سامسونگ یا شیائومی؛ دوئل موبایل‌های چینی و کره‌ای در ایران

فرارو- بازار موبایل در ایران را می‌توان به طنابی تشبیه کرد که یک سرش دست سامسونگ و سر دیگرش دست شیائومی است. بدون تعارف بقیه برند‌ها مثل نوکیا، هوآوی و حتی اپل در این بازار نخودی حساب می‌شوند و رقابت بین سامسونگ و شیائومی در جریان است. گاهی گلکسی A12 جلو می‌زند و عنوان پرفروش‌ترین گوشی موبایل در ایران را تصاحب می‌کند و گاهی تاج پادشاهی روی سر شیائومی Poco X3 Pro قرار می‌گیرد.

گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در حال حاضر در سه بازه کمتر از پنج میلیون تومان، بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان رقابتی سخت و نفس‌گیر را با هم برگزار می‌کنند. از نظر فنی Redmi Note 8 با گلکسی M12 سرشاخ است، Poco X3 Pro به جنگ گلکسی M32 رفته و گلکسی S20 FE 5G باید شیائومی Mi 10T Pro 5G را شکست دهد. این نوشته کمک می‌کند علاوه بر سلیقه بازار و بودجه، از نظر فنی هم بتوانید گوشی برتر را شناسایی کنید. ردمی نوت 8 بخریم یا گلکسی M12؛ کمتر از پنج میلیون

به گزارش فرارو، شیائومی Redmi Note 8 مدل ۲۰۲۱ و سامسونگ Galaxy M12، سه وجه اشتراک دارند؛ هر دو به چهار گیگابایت حافظه‌موقت مجهز شده‌اند، حدود ۴.۵ میلیون تومان فروخته می‌شوند و هر دو به‌شدت بین خریداران محبوب هستند. این نوشته گوشی بهتر را مشخص می‌کند.

راند اول: ارتفاع شیائومی Redmi Note 8 مدل ۲۰۲۱ به ۱۵۸ میلیمتر می‌رسد و عرض آن معادل ۷۵ میلمتر است. ضخامت بدنه را باید معادل ۸.۴ میلیمتر درنظر بگیرد و وزن کل دستگاه هم معادل ۱۹۰ گرم خواهد بود. با همین مشخصات می‌توان الان گوشی برنده را شناخت، چون قد و بالای رعنای ۱۶۴ میلمتری Galaxy M12 به‌خاطر ضخامت بیشتر ۹.۷ میلیمتری و وزن سنگین‌تر ۲۱۲ گرمی چندان به‌کار گوشی سامسونگ نمی‌آید. انصافا لقب «خوش‌دست» سزاوار گوشی شیائومی است.

راند دوم: شیائومی Redmi Note 8 مدل ۲۰۲۱ با تراشه مدیاتک G85 کار می‌کند که با معماری ۱۲ نانومتری ساخته شده است. چهارگیگابایت حافظه‌موقت و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی تمام چیزی است که این گوشی به می‌تواند به خریداران پیشکش کند، ولی در آن طرف میدان گلکسی M12 تند و فرز تمام امتیازات این مرحله را برای خودش برمی‌دارد، چون تراشه Exynos 850، چهار گیگابایت حافظه‌موقت و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد و هیچ شانسی برای رقیب باقی نمی‌گذارد.

راند سوم: شیائومی Redmi Note 8 مدل ۲۰۲۱ به نمایشگر ۶.۳ اینچی مجهز است. این صفحه با دقت ۱۰۸۰ کار می‌کند و تراکم پیکسلی آن به 409ppi می‌رسد. سامسونگ برای M12 به‌سراغ نمایشگری از همین نوع رفته، اما تصمیم گرفته سایز صفحه را به ۶.۵ اینچ افزایش دهد، تراکم پیکسلی را نصف کند و دقت‌تصویر نمایشگر را به 720p کاهش دهد. شاید فکر کنید باید دست گوشی شیائومی را بالا ببریم، اما اشتباه می‌کنید، چون نمایشگر M12 با وجود دقت‌تصویر کمتر عملکرد بهتری خواهد داشت و کمتر باتری را مصرف می‌کند. کلا نمایشگر شیائومی اغرا‌ق‌آمیز و غیرصادقانه رفتار می‌کند، اما در عمل تصاویر را تیز و تند و ضایع نمایش می‌دهد. پس برنده این بخش گلکسی M12 است.

راند چهارم: شیائومی و سامسونگ از دوربین‌های چهارگانه استفاده کرده‌اند و حسگر اصلی را از نوع ۴۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته‌اند، اما چه روی کاغذ و چه در عمل توانایی و دقت بالاتر بقیه حسگر‌ها موجب می‌شود عکس‌هایی که با شیائومی Redmi Note 8 مدل ۲۰۲۱ می‌گیرید، عکس‌های تمیزتر و شفاف‌تری از کار دربیایند. این مسئله همچنین در مورد عکس‌های سلفی صادق است هرچند کیفیت خروجی عکس‌ها اندازه یک تار مو با هم فرق می‌کند.

راند پنجم: باتری سامسونگ گلکسی M12 با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعتی توان شارژ سریع ۱۵ واتی، شانس زیادی برای پیروزی دارد، اما این‌جا هم باید دست شیائومی Redmi Note 8 مدل ۲۰۲۱ را بالا ببریم، چون با وجود هزار میلی‌آمپرساعت ظرفیت کمتر، امکان شارژسریع ۱۸ واتی را ارائه می‌دهد. یعنی سریع‌تر از محصول سامسونگ شارژ می‌شود.

مقایسه گلکسی M12 و شیائومی Redmi Note 8 مشخصات Redmi Note 8 گلکسی M12 ابعاد 165.3×76.8×9.4 میلیمتر 159.3x74x8.4 میلیمتر وزن 208 گرم 180 گرم پردازنده Snapdragon 860 (7 nm) Mediatek G80 (12 nm) حافظه داخلی 256 گیگابایت 128 گیگابایت حافظه موقت هشت گیگابایت شش گیگابایت نوع نمایشگر IPS Super AMOLED اندازه نمایشگر 6.67اینچ 6.4اینچ دقت نمایشگر  1080  1080 دوربین 48 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل ظرفیت باتری 5160 میلی‌آمپرساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت   Poco X3 Pro بخریم یا گلکسی M32؛ پنج تا ۱۰ میلیون

  مانیتور و تلویزیون های شیائومی – مگ تداکس

Poco X3 Pro محبوبیت زیادی در بازار دارد و تقریبا همیشه جزو گوشی‌های پرفروش قرار می‌گیرد. هشت گیگابایت حافظه‌موقت و ۲۵۶ گیگابایت فضای اختصاص پیدا کرده برای ذخیره‌سازی اطلاعات می‌تواند هر خریداری را وسوسه کند. آن‌ها وقتی قیمت محصول را می‌پرسند، دیگر هیچ دلیلی برای مقاومت ندارد، اما به تازگی موقعیت گوشی نورچشمی شیائومی توسط گلکسی M۳۲ سامسونگ به خطر افتاده است؟ شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

راند اول: رقابت به بدترین شکل ممکن برای Poco X3 Pro و گلکسی M32 آغاز می‌شود. اولی ۹.۴ میلیمتر ضخامت دارد و ضخامت دومی به ۸.۴ میلیمتر می‌رسد. هر دو بیش از اندازه پهن و زشت و بی‌ریخت هستند. طول ۱۶۵ میلمتری و عرض ۷۷ میلمتری باعث می‌شوند Poco X3 Pro شبیه دمپایی ابری به‌نظر برسد و گلکسی M32 با طول ۱۶۰ میلیمتر و عرض ۷۴ میلیمتر ادامه‌دهنده راه گوشی‌هایی است که به کنایه از آن‌ها با عنوان کتلت یاد می‌کردیم. با این حال وزن گلکسی M32 به ۱۸۰ گرم می‌رسد و باعث پیروزی محصول سامسونگ مقابل گوشی ۲۱۵ گرمی شیائومی در این بخش می‌شود.

راند دوم: شیائومی Poco X3 Pro با تراشه اسنپدراگون ۸۶۰ کار می‌کند. این پردازنده با کمک معماری هفت نانومتری ساخته شده و کنار خود پردازنده گرافیکی Adreno 640 را می‌بیند. مجموعه با هشت گیگابایت حافظه‌موقت تکمیل می‌شود تا خیال کاربر بابت عملکرد سریع و روان آسوده باشد. برگ برنده بعدی Poco X3 Pro میزان فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی آن است. به این ترتیب برنده این راند قبل از حضور گلکسی M32 و اجرای نمایشش مشخص می‌شود. گوشی سامسونگ با پردازنده مدیاتک Helio G80 کار می‌کند که با معماری ۱۲ نانومتری طراحی شده است. پردازنده گرافیکی آن از نوع Mali-G52 انتخاب شده و شش گیگابایت حافظه‌موقت برایش در نظر گرفته‌اند. خریداران گلکسی M32 سامسونگ برای ذخیره عکس و فیلم و موسیقی، برنامه و بازی هم نصف فضای Poco X3 Pro را در اختیار خواهند داشت. به این ترتیب در این بخش از پیش بازنده است.

راند سوم: صفحه نمایش ۶.۴ اینچی گلکسی M32 از نوع سوپر AMOLED انتخاب شده است. این نمایشگربا دقت تمام HD کار می‌کند و دقت تصویر آن به حدود 400ppi می‌رسد. نمایشگر ۸۴ درصد قاب رویی را تشکیل داده و در مجموع می‌توان گفت بهترین کیفیت ممکن را ارائه خواهد داد. تقریبا همتراز با گوشی‌های شماره یک و مهم سامسونگ. نمایشگر شیائومی Poco X3 Pro کمی بزرگتر است (کمی!) و اندازه آن به ۶.۶ اینچ می‌رسد. دقت تمام HD، تراکم پیکسلی حدود 400ppi و نسبت ۸۴ درصدی نمایشگر به قاب رویی کاملا مشابه محصول سامسونگ است، اما با توجه به اینکه شیائومی در ساخت آن از تکنولوژی IPS استفاده کرده در نهایت شکست می‌خورد حتی با اینکه کمتر از نمایشگر سوپر AMOLED گلکسی M32 انرژی باتری را تلف می‌کند.

راند چهارم: سامسونگ گلکسی M32 به دوربین چهار‌گانه مجهز است. این مجموعه از سه حسگر تشکیل شده که به ترتیب ۶۴ مگاپیکسل، هشت مگاپیکسل، دو مگاپیکسل و دو مگاپیکسلی هستند. حسگر اصلی با فاصله کانونی ۲۶ میلیمتری و سایز سنسور ۱.۲ اینچ کار می‌کند. در شیائومی Poco X3 Pro همین چیدمان دوربین‌ها را شاهدیم، اما دقت حسگر اصلی با مشخصاتی کاملا مشابه، ۴۸ مگاپیکسل است. به این ترتیب سامسونگ از این رقابت برنده بیرون می‌آید. عکس‌های سلفی هر دو گوشی کیفیتی کاملا مشابه خواهند داشت.

راند پنجم: ظرفیت باتری لتیوم یونی گلکسی M32 معادل پنج هزار میلی‌آمپر ساعت است و می‌توان آن را با قابلیت شارژسریع ۲۵ واتی پر کرد. شیائومی در Poco X3 Pro یک باتری با ظرفیت پنج هزار و ۱۶۰ میلی‌آمپرساعت را به کار گرفته و به آن توانایی شارژسریع با توان ۳۳ وات را افزوده است. برای تشخیص برنده باید به تکنولوژی سوپر AMOLED در نمایشگر گلکسی M32 دقت کنید که اشتهای زیادی برای مصرف باتری دارد. همچنین زمان انتظار برای پرشدن باتری شیائومی Poco X3 Pro با توجه به قابلیت شارژسریع ۳۳ واتی کمتر خواهد بود.

  سری شیائومی واچ اس ۱ رونمایی شد؛ خانواده‌ای با ظاهری زیبا و ویژگی‌های فراوان

مقایسه گلکسی M32 و شیائومی Poco X3 Pro مشخصات Poco X3 Pro گلکسی M32 ابعاد 165.3×76.8×9.4 میلیمتر 159.3x74x8.4 میلیمتر وزن 208 گرم 180 گرم پردازنده Snapdragon 860 (7 nm) Mediatek Helio G80 (12 nm) حافظه داخلی 256 گیگابایت 128 گیگابایت حافظه موقت هشت گیگابایت شش گیگابایت نوع نمایشگر IPS Super AMOLED اندازه نمایشگر 6.67اینچ 6.4اینچ دقت نمایشگر  1080  1080 دوربین 48 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل ظرفیت باتری 5160 میلی‌آمپرساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت

 

گلکسی S20 FE 5G بخریم یا شیائومی Mi 10T Pro 5G؛ ۱۰ تا ۱۵ میلیون

گلکسی S20 FE 5G ژنتیک خانواده اشرافی S را به ارث برده است و با وجود بهره‌مندی از دوربین عالی قیمت منصفانه‌ای دارد. نسل جدید این گوشی با عنوان S21 FE تازه به بازار رسیده، اما تقریبا یکی، دو ماه زمان می‌برند تا قیمت آن متعادل شود برای همین اجازه داریم S20 FE 5G را کنار شیائومی Mi 10T Pro 5G مقایسه کنیم.

راند اول: شیائومی Mi 10T Pro 5G با قد ۱۶۵ میلیمتر با عرض ۷۶ میلیمتر و ضخامت ۹ میلیمتر و وزن ۲۰۸ گرم همان اول کار توی ذوق می‌زند. سنگین و بزرگ و بی‌ریخت است. بااین حال وقتی گوشی را در دستانتان بگیرید، فریم آلومینیومی آن احساس خوبی را منتقل می‌کند. یکجور احساس امنیت و اطمینان که در گوشی‌های ارزانقیمت و ساخته شده از پلاستیک خالص وجود ندارد. گلکسی S20 FE 5G با همین فریم آلومینیومی نوید رقابتی سخت و نفسگیر را می‌دهد. ولی این‌بار با موبایلی سروکار داریم که ارتفاع آن به ۱۶۰ میلیمتر، عرض آن به ۷۵ میلیمتر و ضخامت آن به ۸.۵ میلیمتر می‌رسد. در زبان طراحی گوشی از خطوط صاف مستقیم استفاده کرده‌اند و همین مسئله باعث می‌شود تفاوت نیم میلمتری ضخامت بیشتر به‌چشم بیاید. گوشی سامسونگ نسبت به رقیب ۱۸ گرم سبک‌تر است.

راند دوم: پرازنده اسنپدراگون ۸۶۵ با معماری هفت نانومتری ساخته شده است. کنار خود یک پردازنده‌ی گرافیکی از نوع Adreno 650 را دارد که با هشت گیگابایت حافظه موقت و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سخت افزار اصلی را تشکیل می‌دهند. آن‌ها تلاش می‌کنند عملکردی سریع و روان را به‌نمایش بگذارند، ولی نمی‌توانیم در این بخش برنده داشته باشیم، چون هم گلکسی S20 FE 5G هم شیائومی Mi 10T Pro 5G سخت افزاری مشابه دارند. مو به مو لنگه هم هستند و امتیاز‌های این بخش به مساوات میان آن‌ها تقسیم می‌شود.

راند سوم: نمایشگر گلکسی S20 FE 5G با سایز ۶.۵ اینچ طراحی شده و در ساخت آن از فناوری سوپر AMOLED استفاده کرده‌اند. دقت تصویر در آن تمام HD است و تراکم پیکسلی معادل 400ppi خواهد بود. نمایشگر ۸۵ درصد از قاب رویی را در برگرفته تا به این ترتیب شاهد یکی از به‌روزترین و مدرن‌ترین نمایشگر‌ها باشیم. نمایشگر مورد استفاده در شیائومی Mi 10T Pro 5G تقریبا همین مشخصات را دارد، اما حدود دو دهم اینچ بزرگتر است. امکان دارد با چشم‌های عادی اصلا متوجه این اختلاف نشوید. تفاوت اصلی در تکنولوژی ساخت خلاصه می‌شود؛ جایی که گوشی سامسونگ با نمایشگر سوپر AMOLED کار می‌کند و گوشی شیائومی به نمایشگر IPS مجهز است.

راند چهارم: شیائومی Mi 10T Pro 5G با دوربین سه‌گانه که روی کاغذ آن را ۱۰۸ مگاپیکسل معرفی کرده‌اند روانه بازار شده است و امکان دارد خیلی‌ها را اغفال کند. حسگر ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و حسگر پنج مگاپیکسلی ماکرو، حسگر اصلی را مشایعت می‌کنند و با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی جلوی گوشی می‌توان سلفی‌های خوبی گرفت، اما حتی یک لحظه هم نباید تصور کنید که دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی گوشی سامسونگ ممکن است توانایی‌های کمتری داشته باشد. درست مثل اپل که در آیفون از ۱۲ مگاپیکسل واقعی استفاده می‌کند، در گلکسی S20 FE 5G با حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسل واقعی روبرو می‌شویم که یک حسگر تله‌فوتو هشت مگاپیکسلی و یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید را می‌بیند و عکسی که تحویل می‌دهند شباهت زیادی به کار گوشی‌های گرانقیمت دارد.

راند پنجم: گوشی سامسونگ به باتری با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز است و محصول شیائومی با باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی کار می‌کند. دومی را باید به‌خاطر ظرفیت بیشتر با شارژسریع ۳۳ وات پر کنید، اما برای اولی شارژسریع ۲۵ واتی هم کفایت می‌کند. نهایتا باید برنده این بخش را گلکسی S20 FE 5G بدانیم، چون قابلیت شارژ بی‌سیم هم دارد.

  تصادفی قیمت تلویزیون شیائومی نکته

مقایسه گلکسی S20 FE 5G و شیائومی Mi 10T Pro 5G مشخصات  Mi 10T Pro 5G گلکسی S20 FE 5G ابعاد 165.1×76.4×9.3 میلمتر 159.8×74.5×8.4 میلیمتر وزن 208 گرم 190 گرم پردازنده Snapdragon 865 (7 nm+) Snapdragon 865 (7 nm+) حافظه داخلی 128 گیگابایت 128 گیگابایت حافظه موقت هشت گیگابایت هشت گیگابایت نوع نمایشگر IPS Super AMOLED اندازه نمایشگر 6.67اینچ 6.5اینچ دقت نمایشگر  1080  1080 دوربین 108 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل واقعی ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپرساعت 4500 میلی‌آمپرساعت

عضویت در کانال تلگرام خبربان

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت موبایل
موبایل سامسونگ
موبایل شیائومی
گیگابایت حافظه موقت
شیائومی Mi 10T Pro 5G
فضای ذخیره سازی
هزار میلی آمپر
شیائومی Poco X3 Pro
گلکسی S20 FE 5G
گیگابایت فضای
گوشی سامسونگ
هشت گیگابایت
میلیون تومان
استفاده کرده
تراکم پیکسلی
ظرفیت باتری
128 گیگابایت
نمایشگر IPS
ساخته شده
حسگر اصلی
دقت تصویر
۴ میلیمتر
4 میلیمتر
سوپر AMOLED
پنج هزار
گلکسی M12
گلکسی M32
عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

شرط مهم پرداخت سود سهام عدالت

خبر خوش برای بازنشسته‌ها/ افزایش حقوق جدید در راه است

یارانه جدید چه زمانی واریز می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰/ سکه ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد

مجری سرشناس رادیو و تلویزیون درگذشت

خبر بعدی:

حذف شارژر از جعبه فروش گوشی‌های سامسونگ

فرارو- شرکت سامسونگ گوشی‌های جدید سری گلکسی A را بدون قرار دادن شارژر در جعبه فروش به ایالات متحده فرستاده است. این رویه که پیشتر هم دیده شده بود، احتمال دارد به سایر محصولات سامسونگ هم سرایت کند.

به گزارش فرارو، سال گذشته میلادی، شرکت سامسونگ شروع به ارسال گوشی‌های پرچمدار گلکسی سری اس ۲۱ خود بدون شارژر همراه کرد و این روند به گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 و همچنین سری جدید گلکسی S22 منتقل شد. اکنون تأیید شده است که این روند به گوشی‌های سری‌های مقرون به صرفه تری مانند گلکسی A نیز منتقل می‌شود. صفحات فرود گوشی‌های گلکسی A13 5G و گلکسی A03s در ایالات متحده بر این تأکید می‌کنند که هیچ دوشاخه شارژری در جعبه فروش وجود ندارد.


چنان که می‌دانیم، صفحه فرود (Landing Page) یک وبسایت، در واقع نخستین صفحه‌ای است که کاربر از طریق آن وارد وبسایت می‌شود. این صفحه‌ها تا حد امکان جذاب و کاربردی ساخته می‌شوند تا بازدیدکننده را در وبسایت نگه دارند. البته باید متذکر شد که اولین صفحه وبسایت همیشه صفحه ورود محسوب نمی‌شود.

همچنین شایعه شده است که حذف شارژر به سری گلکسی M نیز سرایت خواهد کرد. این گزارش جدید، گمانه زنی‌های قبلی در مورد شرکت سامسونگ، مبنی بر کنار گذاشتن شارژر‌های همراه در تمام گوشی‌های جدید را تایید می‌کند. باید دید که آیا سری گلکسی A و M بدون شارژر در بازار‌های بیشتری به جز از ایالات متحده عرضه خواهند شد یا خیر. به هر حال با شرایط موجود، به نظر می‌رسد که این رویه به سایر گوشی‌های این شرکت در سایر بازار‌های فروش هم به تدریج نفود کند.

منبع: gsmarena