شیائومی بزرگ‌ترین تلویزیون تاریخ خود را با مشخصات جذاب معرفی کرد

شیائومی به‌تازگی تلویزیون بزرگ جدیدی معرفی کرده است که به نمایشگری ۱۰۰ اینچی مجهز است. تلویزیون جدید دو اینچ بزرگ‌تر از تلویزیون ۹۸ اینچ فعلی شیائومی است که در بازارهای منتخب فروخته می‌شود. تلویزیون ردمی مکس (Redmi MAX) افزون‌بر ابعاد ۱۰۰ اینچی، از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و در پرنورترین حالت خود به روشنایی ۷۰۰ نیت دست می‌یابد.

به‌نوشته‌ی نوت‌بوک‌چک و جی‌اس‌ام آرنا، تلویزیون ۱۰۰ اینچی جدید شیائومی به دیگر اعضای خانواده‌ی ردمی مکس می‌پیوندد. چینی‌ها در‌حال‌حاضر مدل ۸۶ اینچی ردمی مکس را نیز می‌فروشند. پیش از رونمایی تلویزیون ۱۰۰ اینچی شیائومی، در شایعه‌ای به‌احتمال ساخت این محصول اشاره شده بود.

به‌گفته‌ی شیائومی، ردمی مکس ۱۰۰ اینچ از پنل IPS LCD با وضوح ۳٬۸۴۰ در ۲٬۱۶۰ پیکسل (4K) استفاده می‌کند. بهره‌مندی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بدین‌معنی است که تلویزیون ۱۰۰ اینچ شیائومی می‌تواند محتوای بصری را روان و دل‌چسب به نمایش بگذارد.

تلویزیون ۱۰۰ اینچ ردمی مکس سه درگاه HDMI دارد که یکی از آن‌ها از نوع HDMI 2.1 است و از نرخ نوسازی متغیر (VRR) پشتیبانی می‌کند؛ البته برخی از رسانه‌ها می‌گویند ردمی مکس ۱۰۰ اینچ دو درگاه HDMI 2.1 دارد. این درگاه‌ها درکنار دو درگاه USB 2.0 Type-A، دو اسپیکر ۱۵ وات، اتصال وای فای 6، چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دیگر مشخصه‌های تلویزیون جدید شیائومی را تشکیل می‌دهند.

تلویزیون ۱۰۰ اینچ شیائومی از پردازنده‌ی چهارهسته‌ای (با هسته‌های کورتکس A73) استفاده می‌کند و در بخش نرم‌افزاری به نسخه‌ی مخصوص MIUI برای تلویزیون‌های هوشمند متکی می‌شود.

حاشیه باریک تلویزیون 100 اینچ ردمی مکس شیائومی / Xiaomi Redmi MAX

حداکثر روشنایی شیائومی ردمی مکس ۱۰۰ اینچ ۷۰۰ نیت و پنل رنگی آن ۱۰ بیت است و ۹۴ درصد از گستره‌ی رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. این تلویزیون از AMD FreeSync و دالبی ویژن به‌همراه استانداردهای +HDR10 و IMAX Enhanced پشتیبانی می‌کند تا برای تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی نیز مناسب باشد.

  مانیتور و تلویزیون های شیائومی – مگ تداکس

در‌حال‌حاضر، ردمی مکس ۱۰۰ اینچ با قیمت ۱۹٬۹۹۹ یوان (معادل تقریباً ۳٬۱۵۱ دلار) در بازار چین فروخته می‌شود و شیائومی تاکنون از عرضه‌ی ردمی مکس ۱۰۰ اینچ در بازارهای خارج از چین سخنی به‌میان نیاورده است.

مقاله‌های مرتبط:

شیائومی، تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند، وسایل الکترونیکی متنوعی تولید می‌کند که تلویزیون هوشمند یکی از آن‌ها است. در سال‌های اخیر، این شرکت چینی توانسته است به پیشرفت‌های مناسبی در بازار تلویزیون دست پیدا کند تا بهتر بتواند با بزرگانی نظیر سامسونگ و ال جی رقابت کند. پیشرفت‌ هر شرکتی در بازار تلویزیون اتفاق مثبتی است؛ چون این اتفاق باعث تشدید رقابت می‌شود و درنهایت کاربر سود می‌برد.

ردمی مکس ۱۰۰ اینچ، تنها یکی از محصولات جدید شیائومی محسوب می‌شود. این شرکت اخیراً مدل ۲۰۲۲ لپ تاپ ردمی بوک پرو را نیز معرفی کرده است که از مشخصه‌هایی مثل پردازنده‌ی نسل‌دوازدهمی اینتل، کارت گرافیک انویدیا و بدنه‌ی فلزی یکپارچه بهره می‌برد.