رابط کاربری MIUI 14 (بررسی تغییرات و ویژگی های جدید و جذاب آن+ ویدیو)

گوشی شیائومی خود را به جدیدترین نسخه آن آپدیت کرده‌اید؟ در این مقاله تغییرات MIUI 14 را بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که این آپدیت جدید چه امکاناتی را برای شما به ارمغان می‌آورد… ابتدا ویدئو ویژگی های MIUI 14 را ببینید، سپس نکات بیشتر را در مقاله بخوانید و نظر خود را در این باره در قسمت کامنت برای ما و دوستانتان بنویسید، همچنین برای اطلاع از قیمت روز گوشی میتوانید به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید.

بررسی ویدئویی تغییرات MIUI 14

خرید اقساطی 19کالا

ویژگی های MIUI 14

پس از مدت‌ها انتظار و تاخیر بالاخره شیائومی رابط کاربری جدید خود یعنی MIUI 14 را برای کاربران شیائومی، ردمی و پوکو منتشر کرد. شیائومی آخرین پوسته اندروید سفارشی خود را بهینه‌ترین و ساده‌ترین MIUI تاکنون می‌نامد و ویژگی‌های جدیدی را برای آن معرفی می‌کند. در اینجا همه چیزهایی که باید درباره قابلیت های MIUI 14 بدانید، آورده شده است. اگر می‌خواهید بدانید گوشی شما می یو ای ۱۴ را دریافت می‌کند یا نه، به این مقاله رجوع کنید.

… و اما ویژگی های جدید MIUI 14 چیست؟ برخی از تغییرات زیربنایی این نسخه از رابط کاربری شامل بهینه‌سازی در سطح هسته در نحوه عملکرد CPU و GPU، به همراه سیستم عامل سبک‌تر و مصرف حافظه کمتر است، چیزی که اغلب در هر نسخه جدید MIUI مشاهده می‌کنیم. شیائومی همچنین ادعا می‌کند که رابط کاربری MIUI 14 تا ۸۸ درصد سرعت و عملکرد بهتری دارد و تا ۱۶ درصد در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی می‌کند. البته، توجه داشته باشید که ممکن است مدل‌های مختلف با هم تفاوت عملکردی هم داشته باشند.

در ادامه بررسی MIUI 14 به ویژگی‌ها و قابلیت‌های شاخص این رابط کاربری اشاره می‌کنیم.

  راهنمای مرد تنبل به تلویزیون شیائومی

شخصی‌سازی آیکون‌ها

یکی از قابلیت‌های جدید Super Icons ،MIUI 14 نام دارد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد اندازه پوشه‌ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید. این ویژگی MIUI 14 اساساً به کاربر اجازه می‌دهد تا اندازه دلخواه را برای هر آیکونی در صفحه اصلی تنظیم کند. می‌توانید یک آیکون سفارشی را نیز از همان صفحه تنظیم کنید. در حال حاضر تنها ۴ طرح آیکون وجود دارد، اما ممکن است به زودی با به روز‌رسانی‌های آینده، طرح بندی‌های بیشتری را مشاهده کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر آیکونی را نگه دارید و روی “Set icon” ضربه بزنید و سپس صفحه ویژگی جدید نشان داده می‌شود که در آن به شما امکان داده می‌شود تا سایز آیکون را تغییر دهید.

تغییرات miui 14

ویژگی جالب جدید دیگر تحت عنوان “Pets & Plants” است که به کاربر اجازه می‌دهد حیوانات خانگی یا گیاهان کوچک را به صفحه اصلی اضافه کند و با ضربه زدن روی آنها انیمیشن‌هایی به او نشان داده شود. این ویژگی به جز دادن یک حیوان خانگی مجازی به شما کاری انجام نمی‌دهد. هنوز هیچ عملکرد دیگری مانند تعامل واقعی با حیوان خانگی یا گیاه وجود ندارد، اما ممکن است در به‌روزرسانی‌های آینده آن را دریافت کنیم.

فروش ویژه

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy M33 5G ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۷۰۰ تومان

گوشی اپل مدل آیفون iPhone 13 Pro ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 5G ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۷۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11S ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

  آموزش انتقال مخاطبین به سیم کارت در شیائومی و بالعکس

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱,۶۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی نوکیا C10 ظرفیت ۳۲ رم ۱ گیگابایت

گوشی نوکیا C10 ظرفیت 32 رم 1 گیگابایت

تصویر سه بعدی

تغییرات MIUI 14 در پوشه‌های جدید

یک قابلیت MIUI 14 امکان طرح بندی متفاوت پوشه‌ها است. می‌توانید تنظیم کنید که مثل ویجت MIUI Apps برنامه‌ها در فولدر کوچک یا بزرگ نشان داده شوند. در حال حاضر تنها ۲ طرح بندی وجود دارد، اما ما فرض می‌کنیم که طرح بندی‌های جدیدی با به روز رسانی‌های آینده در آینده اضافه خواهد شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ویجت بسازید و سپس به رابط ویرایش مربوطه آن بروید و گزینه‌ای برای تغییر طرح به همراه پیش نمایش آن در بالا خواهید داشت. همچنین، می‌توانید «Suggest highlighted apps» را فعال کنید تا برنامه‌ها بر اساس میزان استفاده شما در پوشه به شما پیشنهاد داده شود. علاوه بر این، ویجت‌های جدیدی هم در این نسخه در دسترس است.

ویژگی های miui 14

قابلیت‌های جدید رابط کاربری MIUI 14 برای گالری

با تغییرات MIUI 14 گوشی شما می‌تواند متن را در تصاویر درون برنامه گالری تشخیص دهد. این قابلیت چیزی شبیه به OneUI 5.0 است و در iOS 15 هم موجود است. رابط کاربری جدید شیائومی همچنین یک ویژگی حافظه جدید در برنامه گالری دریافت می‌کند که قابلیت On this day نام دارد و شبیه به آنچه در Google Photos دیده‌ایم است.

قابلیت های miui 14

افزایش حریم خصوصی

تغییرات MIUI 14 باعث ارتقاء حریم خصوصی و افزایش امنیت اطلاعات شما هم خواهد شد. این نسخه جدید، دارای قابلیت محافظت جدید ضد کلاهبرداری است که به طور خودکار تماس‌ها و پیام‌های دریافتی را برای خطرات امنیتی بررسی می‌کند. علاوه بر این، در مورد برنامه‌های غیر قابل اعتماد نیز هشدار می‌دهد. جدا از این، رابط کاربری جدید همچنین در مورد کد تأیید ارسال شده (OTP) هم هشدار می‌دهد.

  شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی شارژ کامل دستگاه در ۱۰ دقیقه را ممکن می‌کند

کنترل بهتر موزیک

به امکانات MIUI 14 یک مدیا پلیر جدید که در اندروید ۱۳ هم وجود دارد، افزوده شده است. با این کار، کاربران می‌توانند به راحتی موسیقی را مستقیماً از طریق ویجت کنترل کنند.

سایر تغییرات MIUI 14 چیست ؟

    • امکان حذف برنامه ساعت
    • پشتیبانی از Qualcomm LE Audio
    • طراحی مجدد رابط کاربری
    • رابط کاربری برنامه ساعت بازطراحی شده
    • اضافه شدن برنامه کنترل خانه هوشمند
    • منوی ویجت جدید
    • رابط کاربری جدید لانچرها
    • قابلیت Bubble Notification در قسمت Floating windows

در این مقاله در مورد تغییرات MIUI 14 صحبت کردیم. اگر گوشی خود را به این نسخه جدید از رابط کاربری آپدیت کردید، نظر خود را در رابطه با آن در قسمت کامنت بنویسید…  نظر شما در مورد عملکرد شیائومی در این ورژن می یو ای چیست؟ برای اطلاع از قیمت روز گوشی شیائومی همواره می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سوالات متداول

MIUI 14 چه تغییراتی کرده؟

✔️ تغییرات miui 14 هم مربوط به ظاهر رابط کاربری است و هم سرعت و… را ارتقاء می‌دهد. در مقاله و ویدئو به طور کامل این تغییرات را توضیح داده‌ایم.

حجم فایل دانلودی MIUI 14 چقدر است؟

✔️ حجم miui 14 به نسبت نسخه قبلی 23 درصد کمتر شده و فضای کمتری از ظرفیت حافظه گوشی شما را اشغال می‌کند.

قابلیت ها و ترفند های MIUI 14 چیست؟

✔️ این نسخه جدید از رابط کاربری شیائومی امکانات جالب و متفاوتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در مقاله به چندین قابلیت جدید می یو ای 14 اشاره کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید