رجیستری گوشی های شیائومی در سامانه همتا محدودیتی ندارد

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته وب سایت XDA-Developers در گزارشی اعلام کرد که شرکت شیائومی، در حال قطع دسترسی کاربران به موبایل‌های ساخت خود در برخی از کشورها ازجمله سوریه، کوبا، سودان و البته ایران است.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که چند روز پس از فعال شدن موبایل، دستگاه کاربری در یکی از این کشورها لاک شده و چنین پیامی نمایش داده می‌شود: «سیاست شیائومی اجازه فروش این محصول در منطقه‌ای که شما قصد فعال‌سازی آن را داشته‌اید، نمی‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر به شکل مستقیم به فروشنده دستگاه مراجعه کنید.»

این در حالی است که کمپانی شیائومی در شرایط استفاده از محصولاتش، رسما اعلام کرده است که خود را به رعایت قوانین کنترل صادرات ایالات متحده آمریکا متعهد می‌داند.

برخی کارشناسان علت این رفتار کمپانی شیائومی را که البته هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، قرار گرفتن شیائومی در لیست سیاه آمریکا می‌دانند.

البته به نظر می رسد که شکایت این کمپانی از وزارت خزانه داری آمریکا جواب داده است و به توافقاتی دست یافته اند که خبر  مسدودی گوشی ها در ایران، کوبا و سوریه مطرح شده است، در غیر این صورت دلیلی برای این اتفاق نمی توان دید. این نکته نیز حائز اهمیت خواهد بود که شرکت شیائومی در شرایط استفاده از محصولاتش، رسما اعلام کرده است که خود را به رعایت قوانین کنترل صادرات ایالات متحده آمریکا متعهد می‌داند.

نگرانی ایرانی ها از توقف فعالیت شیائومی

محمد رضا عالیان، روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: با توجه به اینکه این خبر در رسانه‌های رسمی منتشر نشده است، یعنی منبع رسمی ندارد، از طرفی سایت شرکت شیائومی در بلاگ خود به این موضوع اشاره نکرده است و هیچ اعلام رسمی نیز از طرف این کمپانی صورت نگرفته است، این اتفاق حداقل راجع به ایران نمی‌توان تایید کرد، چون اصلا کمپانی شیائومی با ایران به صورت مستقیم همکاری ندارد.

  قیمت ساعت هوشمند ۱۱ مرداد + لیست جدیدترین اپل واچ، شیائومی، سامسونگ و برندهای متفرقه

او ادامه داد: از طریق روابطی که داریم موضوع در حال بررسی است که آیا صحت دارد یا خیر، اما به لحاظ رسانه‌ای اگر به موضوع نگاه کنیم، چون منابع اصلی و منابع معتبری که خود کمپانی از طریق آن‌ها اطلاع رسانی می‌کند، این خبر را منتشر نکرده است، این موضوع بعید است که قطعیت داشته باشد.

حال آنکه براساس بیانیه‌ای که انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی منتشر کرده است، تاکنون هیچ موردی از غیرفعال شدن گوشی شیائومی در ایران گزارش نشده است. اما احتمال دارد گوشی‌های شیائومی که از مبدا اروپا وارد می‌شوند غیرفعال شوند. صادرات کلیه محصولات شیائومی از مبدا اروپا، تابع قوانین صادراتی آمریکا بوده و هرگونه فروش این محصولات به کشورهای حاضر در فهرست تحریم‌ها، ممنوع است.

بر این اساس اگر گوشی شیائومی از مبدا اروپا وارد ایران، سوریه، کوبا و کره شمالی شود، احتمال دارد که غیرفعال شود.

این موضوع را از سامانه همتا نیز پیگیری کردیم:

 سلطانی یکی از کارشناسان همتا نیز در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در رابطه با خبر منتشر شده پیرامون این موضوع که شیائومی بعضی از دستگاه‌های خود را در کشورهایی که تحریم هستند، غیر فعال می‌کند، هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست، اما تا به این لحظه موردی مبنی بر اینکه گوشی این برند قفل شده است، نداشته ایم.

سلطانی ادامه داد: موضوع بعدی این است که موضوع کاملا فنی است و این کشور تعهدی ندارد که به ایران یا هر کشوری حتما باید خدمات بدهد و موضوع مطرح شده در مورد از دسترس خارج شدن این وسیله در برخی از کشورها تصمیمی اتخاذ شده توسط خود این شرکت است.

  تصویر فاش‌شده از گوشی هوشمند شیائومی 12T Pro دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی آن را نشان می‌دهد

او در پایان گفت: در حال حاضر اگر کسی بخواهد گوشی شیائومی خود را در سامانه همتا ثبت بکند با هیچ محدودیتی مواجه نیست و می تواند فرآیند لازم را طی کن .

در پایان نیز می توان گفت که با توجه به اینکه دو فعال سازی برای گوشی های همراه وجود دارد و بعد از فعال سازی دوم شرکت گوگل متوجه منطقه فعال سازی می شود (همان طور که اپ های ایرانی از گوگل استور حذف شدند)، این احتمال وجود دارد که این تصمیم عملیاتی شود، مگر اینکه شیائومی رسما آن را تکذیب کند. در هر صورت باید دید واکنش این کمپانی چینی نسبت به این موضوع چیست؟

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرام خبربان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه همتا
گوشی شیائومی
رجیستری تلفن همراه
فعال سازی
گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

شرط مهم پرداخت سود سهام عدالت

خبر خوش برای بازنشسته‌ها/ افزایش حقوق جدید در راه است

  The Lazy رویکرد قیمت تلویزیون شیائومی

یارانه جدید چه زمانی واریز می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰/ سکه ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد

مجری سرشناس رادیو و تلویزیون درگذشت

خبر بعدی:

هیچ محدودیتی در حوزه همکاری با کمیته امداد نداریم

مدیرکل صداوسیمای استان زنجان در دیدار بامسئولین کمیته امداد استان با تأکید بر اینکه این نهاد با الهام از آموزه‌های آسمانی اسلام، همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات را به مددجویان تحت حمایت خود برساند، گفت: تلاش توأم با اخلاص کارکنان کمیته امداد انقلابی صدقه جاریه است.

او بااشاره به اینکه مردم زنجان در کار‌های خیر و خداپسندانه همواره پیش رو هستند، گفت: باید این فرهنگ مردم استان در پیشتازی عمل خیر، زکات، خمس و دستگیری از نیازمندان با نگاه هنری و رسانه‌ای ثبت و ماندگار شود.

لطیفی می گوید: رسانه استانی همواره همراه نهاد‌های خدمت رسان بوده و هیچ محدودیتی در حوزه همکاری با کمیته امداد حضرت امام (ره) وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هم با تشکر از فضا سازی مناسب صداوسیما درباره جشن نیکوکاری گفت: جشن نیکوکاری یکی از برنامه‌های این نهاد است که اسفندماه هر سال و در آستانه سال نو در کشور برگزار می‌شود و امسال نیز با مشارکت خوب دستگاه‌های مختلف به ویژه صداوسیما، این جشن با شعار عیدی برای همه و با مشارکت گسترده مردم نوع دوست استان برگزار شد.

صالحی گفت: با وجود تورم و مشکلات معیشتی، مردم استان ۱۹ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند.

او از تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه‌های مشارکت مردمی این نهاد  طی امسال خبر داد و گفت: فضاسازی، ترغیب و تشویق خیرین از طریق برنامه‌های صداوسیما یکی از علل اصلی توفیق کمیته امداد در افزایش ۳۰ درصدی جذب مشارکت‌های مردمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان