هند ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های شیائومی را به‌دلیل زیرپاگذاشتن قوانین ارزی این کشور توقیف کرد

پس از اینکه اداره‌ی اجرای احکام هند، اداره‌ی مسئول اجرای قوانین اقتصادی و مبارزه با جرایم اقتصادی در هند، متوجه شد شیائومی قوانین ارزی این کشور را زیر پا گذاشته است، ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های این شرکت را توقیف کرد. به‌گزارش رویترز، اداره‌ی مبارزه با جرایم اقتصادی هند روز شنبه اعلام کرد به‌تازگی تشخیص داده است شیائومی در برخی از نقل‌وانتقالاتی که با‌عنوان پرداختی‌های حق امتیاز انجام شده‌، حواله‌های غیرقانونی ثبت کرده است.

به‌گزارش Engadget، حواله‌ی غیرقانونی شیائومی به سه شرکت خارجی پرداخت شده است که یکی از آن‌ها زیرنظر این برند چینی فعالیت می‌کند. اداره‌ی اجرای احکام هند دریافت که شیائومی این پرداخت‌ها را هم‌سو با منافع خود انجام داده است. این آژانس گفت:

چنین مبالغ هنگفتی به نام حق امتیاز به‌دستور نهادهای گروه مادر شرکت چینی پرداخت شده است.

اداره‌ی مبارزه با جرایم اقتصادی هند در دسامبر گذشته تحقیق درباره‌ی شیائومی را درکنار تحقیقات درباره‌ی تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های چینی دیگر را آغاز کرد و حالا این برند را به ارائه‌ی اطلاعات گمراه‌کننده به بانک‌ها هنگام حواله‌ی پول به خارج از کشور متهم کرده است. شیائومی در حساب رسمی توییتر خود نوشت پرداخت‌های این شرکت قانونی است:

پرداخت‌هایی که شیائومی هند با عنوان حق امتیاز انجام داد، برای فناوری‌هایی است که در نسخه‌ی هندی محصولات ما استفاده شده است.

مقاله‌های مرتبط:

شیائومی از سال گذشته با دراختیارداشتن ۲۴ درصد از سهم بازار هند، پیشروترین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در این کشور بوده است؛ اما مانند بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر در هند، به‌تازگی مجبور شده است از سیستم نظارتی‌ای تبعیت کند که منافع تجاری چین در آن چندان مدنظر قرار نگرفته است. هند در سال ۲۰۲۱ پس از اختلاف‌های مرزی با چین، استفاده از تیک‌تاک را موقتاً ممنوع کرد و پس‌از‌آن مشخص شد به‌منظور تشویق تولید داخلی از ارائه‌ی تأییدیه‌ برای دستگاه‌های وای‌فای خودداری کرده است.

  مقایسه note 10 pro با note 11 pro(میان‌رده محبوب شیائومی مقابل نسل قبلی آن)+ویدیو