شیائومی تراشه‌های اختصاصی بیشتری را در گوشی‌هایش به کار می‌گیرد

شیائومی به هنگام رونمایی گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ نخستین پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی خود را نیز معرفی کرد. یک افشاگر اخیراً مدعی شده که نسل دوم پردازنده‌ی سفارشی شیائومی هم‌اکنون مراحل تولید را می‌گذراند و ممکن است علاوه‌بر پردازش سیگنال تصویر، کارهای دیگری نیز انجام دهد.

به گزارش نوت‌بوک‌چک،‌ احتمالاً نسل جدید تراشه‌ی اختصاصی شیائومی به دستیابی گوشی‌های این شرکت به برخی مشخصه‌های رده‌بالا کمک می‌کند. اولین تراشه‌ی ISP اختصاصی شیائومی با نام Surge C1 معرفی شد و در گوشی میکس فولد مورد استفاده قرار گرفت. شیائومی در آن زمان اعلام کرد این ISP اختصاصی «تراشه‌ای حرفه‌ای» است.

حساب کاربری نام‌آشنای Digital Chat Station در شبکه‌ی اجتماعی ویبو پستی منتشر کرده که ترجمه‌ی ماشینی آن به زبان انگلیسی به نوعی به پردازنده‌ی دو هسته‌ای جدید در خانواده‌ی Surge اشاره می‌کند. این پردازنده‌ی جدید در یکی از گوشی‌های پرچم‌دار بعدی شرکت چینی حضور پیدا می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

همچنین به این نکته اشاره شده که نسل دوم تراشه‌ی Surge افزون‌بر پردازش تصاویر، مسئول فرایند شارژ گوشی نیز خواهد بود. طی چند وقت اخیر شایعه‌هایی به توسعه‌ی فناوری شارژ ۱۵۰ وات توسط شیائومی اشاره کرده‌اند و احتمالاً دستیابی به این فناوری از‌ طریق تراشه‌ی اختصاصی میسر می‌شود.

شیائومی در گوشی‌های سری جدید خود از شارژ ۱۲۰ وات استفاده کرده و در تلاش است سرعت شارژ را حتی از این هم بالاتر ببرد. شاید شیائومی بتواند از‌ طریق تراشه‌ی اختصاصی خود با مشکلات مهمی نظیر داغی بیش از حد به هنگام شارژ جلوگیری کند.

احتمالاً شیائومی میکس 5 پرو، شیائومی 12 اولترا یا شیائومی میکس فولد 2 اولین گوشی‌هایی هستند که به تراشه‌ی اختصاصی جدید چینی‌ها مجهز می‌شوند. در نظر داشته باشید تا زمانی که شیائومی چیزی اعلام نکند، این خبر در حد شایعه باقی می‌ماند.

  راهنمای خرید تلویزیون شیائومی + آشنایی با ویژگیهای تلویزیون اولد شفاف شیائومی از نگاه نزدیکتر