رفع مشکلات گوشی های شیائومی و راه ‌حل‌های کاربردی و آسان برای عیب یابی گوشی شیائومی

۱۹کالا به عنوان یک مرجع موبایل معتبر و یک فروشگاه اینترنتی محصولات مختلف مثل گوشی موبایل در این مقاله به راه حل های کاربردی و آسان برای رفع مشکلات گوشی شیائومی می‌پردازد.

مشکلات گوشی های شیائومی و رفع مشکل آن

خرید اقساطی 19کالا

در ادامه به توضیح مشکلاتی مانند مشکلات مخاطبین شیائومی، تنظیمات تماس گوشی شیائومی، علت کار نکردن گوگل، مشکل گوگل پلی در شیائومی و علت نصب نشدن برنامه در گوشی شیائومی پرداخته‌ایم.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز گوشی به سایت ۱۹کالا مراجع کنید .

قبل از اشاره به هر موضوع لازم است بدانید که هدف ما ارائه راه حل های کاربردی برای برخی از مشکلات جزئی است که به روش ساده توسط خود کاربر هم برطرف شود. در مقاله های مجزا سعی خواهیم کرد که به راه حل مشکلات گوشی های سایر برندها نیز بپردازیم.

جالب است بدانید که بسیاری از مشکلات با رفع مشکل نرم افزاری گوشی شیائومی برطرف می‌شود. برای اینکار فعال کردن developer option در شیائومی در بسیاری موارد برای عیب یابی گوشی کارساز خواهد بود.

رفع مشکلات گوشی های شیائومی
راه‌حل‌های کاربردی و آسان برای رفع مشکل گوشی شیائومی

شرکت شیائومی یکی از شرکت‌هایی است که مدل‌های متعددی را تولید و روانه بازار می‌کند. در طی سال‌های اخیر، گوشی های شیائومی در بخش‌های مختلف پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند؛ اما مدل‌های گوشی شیائومی هم ممکن است همانند همه برندها باگ و مشکلات نرم‌افزاری داشته باشند که در ادامه به ارائه راه‌حل آنها می‌پردازیم…

مشکلات گوشی شیائومی

فروش ویژه

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۴,۵۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy M13 ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۵,۴۵۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 4G ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۷۰۰ تومان

گوشی اپل مدل آیفون iPhone 13 Pro ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۵,۱۵۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy M32 ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۶,۳۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro Max ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro Max ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت

تصویر سه بعدی

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 10 5G ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

راه حل عمل نکردن گزینه Rise to wake

قبل از اشاره به هر موضوعی می‌بایست گفت که گزینه Rise to wake باعث می‌شود که در گوشی‌ های شیائومی زمانی که گوشی را از روی سطحی برداشته و آن را بلند کنیم صفحه‌نمایش روشن شود. این ویژگی کاملاً کاربردی است و قطعاً در همه دستگاه‌های اندرویدی جدید هم در دسترس است. برای رفع این مشکل کافیست ابتدا بررسی کنید، آیا این قابلیت فعال هست یا خیر، برای این کار به Settings > Display رفته سپس قابلیت Rise to wake را فعال کنید.

اگر باز هم کار نکرد مشکل احتمالاً مربوط به یک باگ نرم افزاریست و به سرعت و بعد از یک راه‌اندازی مجدد برطرف می‌شود. در صورتی که بازهم هم این مشکل را مشاهده کرده‌اید می‌توانید فریم‌ور یا سفت‌افزار گوشی (در واقع بخش کوچکی از دستورالعمل‌های نرم افزارست که سخت‌افزار را وادار می‌کند کار کند) را به روز رسانی کنید.

برای رفع مشکلات گوشی های شیائومی در این مورد به ترتیب زیر عمل کنید.

  • USB درایو شیائومی را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  • فایل زیپ Xiaomi Stock Firmware را در کامپیوتر خود دانلود کنید.
  • گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و فایل زیپ را به گوشی خود منتقل کنید.
  • به محض اینکه شما این فایل را در کارت حافظه گوشی خود سیو کردید، گوشی خود را از کامپیوتر جدا کنید.
  • در این مرحله فولدر Tools را از لانچر انتخاب کرده و Update را انتخاب کنید.
  • سپس روی Menu Key و Select installation file ضربه بزنید.
  • در این مرحله فایل زیپ را از مموری کارت به این قسمت منتقل کنید.
  • سپس روی گزینه آپدیت زده تا روند آپدیت شروع شود.
  • شما می‌توانید فرآیند تکمیل آپدیت را مشاهده کنید.
  • زمانی که فرآیند تکمیل شد گوشی خود را ری‌استارت کنید.
  • از این مرحله می‌توانید برای دانگرید کردن گوشی خود نیز استفاده کنید با این تفاوت که در این صورت باید فایل قدیمی را دانلود کنید.

گزارش اشکال در شیائومی – راه‌حل خالی شدن سریع باتری مشکل گوشی شیائومی

گوشی‌های شیائومی خصوصاً مدل‌های جدید آن از جمله گوشی‌هایی هستند که برای مثال با باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپری می‌تواند حداکثر میزان روشن بودن نمایشگر را برای شما فراهم آورد؛ اما از آنجایی که در رابط کاربری شیائومی زیاد روی بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری باتری کار نشده ممکن است در برخی از موارد باتری زودتر خالی شود که باید دلیل آن را بررسی کنید.

دلیل حذف نشدن مخاطبین در گوشی شیائومی

محتمل‌ترین دلیل به اصطلاح اختلال در خواب عمیق دستگاه است، در این حالت حتی زمانی که از دستگاه استفاده‌ای هم نمی‌شود باتری تخلیه می‌شود، ابتدا ما به عنوان یک مرجع موبایل به شما توصیه می‌کنیم که دستگاه خود را به روز رسانی کنید. فراموش نکنید که فیدبک و گزارش مشکل را برای شرکت شیائومی ارسال کنید.

جدا از کارهایی که گفته شد مراحل زیر نیز به شما کمک می‌کند تا طول عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید:

  • در طول شب و زمانی که به Wi-Fi و Mobile Data نیاز ندارید سعی کنید آنها را خاموش کنید.
  • Face Unlock را غیر فعال کنید.
  • شروع بکار برخی از اپلیکیشن‌هایی که به آنها نیازی ندارید را غیر فعال کنید. برای اینکار به Settings > Apps > Manage apps رفته سپس به صورت مجزا قابلیت Autostart On Apps اپلیکیشن‌‌ها را غیرفعال کنید.
  • روشنایی نمایشگر را به صورت دستی تنظیم کنید این امر به ذخیره باتری بیشتر در گوشی شما کمک زیادی می‌کند.
  • باتری گوشی خود را کالیبره کنید. روش کالیبره کردن باتری را در مقاله کالیبره کردن شرح داده‌ایم.

رفع مشکل برنامه‌هایی که باز نمی‌شوند

اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، مقاله‌ی علت باز نشدن برنامه ها در گوشی شیائومی و راه حل های آن را مطالعه کنید دراین مطلب آموزش تصویری رفع ارور msa ارائه شده و اگر مراحل را دنبال کنید مشکل بسته شدن برنامه ها در شیائومی برطرف خواهد شد.

راه حل توقف ویدئوهای اینستاگرام:

مشکل اینستاگرام و گوشی ‌های شیائومی هم موردی است که گاها توسط برخی از کاربران مشاهده شده است. برخی از کاربران زمان آپلود ویدئوهای طولانی به عنوان استوری و یا پست مشکل دارند. برخی دیگر از کابران از این مسئله شکایت دارند که در حین ضبط ویدئو در یک برنامه با لگ مواجه می‌شوند. گرچه این مورد ممکن است به ندرت اتفاق بیافتد و حتی برای برخی از کاربران مهم هم نباشد، ولی نیاز هست که برطرف شود. برای رفع مشکل گوشی های شیائومی در این مورد هم می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  • در حال حاضر اینستاگرام نرخ فریم ریت را پایین آورده، ولی باز هم نمی‌توان گفت که توقف و یا وقفه بین پخش این ویدئوها از کجا ناشی می‌شود؛ اما برای اطمینان نرم‌افزار اینستاگرام را دوباره نصب کرده و مطمئن شوید که همه مجوز‌های لازم را فعال کرده‌اید.
  • برخی مواقع دلیل پلی نشدن ویدئوهای اینستاگرام مربوط به استفاده از حالت ذخیره باتری یا Power Saving است. ماژول صرفه‌جویی در مصرف انرژی با مکانیسم ویدیوی اینستاگرام در تضاد است. به نظر می‌رسد که اینستاگرام در مقایسه با سایر برنامه‌های معمولی به باتری بیشتری نیاز دارد و اگر در حالت صرفه‌جویی در Power saving مصرف انرژی باشد، سیستم عامل پخش ویدئوهای آن را متوقف می‌کند. البته در برخی از موارد نیز مربوط به خود برنامه است که برای رفع باگ گوشی شیائومی با بستن آن و پاک کردن کش برطرف می‌شود.

علت پاک شدن مخاطبین گوشی شیائومی

قابلیت جدیدی که اینستاگرام اضافه کرده حالت Data saving است که تأثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف اینترنت شما دارد در این صورت زمانی حجم زیادی از اینترنت شما مصرف شده الگوریتم اینستاگرام پخش ویدئو را متوقف می‌کند.

راه‌حل ذخیره نشدن ویدئوهای اسلوموشن

شیائومی در طی سال‌های اخیر حداکثر تلاش خود را بکار بسته تا بتواند سخت‌افزار دوربین را ارتقاء دهد و از این نظر بهترین باشد؛ و به جرات می‌توان گفت که در بخش میان رده بسیار خوب عمل کرده؛ اما باز هم همانند سایر برندها از نظر نرم‌افزار در برخی از قسمت‌ها نیاز به بهبود دارد.

برخی از کاربران گوشی ‌های شیائومی این مسئله را عنوان کرده‌اند که در مواردی برخی از ویدئوهای اسلوموشنی که ضبط کرده‌اند، بعد از ضبط سیو نشده‌اند. برای رفع باگ گوشی شیائومی می‌توانید گوشی خود را به روز رسانی کرده و فید بک و گزارش مشکل را برای شرکت شیائومی ارسال کنید. همچنین می‌توانید از مسیر زیر دیتا و کش را پاک کنید. مطمئناً این روش برای رفع باگ گوشی شیائومی یا هر گوشی اندرویدی در این مورد کارساز خواهد بود.

Settings > Apps > Manage apps > Camera

رفع مشکلات مربوط به اینترنت در زمان راه‌اندازی

برخی از اوقات اتفاق می‌افتد که اینترنت گوشی خود را فعال کردید نمی‌توانید وبگردی کنید یا از کروم یا سایر مرورگرها استفاده کنید. این مشکل مربوط به تنظیمات سیم کارت است. برای رفع این مشکل مراحل را دنبال کنید:

  • تنظیمات را باز کنید.
  • گزینه SIM cars & mobile networks را انتخاب کنید.
  • وارد بخش Access point names شوید.(در این قسمت سیم کارت‌ها را می‌توانید ببینید.)
  • از قسمت General سیم کارتی که می‌خواهید از اینترنت آن استفاده کنید را انتخاب کنید.
  • قسمت‌های Proxy و Port را پاک کرده تا در Not Set تنظیم شود.

اگر باز هم با این روش گفته شده مشکل گوشی شیائومی شما حل نشد به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.

راه حلی برای حجم صدای پایین در هدفون‌های بلوتوثی

برخلاف گوشی ‌های شیائومی پرچمدار، اکثر گوشی های میان رده این برند مثل ردمی نوت ۹ پرو از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند؛ اما باز هم بسیاری از کابران تمایل دارند که از هدفون‌های بلوتوثی استفاده کنند. در واقع این قبیل از کاربران هم ممکن است که این مشکل را تجربه کنند. این مطلب برای رفع حجم صدای پایین در هدفون‌های بلوتوثی و تنظیمات صدای گوشی شیائومی نوت ۹ هم راه‌حلی دارد. در این موارد برای رفع مشکل گوشی شیائومی نوت ۹ پرو به شما پیشنهاد می‌شود که برخی از تنظیمات گوشی شیائومی را از «دولوپر آپشن» فعال کنید.

  • Settings را باز کنید.
  • System را انتخاب کنید.
  • About phone را باز کنید.
  • Build number را پیدا کرده و ۷ مرتبه به آن ضربه بزنید.
  • در این مرحله شما می‌توانید از قسمت Settings > System گزینه دولوپر آپشن را مشاهده کنید.
  • قسمت Networking را پیدا کرده و از این قسمت گزینه «Disable absolute volume» را فعال کنید.
  • در مرحله آخر شما می‌توانید گوشی موبایل خود را ری استارت کرده تا کنترل بهتری بر صدای هدفون‌های بی‌سیم داشته باشید.

  راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون (بهمن ۱۴۰۱)

برنامه تنظیمات هندزفری بلوتوث شیائومی

رفع مشکل تاچ گوشی شیائومی

  • ابتدا قبل از لمس گوشی، صفحه و دست خود را تمیز کنید. چربی یا رطوبت دست می‌تواند عملکرد گوشی‌هایی با نمایشگرهای لمسی خازنی را تحت تأثیر قرار دهد.
  • گوشی خود را ری استارت کنید و در صورتی که این امکان وجود داشته باشد باتری موبایل را درآورده و دوباره سر جای خودش قرار دهید. سپس با نگه داشتن کلید پاور گوشی را ری استارت کنید.
  • می‌توانید گوشی را هارد ریست کنید. برای هارد ریست کردن باید همزمان کلید کم کردن صدا و دکمه پاور را فشار دهید. در نتیجه آن به نمایشگر در ریست فکتوری شک وارد می‌شود؛ اما قبل از هارت ریست کردن برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات از آنها بک آپ بگیرید.
  • شاید موضوع مربوط به سخت‌افزار باشد. اگر برای اتصال دیجیتایزر آماده هستید، می‌توانید اتصال آن را امتحان کنید؛ اما در نظر داشته باشید که بر گارانتی دستگاه شما تأثیر خواهد گذاشت. برای انجام این کار، گوشی را باز کنید و سپس بررسی کنید اتصال دیجیتایزر قطع است یا خیر. اگر شل شده آن را به درستی وصل کنید.
  • برخی اوقات مشکل کار نکردن تاچ گوشی مربوط به وجود رطوبت در دستگاه است. در این زمان برخی معتقداند که باید گوشی را در کنار یک جاذب رطوبت قرار دهید.
  • برخی اوقات نیز این مشکل مربوط به اختلال در عملکرد یک اپلیکیشن نصب شده است. در این صورت نیز می‌توانید گوشی شیائومی را در حالت safe mode قرار دهید.

به طور خلاصه برای رفع مشکل گوشی های شیائومی در این مورد می‌توان موارد زیر را انجام داد:

  • گوشی خود را خاموش و روشن کنید.
  • گوشی را هارد ریست کنید.
  • گوشی خود را در حالت safe mode قرار دهید.
  • از ابزارهای کالیبره کردن هم می‌توانید کمک بگیرید. اپلیکیشن Touchscreen Calibration به شما کمک خواهد کرد.
  • درایوها را به روز کرده و دوباره نصب کنید تا باگ گوشی شیائومی برطرف گردد.

علت کار نکردن گوگل در گوشی شیائومی

مقاله پیشنهادی: نحوه دایورت کردن و از دایورت دراوردن گوشی- کد دایورت ایرانسل و سایر اپراتور های موبایل

رفع مشکلات مربوط به آپدیت  

اگر نتوانید گوشی خود را آپدیت کنید، ما به عنوان یک مرجع موبایل به شما توصیه می‌کنیم که ابتدا آن را ری‌استارت کنید، اگر کارساز نبود میزان فضای ذخیره‌سازی گوشی موبایل و سپس اتصال به اینترنت خود را بررسی کنید. سرانجام می‌توانید دستگاه موبایل خود را در حالت Recovery مجدد راه‌اندازی کنید و با طی مراحلی که در قسمت عیب‌یابی در پایین این مقاله آورده شده، «پارتیشن حافظه نهان» را پاک کنید تا باگ گوشی شیائومی و مشکل  شما برطرف شود.

برای تشخیص و رفع این مشکل می‌توانید به مقاله‌ی جداگانه‌ای که صرفاً در مورد این موضوع نوشته‌ایم مراجعه کنید.

مشکل فضای دوم در گوشی شیائومی

برخی از کاربران با مشکل عدم نمایش فضای دوم در گوشی‌های شیائومی مواجه شدند و یا با آپدیت، این گزینه از منوی گوشی شیائومی آنها حذف شده است. در ادامه به راه‌حل این مشکل می‌پردازیم.

برای مرتفع کردن این مشکل، می‌توانید برنامه‌ی “Shortcut Maker” را به وسیله‌ی لینک زیر طریق از گوگل پلی نصب کنید.

در برنامه به قسمت Activites بروید و در قسمت سرچ آن کلمه «فضای دوم» را سرچ کنید. اولین گزینه‌ای که در پنجره کشویی باز شد را انتخاب کنید و بر روی “Create Shortcut” بزنید. با این کار شورت کات این گزینه در منوی شما به وجود می‌آید و به وسیله‌ی آن قادر به دسترسی به فضای دوم هستید.

مشکل بلوتوث گوشی شیائومی

در رابطه با گوشی های شیائومی گزارش‌های مربوط به مشکل بلوتوث شیائومی بسیار کمیاب است. به نظر می‌رسد این مشکل را بیشتر کاربرانی تجربه می‌کنند که سعی می‌کنند گوشی خود را برای پخش موسیقی به Car Media متصل کنند. در صورتی که این مشکل را تجربه کرده‌اید برای رفع مشکلات گوشی شیائومی با انجام مراحل زیر می‌توانید این مشکل را برطرف سازید:

  • گوشی خود را رستارت کنید.
  • گوشی خود را جدا کرده و دوباره با دستگاه جفت کنید.
  • در قسمت Developer Options گزینه Bluetooth A2DP Hardware Offload را غیر‌فعال کنید.
  • تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانده یا ریست کنید.

راه‌حل عدم نمایش اعلان‌ها

مشکل اعلان شیائومی تنها مشکل گوشی ‌های شیائومی و رابط کاربری MiUi نیست، برای مثال در گوشی سامسونگ هم وجود یک باگ در Gmail باعث شد تا کاربران گوشی‌های پرچمدار هم نوتیفیکیشن‌های ایمیل‌ها را دریافت نکنند. به طور کلی اگر در گوشی ‌های شیائومی به این مشکل برخورد کردید می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات بروید.
  • گزینه Apps را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Manage apps را انتخاب کنید.
  • برنامه‌ای را که نمی‌توانید نوتوفیکیشن مربوط به آن را دریافت کنید انتخاب کنید.
    Notifications را انتخاب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه اعلان‌ها برای بخش‌های مختلف برنامه فعال هستند. همچنین می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید (صدا یا ویبره را غیرفعال کنید، میزان حجم صدا و … را تنظیم کنید).
  • سپس به قسمت تنظیمات رفته و نوار Display and Status را باز کنید.
  • مطمئن شوید که گزینه «Show notification icons» فعال است.
  • گوشی خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

رفع مشکل آنتن دهی گوشی های شیائومی

زمانی که صحبت از آنتن‌دهی خوب و پایدار یک گوشی موبایل به میان می‌آید گوشی ‌های شیائومی مدرنی که این روزها به بازار می‌آیند عملکرد بسیار خوبی داشته و از این بابت مشکلی نخواهند داشت.

چرا آنتن گوشی شیائومی بالا نمیاد
جالب است بدانید که بسیاری از گوشی‌هایی که شرکت‌های سازنده آنها عموماً چینی هستند از همه پهنای باند‌ها در برخی از کشور‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. این بدان معنی است که کاربران ممکن است بهترین پوشش شبکه را دریافت نکنند؛ اما این مشکل را بیشتر کاربران اروپایی تجربه کرده‌اند. در این کشور‌ها حتی ممکن است به خاطر سیگنال‌دهی نه چندان خوب باتری زودتر تخلیه شده و گوشی داغ کند.

  • اگر با این مشکل روبه‌رو شدید برای رفع باگ گوشی شیائومی گوشی خود را ریستارت کرده و بررسی کنید که سیم کارت شما به درستی جایگذاری شده است یا خیر و یا سعی کنید که جایگاه سیم کارت را عوض کنید. در صورت امکان، ریست فکتوری کردن گوشی هم می‌تواند کمک کننده باشد.

علت پاک شدن مخاطبین گوشی شیائومی

شیائومی برنامه مخاطبین اختصاصی خودش را ندارد و از همان برنامه‌ی پیش‌فرض گوگل استفاده می‌کند و این برنامه گاهی ایرادهایی چون مشکل پاک شدن مخاطبین در شیائومی را برای کاربران به وجود می‌آورد.

ممکن است علت پاک شدن مخاطبین گوشی شیائومی یا عدم نمایش آنها به این دلیل باشد که شما در تنظیمات، فقط مخاطبین گوگل را انتخاب کرده‌اید. برای حل این مشکل وارد برنامه‌ی مخاطبین شوید، روی اکانت خودتان کلیک کنید و گزینه‌ی “Contacts from all accounts” را انتخاب کنید. اگر با این کار مشکل مخاطبین شیائومی حل نشد، می‌توانید مواردی که قسمت بعدی به آنها اشاره می‎‌کنیم را امتحان کنید.

دلیل حذف نشدن مخاطبین در گوشی شیائومی

دلیل حذف نشدن مخاطبین در گوشی شیائومی هم ممکن است به همین دلیل باشد، در واقع شما یک مخاطب را حذف می‌کنید اما چون در جای دیگری هنوز آن را ذخیره دارید، همچنان در لیست مخاطبین گوشی شما نمایش داده می‌شود.

برای حل مشکل مخاطبین شیائومی می‌توانید موارد فوق را امتحان کنید.

  • حالت ذخیره سازی باتری را غیر فعال کنید. (روشن بودن این حالت ممکن است از سینک شدن مخاطبین جلوگیری کند.)
  • حالت Airplane mode را فعال سپس و غیرفعال کنید.
  • برای رفع مشکل پاک نشدن مخاطبین در شیائومی گوشیتان را یک بار خاموش و روشن کنید.
  • دلیل حذف شدن مخاطبین در گوشی شیائومی یا حذف نشدن آنها می‌تواند با آپدیت نبودن این نرم افزار هم مرتبط باشد. بنابراین برنامه‌ی مخاطبین را آپدیت کنید.
  • از فعال بودن حالت همگام سازی مخاطبین اطمینان حاصل کنید. برای این کار مسیر Settings > Accounts > Account sync را طی کرده و Contacts را فعال کنید. (اگر از قبل فعال بود یک بار آن را غیر فعال و سپیس دوبارع فعال کنید.)
  • استفاده از علامت‌های خاص می‌تواند دلیل برخی از مشکلات باشد؛ چک کنید که برای ذخیره نام مخاطب علامت خاصی را بکار نگرفته باشید.

حل مشکل تم در پیام، تماس و مخاطبین گوشی های شیائومی

برخی کاربران گزارش مشکل تم در برنامه‌های پیام، تماس و مخاطبین گوشی های شیائومی را دادند و اظهار کردند که پس از عوض کردن تم گوشی، آیکون و فضای کاربری این برنامه‌ها تغییر نمی‌کند. برای حل مشکل تم در پیام تماس و مخاطبین گوشی های شیائومی می‌توانید به جای برنامه‌های پیش فرض پیام‌ها، مخاطبین و تماس‌ها، از برنامه‌های دیگری که در گوگل پلی در دسترسند استفاده کنید.

چگونگی دیبلوت کردن گوشی شیائومی

اگر احساس کردید که رابط کاربری گوشی های شیائومی یا MIUI بیش از حد سنگین بوده می‌توانید آن را دیبلوت کنید. دیبلوت کردن گوشی(پاک کردن بلوت‌ورها یا برنامه‌هایی که از پیش روی گوشی نصب شده‌اند و زیاد کاربردی نیستند)، علاوه بر اینکه رابط کاربری سریع و مرتب‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد به طول عمر باتری هم کمک زیادی خواهد کرد. برای آشنایی با دیبلوت کردن گوشی‌های شیائومی و انجام آن می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • Developer options را فعال کنید.
  • قسمت USB debugging را انتخاب کنید.
  • قسمت‌های مربوط به USB debugging را فعال کنید.
  • گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.
  • و دستور Command Prompt را در کامپیوتر اجرا کنید.

رفع مشکل دوربین شیائومی

دوربین یکی از اجزای مهم گوشی موبایل محسوب می‌شود که همه افراد در هنگام خرید گوشی به آن توجه می‌کنند. در این قسمت مقاله رفع مشکلات گوشی های شیائومی و علت باز نشدن دوربین گوشی شیائومی به این مورد نیز پرداخته شده و به راه‌حل‌هایی اشاره شده است. در درجه اول اگر دوربین گوشی شما با مشکل مواجه شد جای نگرانی ندارد به این دلیل که با انجام مراحلی، این مورد از مشکلات گوشی های شیائومی نیز به آسانی برطرف می‌شود.

  مبانی تلویزیون شیائومی آشکار شد

علت باز نشدن دوربین گوشی شیائومی

می‌توانید برای رفع مشکل دوربین گوشی های شیائومی این مراحل را دنبال کنید:

گوشی خود را به روزرسانی کنید. به Settings> About the phone> System updates رفته و بررسی کنید آیا نسخه جدیدی برای گوشی شما ارائه شده است یا خیر.

تار شدن عکس ها

  • در برخی از مواقع عکس‌های گرفته شده تار می‌شوند که باید لنزها را تمیز کنید.
  • برخی مواقع هم مشکل عدم کار کردن فوکوس خودکار است که باید برای چند لحظه انگشت خود را روی نمایشگر قرار دهید تا فوکوس قفل شود.
  • دلیل احتمالی دیگر لنزهای ماکرو است، بسیاری از گوشی‌ها این نوع لنز را اضافه بر سایر لنزها دارند که با آن می‌توانیم از اشیا بسیار کوچک با حداکثر جزئیات عکس بگیریم. مسئله اینست که اگر به طور تصادفی آن را فعال کنیم و سعی کنیم یک عکس معمولی بگیریم، فوکوس روی سوژه غیرممکن است. برای غیرفعال کردن آن، باید از قسمت بالا حالت‌های دوربین را ببینیم و ماکرو را غیرفعال کنیم.

برگرداندن به حالت اصلی دوربین

برای بازیابی حالت اصلی دوربین در شیائومی، باید تمام داده‌ها را از دوربین حذف کنیم، اما نگران نباشید؛ زیرا در این مراحل عکس‌ها یا فیلم‌ها حذف نمی‌شوند.
برای این کار می‌توانید:

  • ابتدا به مسیر Settings> Applications> Manage applications> Camera بروید.
  • برای پاک کردن تمام داده‌ها بر گزینه Erase All The Data ضربه بزنید.
  • سپس دوباره به Settings> Applications> System application settings> Camera رفته
  • و گزینه Restore Default Settings را پیدا کرده آن را انتخاب کنید. بعد از این مرحله دوربین بدون مشکل بکار خود ادامه خواهد داد.

افزایش کیفیت عکس‌ها

کیفیت عکس‌ها را می‌توانید با GCam افزایش دهید. برای گرفتن عکس‌های بهتر نیز می‌توانید خصوصاً در گوشی‌هایی که از تراشه اسنپدراگون استفاده کرده‌اند از GCam استفاده کنید. برای رفع مشکلات گوشی شیائومی از نظر کیفت عکس به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا از مسیر Settings> Additional settings> Privacy> Activate unknown sources گزینه unknown sources را فعال کنید.
  • جدیدترین نسخه GCam را دانلود کنید.
  • اولین فایلی را که دانلود کرده را باز و به عنوان دوربین استفاده کنید.

مشکل گوگل پلی در شیائومی

هارد ریست کردن:

در واقع هارد ریست کردن گوشی نیز آخرین راه محسوب می‌شود و با این کار دوربین به حالت اول بر می‌گردد.

تنظیمات تماس گوشی شیائومی 

برخی از کاربران در مورد مشکل تماس شیائومی گزارش داده‌اند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم و راهکارهایی برای تنظیمات تماس در گوشی شیائومی ارائه می‌دهیم…

تنظیمات تماس گوشی شیائومی

دلیل قطع شدن تماس در گوشی شیائومی

علت قطع شدن تماس بعد از چند ثانیه در شیائومی می‌تواند یکی از موارد فوق باشد:

  • اگر قبل از قطع شدن تماس مخاطب شما اعلام کرد که صدایتان را نمی‌شنود و یا اینکه شما نتوانستید صدای او را دریافت کنید، این امکان وجود دارد که به صورت اشتباهی میکروفون را خاموش کرده باشید و با اینکه در تنظیمات تماس شیائومی صدای مکالمه را کم کرده باشید. برای اطمینان از روشن بودن میکروفون صفحه گوشیتان را بررسی کنید و همچنین با کلید ولوم صدا را بلند کنید.
  • ممکن است گزینه‌ی “Power Button Ends Call” فعال باشد و در نتیجه آن با فشردن این دکمه به صورت تصادفی، تماس شما قطع شود. برای غیر فعال کردن این گزینه ‌از مسیر Settings > additional settings > accessibility > power button ends call  اقدام کنید.
  • گزینه‌ی “Double tap screen to wake” هم به شما کمک می‌کند، زمانی که دو بار روی اسکرین ضربه می‌زنید اسکرین روشن شود. در نتیجه با فعال بودن این قابلیت ممکن است در اثر برخورد با صورتتان نمایشگر روشن شده و تماس به صورت اتفاقی قطع شود. از طریق مسیر Settings > Display > Double tap screen to wake فعال یا غیرفعال بودن این مورد را بررسی کنید…

وصل شدن خودکار تماس در شیائومی

وصل شدن خودکار تماس، احتمالاً مربوط به تنظیمات پاسخ به تماس شیائومی نیست و اصولاً به صورت اتفاقی صورت می‌گیرد، مثلاً زمانی که گوشی در جیب شماست به صورت اتفاقی تماس برقرار شود.

علت قطع شدن تماس بعد از چند ثانیه در شیائومی

حالت “Pocket mode” می‌تواند برای جلوگیری از بروز این مشکل مؤثر باشد. برای فعال کردن آن می‌توانید از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

Settings > Lock screen & passwords > Advances > Pocket mode

حل مشکل عدم نمایش تماس ورودی در شیائومی

این مشکل ممکن است مربوط به سخت افزار گوشی باشد، ولی در تنظیمات نرم‌افزاری هم مواردی وجود دارد که می‌تواند باعث عدم نمایش تماس ورودی شود.

برای حل این مشکل به تنظیمات بروید DISPLAY رو انتخاب کنید. بعد HOME SCREEN را انتخاب کرده و سپس روی گزینه HIDE APPS بزنید، اسکرول کنید و PHONE را پیدا کنید مطمئن شوید که چک مارک مربوط به مخفی کردن آیکون آن فعال نباشد. در صورت فعال بودن یک تیک آبی کنار آن نمایش داده می‌شود. اگر این تیک زده شده بود؛ روی آن بزنید و آن را بردارید و در نهایت گزینه APPLY را انتخاب کنید.

اگر راه‌حلی که گفتیم برایتان کارساز نبود، با کمک روش‌های زیر احتمالاً می‌توان مشکل را حل کرد.

  • گوشیتان را ری‌استارت کنید.
  • حالت DND یا همان do not disturb را غیر فعال کنید.
  • در تنظیمات تماس ورودی شیائومی در صورتی که جلوی یکی از مجوز‌های لازم تیک زده نشده، از تیک آن را بزنید.
  • تنظیمات تماس گوشی شیائومی را ریست کنید.

رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی

حل مشکل ضبط تماس شیائومی

شاید دلیل اینکه در برخی از گوشی های اندرویدی مثل شیائومی مشکل ضبط مکالمه وجود دارد پیروی از قانون حفظ حریم خصوصی در تنظیمات تماس گوشی شیائومی باشد.

در صورتی که با مشکل ضبط صدا تماس شیائومی مواجه نباشید و تنظیمات تماس در شیائومی مشکلی نداشته باشد، به طریق زیر می‌توانید تماستان را ضبط کنید:

  • Phone app را در گوشی های شیائومی باز کنید.
  • شماره فردی که می‌خواهید با او صحبت کنید را بگیرید.
  • به محض اینکه تماس برقرار شد، بر دکمه ضبط صفحه تماس ضربه بزنید.

برای رفع مشکل تماس شیائومی و همچنین مشکل ضبط صدا تماس شیائومی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی خود را ریستارت کنید.
  • گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
  • در صورت امکان گوشی را به روزرسانی کنید.

رفع مشکل وصل شدن گوشی شیائومی به کامپیوتر

گرچه برنامه‌هایی برای این کار وجود دارد؛ اما در صورتی که این برنامه‌ها پاسخگوی نیاز شما نبود می‌توانید از Developer Option در شیائومی کمک بگیرید. برای رفع این مشکل می‌توانید:

  • بعد از فعال کردن گزینه دولوپر آپشن از مسیر Settings>Additional Settings>Developer Options گزینه USB debugging را فعال کنید.
  • کابل موبایل را به کامپیوتر وصل کرده و سپس گزینه Transfer File را انتخاب کنید.
  • سپس در کامپیوتر خود فایل wpdmtp.inf را از مسیر C:windowINF پیدا کرده و نصب کنید.

رفع مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی

در این مقاله به روش‌های متعددی برای رفع مشکلات گوشی های شیائومی اشاره کردیم؛ اما یکی از سولاتی که کاربران می‌پرسند این است که علت روشن نشدن گوشی شیائومی چیست؟ در ادامه به این سوال نیز پاسخ خواهیم داد. در این مورد می‌توان گفت که اگر مشکل سخت افزاری باشد کار شما سخت خواهد بود، اما در صورت وجود مشکل نرم‌افزاری در بسیاری موارد مشکل رفع خواهد شد.

  • باتری و میزان شارژ را بررسی کنید.
  • گوشی خود را ریستارت کنید.
  • گوشی خود را ریست کنید.
  • و گوشی خود را فلش کنید.
  • چند بار دکمه پاور را فشار داده و ۱۵ ثانیه نگه دارید.
  • گوشی را در حالت ریکاوری قرار دهید که در همین مقاله به آن اشاره شد.

رفع مشکل سایه انداختن گوشی شیائومی یا Burn-in

هنگامی که روی نمایشگر تصویر سایه مانندی از آنچه که قبلاً روی آن باز بوده دیده می‌شود به آن Burn-in یا سایه افتادن گفته می‌شود. البته ناگفته نماند که این مشکل بسیار نادرست است و بیشتر در پنل‌های OLED اتفاق می‌افتد و نه تنها در گوشی های شیائومی بلکه در تمام گوشی های اندرویدی برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل راه‌حل‌های که در ادامه گفته می‌شود کارساز است.

  • اسکرین لاک را زیر ۳۰ ثانیه قرار دهید.
  • روشنایی نمایشگر و زمان روشن بودن آن را به حداقل برسانید.
  • از یک حالت تمام صفحه استفاده کنید.
  • تصویر پس زمینه را تیره انتخاب کنید.
  • لانچر خود را تغییر دهید.
  • آیکون‌های تیره سازگار با پنل‌های OLED انتخاب کنید.
  • از کیبورد‌های سازگار با پنل‌های OLED استفاده کنید.

راه‌حل:

  • راه حل فنی و قطعی برای رفع این مشکل وجود ندارد، ولی اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که در این مورد می‌تواند به شما کمک کنند. این اپلیکیشن‌ها می‌‌توانند پیکسل‌های نیم سوز شده را تا حدودی بازگردانی کنند.
  • همچنین می‌توانید گوشی خود را خاموش کرده و برای چند ساعت روشن نکنید.

در ادامه به این سوال چرا در گوشی شیائومی برنامه نصب نمیشود پاسخ می‌دهیم.

علت نصب نشدن برنامه در گوشی شیائومی

برخی از کاربران برای نصب برخی برنامه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. در ادامه به شما می‌گوییم که چرا در شیائومی برنامه نصب نمیشود و همچنین راهکارهایی برای رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی ارائه می‌‌دهیم.

مشکل گوگل کروم در گوشی شیائومی

نصب نشدن برنامه در شیائومی می‌تواند علتهای مختلفی داشته باشد. پیش از هر اقدام دیگری پیشنهاد می‌کنیم ابتدا فضای ذخیره‌سازی گوشیتان را بررسی کنید، این امکان وجود دارد که علت نصب نشدن برنامه در گوشی شیائومی تنها مربوط به پر بودن فضای ذخیره‌سازیتان باشد و در مورد آن اطلاع نداشته باشید. برای رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی تلاش کنید عکس‌ها و برنامه‌هایی که کاربرد آنچنانی برایتان ندارند را پاک کنید.
این مورد که برنامه مورد نظر را از چه منبعی دانلود کردید نیز اهمیت دارد، چراکه دانلود از منابع نامعتبر می‌تواند با خطای امنیتی مواجه شده و عملاً علت نصب نشدن برنامه ها در گوشی شیائومی باشد.

برای مرتفع کردن این مشکل و نصب برنامه در گوشی شیائومی می‌توانید طبق روش زیر اقدام کنید:

settings -> additional settings -> privacy -> allow installation from unknown sources

ولی با این همه احتمالاً اصلی‌ترین علت نصب نشدن برنامه‌ها در گوشی شیائومی وارد شدن گوشی از کشور منبع یعنی چین است، چرا که مدتیست که گوشی‌های شیائومی که از چین وارد می‌شوند، دارای رام چین هستند به همین دلیل هم اگر رام گلوبال کاستوم نداشته باشند. اجازه‌ی نصب برنامه‌های گوگل را ندارند و دلیل آن هم MIUI سفارشیست که برای گوشی‌های چین طراحی شده است. پس اگر گوشی شما رام چین داشته باشد ممکن است با مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی مواجه شوید.

  برای اینکه بیشترین بهره را از کسب و کار خود ببرید، شیائومی Tv خود را اولویت بندی کنید

در واقع در چین گوگل و سرویس‌هایش ممنوع است و به همین دلیل شیائومی مجبورست برای گوشی‌هایی که در چین عرضه می‌شوند MIUI سفارشی ارائه دهد که گاهی دلیل نصب نشدن برنامه در گوشی شیائومی است.

برای حل مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی که چنین مشکلی دارد؛ گوشی باید روت شود. پس در زمان خرید گوشی از پک چین و گلوبال آن اطمینان حاصل کنید.

علت کار نکردن گوگل در گوشی شیائومی

مهم‌ترین علت کار نکردن گوگل در گوشی شیائومی می‌تواند مربوط به رام گوشی باشد که در قسمت قبلی به ان اشاره کردیم. با این حال همیشه چنین نیست گاهی مشکل گوگل شیائومی در گوشی‌های رام گلوبال هم وجود دارد.

در ادامه به چند راه برای حل مشکل گوگل در شیائومی اشاره می‌کنیم.

  • مشکل گوگل کروم در گوشی شیائومی می‌تواند مربوط به اینترنت باشد. اتصال و تنظیمات اینترنت گوشی را بررسی کنید.
  • در تنظیمات گوگل گوشی شیائومی حافظه‌ی کش برنامه را پاک کنید.
  • برنامه را متوقف و سپس به صورت دستی آن را راه‌اندازی مجدد کنید.
  • گاهی دلیل باز نشدن گوگل در گوشی شیائومی مربوط به خود برنامه‌ی گوگل است. برای حل این مشکل کافیست این برنامه را به روز رسانی کنید.
  • مشکلات گوگل می‌تواند مربوط به مشکل گوگل پلی در شیائومی باشد. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه گوگل پلی شیائومی را فعال کنیم.

راه حل مشکل گوگل در گوشی شیائومی و عدم پاسخ گویی Google Assistant یا OK Google

Google Assistant از قبل در هر دستگاه Android نصب شده (به جز گوشی‌های اخیر Huawei) و معمولاً پس از راه‌اندازی، بدون مشکل کار می‌کند. با این وجود، گزارش‌هایی مبنی بر عدم کارکرد OK Google / Google Assistant برای برخی از کاربران گوشی های شیائومی وجود دارد. در برخی مواقع، دستیار گوگل به دستورات صوتی پاسخ نمی‌دهد. یک علت کار نکردن گوگل در گوشی شیائومی ممکن است مربوط به باگ Wi-Fi باشد به این دلیل که دستیار گوگل در درجه اول به یک ارتباط اینترنتی باثبات و عالی نیاز دارد. در صورتی که این مشکل برای شما هم اتفاق افتاده می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  اتصال Wi-Fi خود را بررسی کنید.
  • از مسیر Settings > Apps > Manage apps > Google، کش Google app را پاک کنید.
  • در تنظیمات Assistant گزینه Voice Match Recognition را بررسی کنید.
  • گوشی خود را ری‌استارت کنید.
  • از مسیر Settings > Apps > Manage apps > 3-dot menu > Default apps دستیار گوگل را به عنوان پیش‌فرض انتخاب کنید.

دلیل باز نشدن گوگل در گوشی شیائومی

برای رفع مشکلات گوشی های شیائومی در برخی موارد می‌توانید گوشی خود را عیب‌یابی کنید برای این کار از دستور‌العمل‌هایی که در ادامه گفته می‌شود استفاده کنید.

علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی

عمده مشکلات گوشی شیائومی زمانی اتفاق می‌افتد که گوشی اپدیت شود. اما مشکلات دیگری را نیز ممکن است تجربه کنید. یکی از این مشکلات سیاه شدن ال سی ذی گویشست. در مقاله‌ای مجزا علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی و راه‌حل‌های کاربردی برای رفع آن اشاره شده که می‌تواند در این گونه مواقع کمک کننده باشد.

مشکل گوگل پلی در شیائومی

علت آپدیت نشدن برنامه ها در گوگل پلی و مشکلات آن می‌تواند به حافظه و یا کوکی‌ها مربوط باشد. ابتدا و پیش از امتحان هر گزینه‌ی دیگری،  فضای حافظه کش گوکل پلی را پاک کنید. اگر مشکل دانلود از گوگل پلی در شیائومی حل نشد، مورد زیر را امتحان کنید…

گاهی با راه اندازی مجدد و یا همان با حذف و نصب گوگل پلی روی شیائومی همه‌ی مشکلات مربوط به این برنامه حل می‌شود. برای حذف این برنامه مسیر Settings > Apps > Manage Apps را طی کنید. در این قسمت و از طریق ۳ نقطه‌ی بالا گزینه‌ی “Show All Apps” را انتخاب کنید. در میان برنامه‌ها Google Play Store را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. در اینجا گزینه‌ی Force Stop و پس از آن روی Clear Data بزنید.

مراحل عیب یابی گوشی شیائومی و رفع باگ گوشی شیائومی

برای عیب یابی گوشی های شیائومی و رفع مشکلات آن می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید…

  • به قسمت Settings بروید.
  • My device را انتخاب کنید.
  • بر All specs ضربه زده و ۷ مرتبه روی Build number ضربه بزنید.
  • سپس به Additional Settings > Developer options بروید.

۱.  دستگاه را در حالت Safe Mode بوت کنید.

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را گرفته و فشار دهید. پس از ظاهر شدن آرم شیائومی، دکمه روشن / خاموش را رها کرده و دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید.
  • برای خارج شدن از حالت Safe Mode کافیست که گوشی خود را دوباره ری استارت کنید.

۲. پارتیشن حافظه نهان را پاک کنید.

  • ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید.
  • دکمه روشن / خاموش و دکمه صدا را فشار داده و نگه دارید تا صفحه خوش آمدید با لوگو Mi ظاهر شود. دکمه روشن / خاموش را رها کرده و دکمه افزایش صدا را نگه دارید.
  • به محض اینکه به Recovery mode وارد شدید، از دکمه‌های Volume استفاده کنید تا به گزینه Wipe Cache Partition بروید. برای تأیید انتخاب، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید.
  • دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

۳. از تمام داده‌های Google Drive بک آپ بگیرید.

  • تنظیمات را باز کنید.
  • My device را انتخاب کنید.
  • Backup & reset را انتخاب کنید.
  • Erase all data را انتخاب کنید.
  • روی پاک کردن همه داده‌ها ضربه بزنید و در صورت تمایل انتخاب را تأیید کنید.

علت آپدیت نشدن برنامه ها در گوگل پلی

در اینجا به برخی از مشکلات گوشی‌ های شیائومی و روش های عیب‌یابی گوشی شیائومی و رفع آن که ممکن است برای هر کاربری اتفاق بیافتد اشاره شد. در صورتی که مشکلی جدیدی را تجربه کرده‌اید می‌توانید کامنت کنید. همچنین در صورتی که کاربر گوشی های شیائومی هستید می‌توانید تجربه کار با این گوشی‌ها را با دوستان خود در میان گذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۲۳۳ رای

سوالات متداول

چگونه مشکل ضبط مکالمه گوشی شیائومی را برطرف کنیم؟

✔️ برخی اوقات ممکن است برنامه شخص ثالثی را برای این کار نصب کرده‌اید و همین باعث اختلال و عدم ضبط می‌شود. برای رفع مشکل ضبط مکالمه گوشی شیائومی می‌توانید: گوشی خود را ریستارت کنید. گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. در صورت امکان گوشی را به روزرسانی کنید.

چگونه مشکل آنتن دهی گوشی های شیائومی را برطرف کنیم؟ آیا انتن دهی ضعیف گوشی های شیائومی مربوط به سخت افزارست یا مشکل نرم افزاریست؟

✔️ در بیشتر موارد این مشکل مربوط به نرم افزار است و در اکثر موارد هم به راحتی برطرف می‌شود. برای رفع مشکل آنتن‌دهی گوشی های شیائومی می توانید: گوشی خود را ریستارت کنید. تعویض جای سیم کارت هم در مواردی می تواند کمک کننده باشد.

چرا کیفیت دوربین گوشی شیائومی افت پیدا می‌کند؟ چگونه مشکل دوربین گوشی شیائومی را برطرف کنیم؟

✔️ برای رفع مشکل دوربین گوشی شیائومی می توانید: گوشی خود را به روزرسانی کنید. برای برطرف شدن مشکل تار شدن عکس‌ها را می‌توانید با تمیز کردن لنزها، بررسی فوکوس خودکار و اینکه درست عمل می‌کند یا خیر و همچنین بررسی نوع لنزهایی که انتخاب کرده‌اید برای مثال لنز ماکرو مشکل را برطرف کنید. ریست فکتوری کردن گوشی برگردانندن به تنظیمات اصلی دوربین هارد ریست کردن گوشی

چگونه مشکل تاچ گوشی شیائومی را برطرف کنیم؟ آیا می توان مشکل کار نکردن تاچ گوشی را برطرف کنیم؟

✔️ برای رفع مشکل تاچ گوشی شیائومی به چندین روش می توانید عمل کنید. در درجه اول باید دست‌های خود را تمیز کنید به این دلیل که مشکل برخی موارد مربوط به چرب بودن و کثیفی دست هاست. گوشی خود را هارد ریست کنید. گوشی خود را ری استارت کنید. قرار دادن گوشی در حالت Safe Mode هم می‌تواند کمک کننده باشد.

چگونه مشکل وصل نشدن گوشی شیائومی به کامپیوتر را برطرف کنیم؟

✔️ برای رفع مشکل وصل نشدن گوشی شیائومی به کامپیوتر می‌توانید بعد از فعال کردن گزینه دولوپر آپشن از مسیر settings>additional settings>Developer options گزینه USB debugging را فعال کنید. کابل موبایل را به کامپیوتر وصل کرده و سپس گزینه transfer file را انتخاب کنید. سپس در کامپیوتر خود فایل wpdmtp.inf را از مسیر C:>window>INF را پیدا کرده و نصب کنید.

چگونه مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی را برطرف سازیم؟

✔️ برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی باید در درجه اول باتری و میزان شارژ را بررسی کنید. گوشی خود را ریستارت کنید. گوشی خود را ریست کنید. و گوشی خود را فلش کنید. چند بار دکمه پاور را فشار داده و 15 ثانیه نگه دارید. گوشی را در حالت ریکاوری قرار دهید که آموزش قرار دادن ریکاوری مود در همین مقاله توضیح داده شده است.

چگونه مشکل سایه انداختن گوشی های شیائومی یا Burn-in را برطرف کنیم؟

✔️ راه حل فنی و قطعی برای رفع این مشکل وجود ندارد ولی اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که در این مورد می‌تواند به شما کمک کنند. این اپلیکشن‌ها می‌‌توانند پیکسل های نیم سوز شده را تا حدودی بازگردانی کنند.همچنین می‌توانید گوشی خود را خاموش کرده و برای چند ساعت خاموش نگه دارید.

چگونه مشکل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی را برطرف کنیم؟

✔️ برای رفع مشکل زود خالی شدن می‌توانید: سعی کنید در طول شب و زمانی که به Wi-Fi و Mobile Data نیاز ندارید آنها را خاموش کنید. Face Unlock را غیر فعال کنید. شروع بکار برخی از اپلیکیشن‌هایی که به آنها نیازی ندارید را غیر فعال کنید به Settings > Apps > Manage apps رفته سپس به صورت مجزا قابلیت Autostart On Apps اپلیکیشن‌‌ها را غیر فعال کنید. روشنایی نمایشگر را به صورت دستی تنظیم کنید این امر به ذخیره باتری بیشتر در گوشی شما کمک زیادی می‌کند. باتری گوشی خود را کالبیبره کنید نحوه کالیبره کردن باتری توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید