و همچنین دستیار Google را در تلویزیون شما ادغام کرده است. در آخر، درمورد کانکتورها، باید ذکر کنیم که Xiaomi Mi TV 4S 65 ″ دارای سه پورت USB، سه پورت HDMI، جک ۳.۵ میلیمتری، اتصال AV، خروجی نوری و یک پورت اترنت است.

قیمت تلویزیون شیائومی

البته تعداد اپلیکیشنهای دستگاه نیز زیاد نبوده و اکثر اپلیکیشنهای اندروید به صورت APK بر روی دستگاه نصب شدهاند. در مورد ریموت کنترل تلویزیونهای شیائومی نیز که از طریق بلوتوث به دستگاه وصل میشود، راحتی استفاده و عدم تناسب فاصله برای عملکرد دکمههای کنترل را به دنبال خواهد داشت. از این رو میتوانید بدون نگه داشتن مستقیم ریموت کنترل به تلویزیونهای شیائومی از این رابط استفاده نمایید. البته این ریموت کنترل با وزن بسیار سبک و ضخامت ۱ سانتیمتری که طراحی و ساخته شده است، حس کالای باکیفیت و مناسب را در ضمن راحتی استفاده القا خواهد کرد. اما در این مورد نیز باید بگوییم که این قابلیت تلویزیونهای شیائومی در مقایسه با کلیدهای لمسی و کنترل حرکتی تلویزیونهای ال جی و سامسونگ، محدودتر بوده است و برتری را در این پنل ارتباطی نتوانسته است به وجود آورد. البته تلویزیونهای شیائومی در اندازه و ابعاد کوچک و بزرگ به عنوان مثال ۳۲ اینچ تا ۶۵ اینچ تولید و عرضه بازار شده است.

  • سیستم عامل Android
  • بهره مندی از برترین پردازنده ها
  • اندازه VESA یا محل نصب براکت 250×300 میلیمتر
  • محل نهچندان مناسب پورتهای کناری
  • امکان استفاده از تلویزیون بهعنوان هات اسپات وای فای
  • مختصرگو باشید

  بررسی تخصصی تلویزیون شیائومی

بیشتر ما ایرانیها تا اسم شیاومی را میبینیم گوشی های ارزان و باکیفیت این برند متحول چینی را تصور میکنیم اما سبد محصولات این شرکت فوقالعاده متنوع است و هر چیزی که فکرش را بکنید در آن پیدا میشود. تلویزیونهای شیائومی بخشی از این محصولات هستند که در بازار جهانی خوش درخشیدهاند و توانسته جای خود را در بازار پیدا کند. میخواهم یکی از جدیدترین تلویزیونهای اقتصادی این شرکت یعنی تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 را بررسی کنم. تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 در دسته محصولات اقتصادی این شرکت قرار میگیرد و در مدلهای ۳۲، ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچی تولید میشود. بهجز مدل ۳۲ اینچی که به رسم عادت و شبیه دیگر تولید کنندگان بزرگ کیفیت اچ دی دارد، باقی مدلها از پنل ۴K UHD بهره میبرند. نکته جالب دیگر این است که اعضای مختلف این خانواده از پنلهای مختلفی استفاده میکنند. مدل ۵۵ اینچی پنل VA ساخت شرکت TCL دارد که با دقت رنگ بسیار بالا، تجربه کمنظیری از تماشای محتوا را در اختیار شما میگذارد.

تلویزیون شیاومی

اهمیت و تاثیر آن : تجربه گیمینگ با قابلیت موشن اینترپولیشن فعال برای بهبود تجربه بصری گیم هایی که نرخ فریم فوق العاده ای ندارند. به طور خلاصه تاخیر ورودی یعنی میزان تاخیر بین دستور ورودی شما با Gamepad یا کنترلر تلویزیون و پاسخدهی دستگاه و پنل به دستور شما که در تجربه Gaming از مهم ترین معیارهای انتخاب تلویزیون محسوب می شود . معنی : یعنی تلویزیون قادر است تا ورودی 1080p@120hz را بدون مشکل از ورودی های فیزیکی رایج مانند HDMI نمایش دهد. معنی : یعنی تلویزیون قادر است تا ورودی 1440p@60hz را بدون مشکل از ورودی های فیزیکی رایج مانند HDMI نمایش دهد. معنی : یعنی تلویزیون قادر است تا ورودی 1080p@120hz را بدون مشکل از ورودی های فیزیکی رایج مانند HDMI نمایش دهد. معنی : یعنی تلویزیون قادر است تا ورودی 4K@60hz را بدون مشکل از ورودی های فیزیکی رایج مانند HDMI نمایش دهد. معنی : یعنی تلویزیون قادر است تا ورودی 4K@60hz با دقت Chroma 4:4:4 را بدون مشکل از ورودی های فیزیکی رایج مانند HDMI نمایش دهد.

  بررسی کیفیت تلویزیون های شیائومی ، مزایا ، نظرات و سوالات

وجود قابلیتهای هوشمند و قابلیتهای ارتباطی بیسیم در این تلویزیونها نیز باعث شده است این تلویزیونها بتوانند به بسیاری از انتظارات کاربران پاسخ دهند. بیشتر بخوانید:بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟ این موتور پردازنده، موتور پردازنده تصویر شیائومی است و باعث خلق رنگهای استثنایی، تصاویری با عمق بالا و کنتراست عمیق در تلویزیونهای شیائومی میشود. درضمن این موتور پردازنده اختصاصی زاویه دید گسترده، قابلیت خلق میلیاردها رنگ غنی کاملاً طبیعی و واقعی و عملکرد بسیار خوب در نمایش جزئیات تصاویر با وضوح بسیار بالا را برای تلویزیونهای شیائومی به ارمغان آورده است. تلویزیونهای هوشمند شیائومی به لطف برخورداری از پنل ۱۰ بیتی قابلیت نمایش ۱٫۶۸ میلیارد رنگ را دارند و میتواند طیف گستردهای از رنگها را نمایش دهند. HDR 10 هستند که باعث شده است عملکرد آنها در زمینه افزایش غنای رنگها، وضوح جزئیات، کنتراست و روشنایی تصویر به میزان محسوسی بهتر از تلویزیونهای HDR 10 باشد. HDR 10 فریم به فریم تصاویر HDR را پردازش میکند و باعث میشود این تصاویر به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند.

این تلویزیون میتواند محتوای با فریم ریت زیر 60هرتز یعنی فیلم های 24فریم و 30فریم رو به 60هرتز ارتقا بده و روونی یک محتوای 60هرتز واقعی نمایش دهد. معنی : بازهی زمانی که تصویر در پخش محتوای 60 فریم گیر و لگ میزند ولی بسیار کم و نامحسوس تر از محتوای 24فریم است همانطور که میتوانید بازهزمانی ایستایی 6برابری را در پخش محتوای با فریم ریت پایینتر ببینید. اهمیت و تاثیر آن : پخش محتوا از دستگاه و دیوایس های استریم مانند اپلتیوی یا Nvidia Shield و حتی ورودی 60 هرتز PC. اهمیت و تاثیر آن : پخش محتوا از تیونر های سیمی و رسیور های Sate-lite. اهمیت و تاثیر آن : پخش فیلم از اپلیکیشن ها و سرویس های استریم مانند نتفلیکس و آمازون و … این تلویزیون پرش تصویر محتوای بیس 24p رو میتونه تقریبا در تمامی سورس های پخش معمول از بین ببره و تصویر روونی رو نمایش بده درست برعکس Tu7000 رقیب که این امکان رو برای نمایش عموم فیلم های سینمایی نداره.

دیدگاهتان را بنویسید