نمایشگر سری شیائومی ۱۲ امتیاز A پلاس را از دیسپلی‌میت دریافت کرد

دیسپلی‌میت نتایج بررسی خود از نمایشگر سری شیائومی ۱۲ را منتشر کرده است و هر سه مدل این گوشی نشان A پلاس را به‌دست آورده‌اند. شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو ۱۵ رکورد مرتبط با صفحه‌نمایش را ثبت کرده یا با رکوردهای قبلی مطابقت داشتند که هفت مورد از این رکوردها ازنظر بصری، به‌عنوان «غیرقابل تشخیص از رتبه‌ی بی‌نقص» رتبه‌بندی شده‌اند. شیائومی 12X یک رکورد کم‌تر از دو مدل دیگر ثبت کرد.

به گزارش GSMArena، هر سه‌مدل شیائومی ۱۲ نقاط قوت خود را در زمینه‌های مختلف نشان دادند. شیائومی ۱۲ پرو تنها گوشی این سری است که از نمایشگری با وضوح بالاتر (۱۴۰۰ در ۳۲۰۰ پیکسل) بهره می‌برد. این مدل همچنین بهترین میزان روشنایی را ارائه کرد. روشنایی این مدل در ۱۰۰ درصد APL (متوسط سطح تصویر، یعنی چه‌مقدار از صفحه‌نمایش را سفید نشان می‌دهد) به ۹۸۰ نیت می‌رسد و در APL پایین تا ۱۵۴۱ نیت روشنایی دارد.

شیائومی، صفحه‌نمایش گوشی‌های سری ۱۲ خود را به‌طور پیش‌فرض کالیبره می‌کند، بنابراین این گوشی‌ها دقت رنگ و کنتراست کاملی ارائه می‌دهند. وقتی این صفحه‌نمایش‌ها روی حالت Right Mode تنظیم شوند، گستره‌ی رنگی sRGB و DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهند و حالت‌های ٰVivid (زنده) و Saturated (اشباع‌‌شده) نیز از ۱۰۰ درصد این گستره‌های رنگی پشتیبانی می‌کنند.

نکته‌ی درخورتوجه این است که نمایشگر شیائومی ۱۲ و 12X می‌تواند تا ۶۸ میلیارد رنگ نمایش دهد؛ به‌عبارت دیگر این دو مدل از پنل‌های ۱۲ بیتی بهره می‌برند. درواقع می‌توان گفت این اولین پنل‌های ۱۲ بیتی روی گوشی‌های هوشمند است. برای لذت بردن از مزیت‌های کامل رنگ‌های ۱۲ بیتی، باید فیلم‌های کدگذاری شده با فناوری دالبی‌ویژن را تماشا کنید. گفتنی است که این گوشی‌ها گواهی دالبی‌ویژن را نیز دارند.

مقاله‌ی مرتبط:

توجه داشته باشید که شیائومی ۱۲ پرو از پنل ۱۰ بیتی بهره می‌برد که قادر به نمایش یک میلیارد رنگ است. نکته‌ی مثبت ۱۲ پرو این است که از پنل LTPO بهره می‌برد و این یعنی نرخ نوسازی نمایشگر آن بین یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند.

  بهترین گوشی تا ۷ میلیون از سامسونگ ،شیائومی و… (اسفند ۱۴۰۱)

برای مشاهد‌ه‌ی جزئیات دقیق بررسی دیسپلی‌میت از شیائومی ۱۲، شیائومی ۱۲ پرو و شیائومی 12X می‌توانید به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید.