گوشی‌ های محبوب شیائومی در بازار ایران

حتما شما هم درباره گوشی‌های محبوب شیائومی در بازار ایران شنیده‌اید یا از آن‌ها استفاده کرده‌اید. شیائومی Xiaomi یک برند مطرح چینی است که طیف گسترده‌ای از محصولات را تولید می‌کند.

شیائومی در سال 2010 تاسیس شده و در بین محصولات آن، گوشی‌های هوشمند شیائومی توانسته شهرت جهانی داشته باشد و در برخی کشورها جایگاه برند سامسونگ را از نظر پرفروش بودن، از آن خود کند.

شیائومی موفق شده است رکورد گینس را برای فروش بیشترین گوشی در ۲۴ ساعت در یک پلتفرم ثابت به نام خود ثبت کند. از گوشی‌های هوشمند شیائومی با عنوان اپل شرق یا اپل چینی یاد می‌شود و علت آن نیز  شباهت رابط کاربری MIUI با رابط کاربری iOS است.

 

ویژگی‌های بارز گوشی‌های محبوب شیائومی در بازار ایران

امروزه  شیائومی چهارمین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود که گوشی‌های اندروید را با عملکرد بالا و آخرین مشخصات و سخت‌افزارها تولید می‌کند. گوشی‌های شیائومی دارای سیستم‌ عامل MIUI  هستند که بسیار سریع و روان می‌توان از ان استفاده کرد. شیائومی از نظر طراحی، بسیار زیبا است و تمام ویژگی‌هایی یک پرچم‌دار برتر اندروید را دارد. گوشی‌های هوشمند این شرکت، از نمایشگرهای OLED تمام صفحه، کیفیت ساخت خوب، زاویه‌های و منحنی‌های خوب برخوردار هستند.

به طور کلی طراحی، سخت افزار، نرم افزار و قیمت گوشی‌های شیائومی باعث شده که گوشی‌های محبوب شیائومی در بازار ایران بسیار پرفروش باشد و لقب گوشی اقتصادی را از آن خود کند. در کنار مزایای این نوع از تلفن‌های همراه، تنوع کم گوشی‌های میان رده شیائومی، وزن بالای آن و کمبود برخی قطعات سخت افزاری در بازار ایران را می‌توان از معایب آن عنوان کرد.

قیمت گوشی‌های محبوب شیائومی در بازار ایران و جهان

مدیرعامل شیائومی اعلام کرده است که حاشیه سود محصولات شیائومی بعد از کسر مالیات، محدود به ۵ درصد خواهد بود؛ به این معنا که شرکت شیائومی برخلاف شرکت‌های دیگر، هرساله قیمت محصولاتش را افزایش نمی‌دهد. این استراتژی باعث شده که محصولات این شرکت در مقایسه با شرکت‌های رقیب، قیمت مناسب‌تری داشته باشد. قیمت گوشی‌ شیائومی در بازار ایران نیز نسبت به برند‌های دیگر از جمله سامسونگ و هوآوی  پایین‌تر است. طیف قیمت این گوشی‌ها با توجه به رده آن‌ها متفاوت است اما ارزان یا گران بودن تاثیری بر کیفیت گوشی نداشته و فقط در ارائه امکانات از هم متمایز هستند.

بررسی مدل‌های پرفروش گوشی‌های شیائومی

سری Xiaomi Redmi   از سری گوشی‌های محبوب شیائومی در بازار ایران است که جزو گوشی‌های میان رده این شرکت به حساب می‌آید. این مدل‌ها به نسبت گوشی‌های سری Mi کیفیت ساخت و مشخصات پایین‌تری دارند، با این حال از کیفیت خوبی برخوردارند. قیمت و مشخصات مناسب، آن‌ها را بسیار محبوب کرده است و از سری‌های پرفروش شیائومی به شمار می روند.

  خرید تلویزیون شیاومی 55 اینچ مدل 55MI TV 4S

گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت ۹ پرو

شیائومی نوت 9 پرو را می‌توان قدرتمندترین عضو خانواده ردمی 9 معرفی کرد که مشخصات بسیار جذابی دارد. این گوشی دارای نمایشگر بزرگ و تمام صفحه، دوربین 64 مگاپیکسلی، پردازنده 8 نانومتری، سیستم عامل اندروید 10 و باتری 5020 میلی آمپرساعتی است که احتمالا همه آن‌ها در یک گوشی بالارده یا پرچمدار دیده نمی‌شود. به همین دلیل ردمی نوت 9 یک گوشی میان‌رده‌ کاملا ایده آل و خوش قیمت به نظر می‌رسد. گوشی‌های شیائومی ردمی نوت 9 پرو با رابط کاربری MIUI 11 بر پایه اندروید 10 به بازار ارائه شد، در نتیجه تمامی امکانات ارائه شده در اندروید 10 را در اختیار دارد. برای این گوشی دو روش احراز هویت، اثر انگشت و تشخیص چهره در نظر گرفته شده است.

گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 8 پرو

شیائومی برای گوشی ردمی نوت 8 پرو، طراحی جدیدی انتخاب کرده است که در پشت آن، دوربین‌های 4‌تایی دیده وجود دارد که 3 دوربین آن در امتداد یکدیگر در وسط گوشی و دوربین چهارم در سمت راست آن‌ها، زیر فلاش دوربین قرار گرفته است. در زیر دوربین ها نیز سنسور اثر انگشت جای گرفته است. گوشی‌های شیائومی ردمی نوت 8 پرو دارای  نمایشگر IPS LCD با ابعاد 6.53 اینچی است که می‌توان آن را یک گوشی هوشمند متناسب دانست.

 لبه‌هایی خمیده قاب پشتی ردمی نوت8 پرو باعث شده این گوشی خوش دست‌تر به نظر برسد و زیبایی خاصی نیز به آن بخشیده است.  وزن این گوشی تقریبا 203 گرم است که نسبت به مدل‌های قبلی افزایش داشته است. علت این افزایش وزن، استفاده از باتری 4500 میلی آمپری است که باعث شده ضخامت این گوشی به 8.8 میلی‌متر برسد.

گوشی هوشمند شیائومی ردمی ۹

یکی دیگر از گوشی‌های محبوب شیائومی در بازار ایران گوشی هوشمند شیائومی ردمی 9 است. شرکت شیائومی در ابتدا مدل ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 پرو مکس را به بازار عرضه کرد و پس از آن‌ها از نسخه مقرون به صرفه‌تری با عنوان ردمی نوت 9 رونمایی کرد. در آخر نیز گوشی ردمی 9 این مجموعه را تکمیل کرد. شیائومی ردمی 9 از گوشی‌های نسبتا ارزان قیمت است که در هنگام کار کردن با آن، مشخصات کیفی آن بیش از قیمت خودنمایی می‌کند.

  مقایسه ۱۲T با ۱۱T Pro (دو میان‌رده همه‌فن‌حریف و هم‌قیمت شیائومی)

ردمی 9 در رنگ‌های بنفش، مشکی و سبز عرضه شده و به تراشه پردازشی مدیاتک جی 80،  64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و  4 گیگابایت حافظه رم است. نمایشگر LCD در اندازه 6.53 اینچ، وضوح فول اچ دی پلاس، آخرین نسخه سیستم عامل MIUI  و دوربین پشتی چهارگانه از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند است.

سخن پایانی

گوشی‌های محبوب شیائومی در بازار ایران جایگاه خود را پیدا کرده‌اند و به عنوان گوشی‌های اقتصادی مورد توجه واقع شده‌اند. شیائومی محصولات خود را با کیفیت قابل قبول قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند که قابل رقابت با دیگر برندها نیز هستند. این گوشی‌ها با توجه به مشخصات و کیفیت، به نسبت گوشی‌های هم‌رده  خود از برندهای دیگر از جمله سامسونگ و هوآوی بسیار مقرون به صرفه هستند. برای خرید آنلاین گوشی های شیائومی به سایت تکنولایف سر بزنید.

 

عضویت در کانال تلگرام خبربان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه:
گوشی هوشمند شیائومی ردمی
گوشی های شیائومی
شیائومی ردمی نوت
گوشی های هوشمند
ردمی نوت 9
نوت 9 پرو
باعث شده
گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ion.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

شرط مهم پرداخت سود سهام عدالت

خبر خوش برای بازنشسته‌ها/ افزایش حقوق جدید در راه است

یارانه جدید چه زمانی واریز می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰/ سکه ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد

مجری سرشناس رادیو و تلویزیون درگذشت

خبر بعدی:

آیفون SE 2022 رونمایی شد

اپل با سرمایه گذاری بر روی گوشی میان رده خود با نام SE 2022، تصمیم گرفته این محصول را در رویداد سال 2022 خود معرفی کند. این گوشی هوشمند مجهز به جدیدترین تراشه سری A اپل یعنی A15 Bionic است که پیش از این نیز در سری آیفون 13 استفاده شده و از مودم 5G هم بهره می‌برد. این تراشه اپل 6 هسته پردازشی دارد و قدرت بسیار بالاتری را نسبت به نسل قبلی آیفون SE و البته گوشی‌های اندرویدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. موتور عصبی مورد استفاده در این گوشی هم قدرت بالایی دارد.

  ردمی K50‌ پرو پلاس به تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ مجهز می‌شود

طراحی آیفون SE 2022 با نسل قبلی خود مشابهت های زیادی دارد و در رنگ های مشکی، سفید و قرمز به بازار می آید. این گوشی هوشمند به نمایشگر 4.7 اینچی مجهز شده که توسط سرامیک شیلد محافظت می‌شود. روی پنل پشتی این گوشی هوشمند هم لایه ای با همین جنس سرامیکی کشیده است. فریم این دستگاه آلومینیومی است و از استاندارد IP67 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کند. دکمه خانه این گوشی همچنان در پایین نمایشگر قرار دارد که از سنسور تاچ آیدی پشتیبانی می‌کند.

در این گوشی هوشمند از دوربین 12 مگاپیکسلی با فناوری دیپ فیوژن (Deep Fusion) و عکاسی محاسباتی قدرتمندی استفاده شده و از سبک‌های عکاسی مشابه آیفون 13 پشتیبانی می‌کند. با تراشه جدیدی که در این گوشی استفاده شده دوربین عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد.

دوربین سلفی این گوشی تفاوتی با نسل قبلی‌اش ندارد، اما بخاطر ISP (پردازشگر سیگنال تصویر)، کیفیت بالاتری دارد. همچنین با یک الگوریتم جدید حالت پرتره برای دوربین اصلی و سلفی آیفون SE 3 وجود دارد و پردازش‌ها به خاطر موتور عصبی سریع‌تر شده است.

این دستگاه بطور پیش فرض از iOS 15 بهره می‌برد و قابلیت‌های این سیستم عامل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از آنجایی که با تراشه یکسان با سری آیفون 13 روبه‌رو هستیم، آیفون SE 2022 برای مدت زمان زیادی و یکسان با پرچمدارهای اپل بروزرسانی‌های iOS را دریافت خواهند کرد.

این گوشی هوشمند اپل برخلاف پیش‌بینی‌ها مبنی بر قیمت یکسان یا حتی کاهش قیمت نسبت به نسل کنونی، با قیمت پایه 429 دلار به فروش می‌رسد. پیش فروش این محصول از 11 مارس (20 اسفند) آغاز می‌شود و از 18 مارس (27 اسفند) در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

در حال تکمیل…

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری