تلویزیون 43 اینچ شیاومی XIAOMI MI TV 43P1 الترا اچ دی اسمارت

xiaomi tvبیشتر ما ایرانیها تا اسم شیاومی را میبینیم گوشی های ارزان و باکیفیت این برند متحول چینی را تصور میکنیم اما سبد محصولات این شرکت فوقالعاده متنوع است و هر چیزی که فکرش را بکنید در آن پیدا میشود. تلویزیونهای شیائومی بخشی از این محصولات هستند که در بازار جهانی خوش درخشیدهاند و توانسته جای خود را در بازار پیدا کند. میخواهم یکی از جدیدترین تلویزیونهای اقتصادی این شرکت یعنی تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 را بررسی کنم. تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 در دسته محصولات اقتصادی این شرکت قرار میگیرد و در مدلهای ۳۲، ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچی تولید میشود. بهجز مدل ۳۲ اینچی که به رسم عادت و شبیه دیگر تولید کنندگان بزرگ کیفیت اچ دی دارد، باقی مدلها از پنل ۴K UHD بهره میبرند. نکته جالب دیگر این است که اعضای مختلف این خانواده از پنلهای مختلفی استفاده میکنند. مدل ۵۵ اینچی پنل VA ساخت شرکت TCL دارد که با دقت رنگ بسیار بالا، تجربه کمنظیری از تماشای محتوا را در اختیار شما میگذارد.

  • پردازنده گرافیکی Mali 470 با سرعت ۷۵۰ مگاهرتز
  • صفحه نمایش 8 بیتی با عمق رنگ 16.7 میلیون
  • پردازنده MediaTek MSD6886 هستههای 1.5 گیگاهرتزی
  • سیستم عامل: اندروید 10
  • صفحه قاب تلویزیون
  • از مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید

xiaomi tvمقایسه کیفیت تصویر شیائومی با سونی کدام بهتر است؟ یکی از معیارهای مهم در انتخاب تلویزیون کیفیت تصویر شفاف و روان است. هر چه اندازه وضوح در یک تلویزیون LED، OLED، QLED بالاتر باشد نشان بر کیفیت تصویر بهتر است و عواملی دیگر نیز در این حوزه دخیل هستند. قطعاً همه ما میدانیم یک تلویزیون فورکی 4K تصاویررا طبیعیتر به نسبت یک تلویزیون فول اچ دی FULL HD نمایش میدهد از خلاقیت بیشتری بر روی صفحه نمایش استفاده شده است. عواملی دیگری همچون استفاده از محدودهی دینامیکی، پشتیبانی از HDR، و فناوریهای مختلفی بر کیفیت تصویر اثر گزار است. تلویزیون سونی و شیائومی تصاویر را با کیفیت فورکی و رزولوشن 3480 در 2160 مگاپیکسل نمایش میدهند قابلیت تولید میلیاردها رنگ متنوع را دارند. در جواب سوال اینکه کدام بهتر عمل کردهاند ؟ در مقایسه تلویزیون های سونی با شیائومی پی میبریم که سونی از نظر کیفیت تصویر بهتر از تلویزیونهای شیائومی عمل کرده است و سونی این ادعا را در تلویزیونهای خود با استفاده از فناوریهای منحصر به فردش ثابت کرده است.

راهنمای خرید تلویزیون شیائومی

همچنین این تلویزیون در زمینه رفرش صفحه بسیار قدرتمند بوده و از نرخ تازه سازی 120 هرتز برخوردار است. بدون شک پنل های IPS و VA برای روشن کردن صفحه نمایش به نور پس زمینه نیاز دارند که در تلویزیون 75Q1 از تکنولوژی نور پس زمینه Direct Full Array LEDاستفاده شده است. صفحه نمایش تلویزیون با حداکثر روشنایی تصویر 1000 نیت قادر است باکیفیت ترین صحنه ها را نمایش بگذارد. تلویزیون 75 اینچ Mi TV Q1 از 192 ناحیه برای کنترل نور صفحه نمایش برخوردار شده است پس می توان انتظار یک روشنایی کنترل شده را داشته باشید. یکی از فناوری های مهم در زمینه صفحه نمایش، تکنولوژی Quantum Dot است که تولید رنگ ها بهبود می بخشد و محتوای واقعی را منتشر می سازد. سطح تولید رنگ در این تلویزیون کیولد شیائومی برابر 1.07 میلیارد است و عمق رنگ نیز برابر 10 بیت است. و Dolby Visionهستند و با وجود این فناوری ها محتوای اچ دی آر در بهترین حالت ممکن به نمایش گذاشته خواهد شد.

  تلویزیون هوشمند شیائومی مدل “Xiaomi Mi QLED TV Q1 75 در بروزکالا

xiaomi tvشیائومی سه حالت را برای محتوای HDR در نظر گرفته که شامل حالت Vivid، استاندارد و فیلم است. بسته به سلیقه خود میتوانید یکی از سه حالت را انتخاب کنید اما حالت Vivid محتوای جذابتری را به نمایش میگذارد. HDR10 را دارد، میتوانید از یوتوب یا دیگر سرویسهای پخش محتوا برای تماشای ویدیوهای HDR استفاده کنید. من این قابلیت را با یوتوب تست کردم و نتیجه باورنکردنی بود. در واقع اینکه بتوانید چنین ویدیویی را از یک سرویس آنلاین پخش ویدیو تماشا کنید به این زودیها عادی نمیشود، بهویژه در کشور ما که باید اینترنت فوقالعاده پرسرعتی داشته باشید و از موانع مختلف داخلی و خارجی عبور کنید. تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 قابلیت روانسازی تصویر یا Motion Smoothness دارد که با بهرهگیری از هوش مصنوعی، نرخ فریم تصویر را افزایش داده و به ۶۰ فریم بر ثانیه میرساند. البته این قابلیت برای تماشای فیلم سینمایی پیشنهاد نمیشود، چون محتوا را کاملاً غیر طبیعی نمایش میدهد و حال و هوای سینما را از آن میگیرد.

قیمت تلویزیون شیائومی

xiaomi tvالبته در صورت نیاز میتوانید از انواع ساند بار نیز در کنار این محصول استفاده کنید. سخت افزار تلویزیون جدید شیائومی چگونه است؟ تلویزیونهای نسل جدید همگی از پردازندهها و سیستم سخت افزاری مختلفی برخوردار هستند که امکانات و ویژگیهای خاصی را نسبت به تلویزیونهای نسلهای قبل در اختیار کاربران قرار میدهد. در این محصول از برند شیائومی شاهد استفاده از پردازنده QUAD A55 1.5GHz شیائومی 4s تلویزیون هستیم. در کنار این پردازنده اصلی، پردازنده گرافیکی MALI G52 نیز وجود دارد که هماهنگی این دو بخش، امکانات و کیفیتی بسیار بالایی را به وجود میآورد. در واقع هر آن چیزی که شما در نمایشگر تلویزیون میبینید و روان بودن کار کردن با بخشهای مختلف آن برای کاربردهای مختلف، حاصل کار این پردازندههای قدرتمند و جدید است. اما در این تلویزیون شاهد وجود 16 گیگابایت حافظه داخلی هم هستیم. شما میتوانید از این 16 گیگابایت برای ذخیرهسازی انواع اطلاعات خود یا ذخیره برنامههای موردعلاقه خود استفاده کنید. حافظه رم این محصول نیز 2 گیگابایت است.

  گوشی اقتصادی ردمی A1 با دوربین دوگانه و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی رونمایی شد

جواب این سوال هم بله و هم خیر است.

طیف رنگی DCI-P3 در این تلویزیون به ۹۴ درصد میرسد که فوقالعاده است. این تلویزیونها از نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتزی پشتیبانی میکند که شاید برای طرفداران کنسولهای پلیاستیشن 5 یا ایکسباکس سریز ایکس که به دنبال گیمینگ ۱۲۰ هرتز هستند، ناامیدکننده باشد. اما این تلویزیون به پورت HDMI 2.1 هم مجهز است که میتواند بخش زیادی از فناوریهای جدید را پشتیبانی کند. محصولات شیائومی با تمام مزایایی که دارند مثل هر کالای دیگر خالی از ایراد هم نیستند. سخن آخر: آیا تلویزیونهای شیائومی در ایران به راحتی پیدا میشوند؟ جواب این سوال هم بله و هم خیر است. اگر به صورت حضوری در بازارهایی مانند بازار جمهوری تهران مراجعه کنید، احتمالا با معدود تلویزیونهای شیائومی مواجه میشوید، با این حال میتوان باز بخشی از این لیست را در آنجا پیدا کرد. با این حال اغلب فروش تلویزیونهای شیائومی، توسط فروشگاههای اینترنتی صورت میگیرد. با این حال به شما توصیه میکنیم که با گشت و گذار در وب و جستجوی نام هر یک از تلویزیونهایی که در این لیست میبینید، به فروشگاههای معتبر اینترنتی مراجعه کنید. توجه هم داشته باشید که این تلویزیونها هم توسط چند شرکت ایرانی گارانتی شدهاند که احتمالا خیال شما را از بابت خرید بیچون و چرای تلویزیونهای شیائومی در ایران راحت میکند.

برند شیائومی در مقایسه با برند وان پلاس محصولات متنوع تری را به بازار عرضه کرده است. تلویزیونجدید میتی وی پرو، می TV پرو درس سایز 43 اینچ 55 اینچ و 65 اینچ تولید و به بازار عرضه شده است. حال آنکه برند وان پلاس میخواهد تلویزیون جدید خودش را در دو مدل با نمایشگر 55 اینچ عرضه کند. برند شیائومی و وان پلاس هر دو میخواهند که استراتژی خودشان را در برای گوشیهای هوشمند در بازار تلویزیونها نیز پیاده سازی کنند. برند شیائومی گوشیهای متعدد با اندازههای متفاوت به بازار عرضه کرده است و تمامی سلیقهها را نیز مورد توجه قرار تلویزیون شیائومی 65 اینچ رسیور دار داده است. اما برند وان پلاس معمولاً گوشیهایی در یک یا دو اندازه تولید میکند و همین دلیل انتظار میرود که تلویزیونهای جدید شیائومی وان پلاس نیز در اطراف نمایشگر ایجاد حاشیه بسیار کمی داشته باشند. تلویزیونهای شیائومی در سایزهای مختلف و تلویزیونهای برند وان پلاس فقط در یک یا دو سایز عرضه شود.

  • بهره مندی از برترین پردازنده ها
  • پورت HDMI 2.1: دارد
  • درباره ما
  • افرالند – 10 ماه پیش
  • مصرف برق حداقل : 54 وات
  • استفاده از سیستم عامل اندروید

  The Lazy رویکرد قیمت تلویزیون شیائومی

چرا که کیفیت وحجم صدای می تی وی ۴S در آخرین مرحله برای بلندگوی داخلی یک تلویزیون است. پردازنده ی مرکزی تلویزیون هوشمند شیائومی ۴S یک چیپ ست ۶۴ بیتی از شرکت آرم به نام ARM Cortex-A53 است. چیپ ستی با ۴ هسته ی پردازنده ی با سرعت MHz 1500 و پردازنده ی گرافیکی Mali-450 که با ۲ گیگ رم و ۸ گیگ حافظه ی داخلی همراه شده است. با توجه به چیپ ست می توان انتظار داشت که همه ی تکنولوژی های بی سیم به روز و در انتهای سرعت خود هستند. علاوه بر این، این تلویزیون دارای یک گیرنده دیجیتال داخلی نسخه ی دو (DVB-T2) نیز است. علاوه بر این، از تونر ریسیور داخلی DVB-S2 نیز در این تلویزیون پشتیبانی می شود. مطمئن باشید کیفیت ۴K روی تلویزیون شما به نمایش در می آید، خواه با سیم از طریق HDMI و USB و خواه بی سیم و از طریق wifi. شاید تمام موارد ذکر شده تا کنون مهم تر از سیستم عامل اندرویدی این دستگاه نباشد. می تی وی دارای دو سیستم عامل است. سیستم عامل فرعی تلویزیون مخصوص خود شیائومی است و Patch-wall نام دارد که البته در ایران کار نمی کند. سیستم عامل اصلی اندروید تی وی یا Android TV است. سیستم عامل اندروید تی وی در حال حاضر بهترین انتخاب است. می توانید هر برنامه ای که می خواهید از پلی استور دانلود کنید. فیلیمو، نماوا، انواع نرم افزار پخش کننده و مدیریت فایل، انواع بازی و حتی نرم افزارهای آموزش زبان و تناسب اندام همگی در اختیار شماست.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد kalinab.com لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید