سازمان تنظیم مقررات مجوز واردات برخی گوشیهای برندهای شیائومی و ریلمی و نوکیا را بهدلیل عدم امکان تماس با سرشمارههای اضطراری کشور ممنوع کرد. به گزارش پول نیوز، چند روز گذشته اخباری مبنی بر ممنوعیت واردات چند مدل گوشی هوشمند تلفنهمراه از برندهای شیائومی، نوکیا، وانپلاس و اینفینیکس در رسانهها اعلام شد که علت این اتفاق، مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشمارههای اضطراری برآورد شده است.
از آنجا که این شرکت چینی و چند برند دیگر ازجمله وان پلاس بهدلیل تحریمها در ایران نمایندگی یا دفتر رسمی ندارند، برخی استانداردهای سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات مبنی بر مسیریابی شمارههای اضطراری در این گوشیها رعایت نشده و همین موضوع عامل لغو مجوزهای واردات برندهای مذکور شده است.
به آگاهی میرساند بر اساس بررسیهای انجام شده، گوشیهای موبایل وارد شده به کشور به شرح زیر، سرشمارههای اضطراری ۱۱۰، ۱۱۵ و ۱۲۵ بهدرستی مسیریابی نکرده و آن شمارهها را به سرشماره ۱۱۲ هدایت میکنند که این موضوع موجب عدم دسترسی فوری ذینفعان خریدار گوشیهای مربوطه، به سامانههای مرتبط با سرشمارههای فوق و بالطبع تضییع حقوق آنها خواهد شد.
علی ایحال با توجه به موضوع فوق و با عنایت به ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان و تعهد ارائه شده توسط آن شرکت در هنگام ثبت سفارش و ترخیص؛ ضروری است تا آن شرکت حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ صدور این نامه، نسبت به ارائه اقدامات انجام شده، در راستای برطرف کردن مشکل فوق و اطلاعرسانی لازم به مخاطبان و سازمان اقدام کند.
شایان ذکر است تا زمان احراز رفع مشکل در گوشیهای یادشده، ورود مجدد گوشیهای تلفن همراه مذکور به کشور ممنوع است.
مارک Xiaomi مدل REDMINOTE ۱۰
مارک Xiaomi مدل REDMI ۹ C
مارک Xiaomi مدل REDMI ۹ AT
مارک Xiaomi مدل POCOX ۳
به این فهرست باید اسامی Xiaomi Redmi Note ۹ Pro، Redmi Note ۷ Pro، Redmi Note ۷ Pro، POCOX ۳ NFC و در برند ریلمی مدلهای Realme ۶ Pro، Realme ۷، Realme ۷ i، Realme ۷ Pro، Realme ۸ Pro و Realme C ۲۱ و در برند نوکیا مدلهای Nokia ۳.۴، Nokia ۵.۴ و Nokia C ۲۰ را بفزاییم. البته در روزهای آینده مدلهای بیشتری به این فهرست اضافه میشوند.
کارشناسان و فعالان این حوزه اعتقاد بر بوجود آمدن اختلال در تامین بازار و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا دارند چرا که قیمت مناسب این گوشیها و سهم قابل توجه آنها در بازار موبایل کشور قابل چشمپوشی نیست. به همین دلیل انجمن واردکنندگان موبایل طی نامهای به رگولاتوری، خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شده است و نامه فوق توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی را به نهادهای ذیربط جهت رفع فوری این ممنوعیت ارسال کرده است.
اما آغاز این ماجرا برمیگردد به قضیهی عدم همخوانی گوشیهای موبایل وارداتی برای اتصال به شمارههای اضطراری ۱۱۰، ۱۲۵ و ۱۱۵که پس از اعمال تحریمهای ایالات متحده آمریکا علیه ایران رخ داد. از آنجا که شرکتهای گوشیساز از حضور در ایران و داشتن دفتر و فعالیت رسمی منع شدند، محصولات آنها دیگر برای کشور ما مناسبسازی نمیشد و دیگر هیچ دستگاه موبایلی با سفارشیسازی و مناسب جغرافیای ایران تولید نشد. بر اساس بررسیهای انجامشده، گوشیهای موبایل واردشده به کشور، سرشمارههای اضطراری ۱۱۰، ۱۱۵ و ۱۲۵ را به درستی مسیریابی نکرده و آن شمارهها را به سرشماره ۱۱۲ هدایت میکنند که این موضوع موجب عدم دسترسی فوری ذینفعان خریدار گوشیهای مربوطه، به سامانههای مرتبط با سرشمارههای فوق و بالطبع تضییع حقوق آنها خواهد شد
در نتیجه، قابلیتی در گوشیها که برای تماس گرفتن با مراکز اورژانسی و ضروری در زمان در دسترس نبودن شبکه موبایل تنظیم میشود، شامل حال گوشیهای وارداتی نشد. حال آنکه یکی از استاندارهای سازمان تنظیم مقررات برای صدور مجوز واردات گوشی این است که قابلیت تماس با شمارههای اضطراری مخصوص کشور را دارا باشند. گوشیهای وارداتی درصورت دارا نبودن استانداردهای رگولاتوری ثبت سفارش نخواهد شد.
سازمان تنظیم مقررات به همین علت، پاییز سال گذشته طی نامهای به واردکنندگان موبایل اعلام کرد که تلکیف این برندها را روشن کنند و درصورت حل نشدن مشکل، دیگر اجازه واردات به برندهای خارجی موبایل داده نخواهد شد. به نظر میرسد با اینکه دفترهای رسمی هواوی و سامسونگ در ایران فعالیت رسمی خود را متوقف کرده بودند، هنوز ارتباطاتی با شرکت اصلی در ایران وجود داشت؛ درنتیجه شرکتهای مذکور توانستند نمایندهای از شرکت اصلی را به ایران بیاورند و پس از جلساتی با سازمان تنظیم مقررات، بر سر حل مشکل با اپراتورهای موبایل به توافق برسند. حال آنکه عمر شرکتهای جدیدی همچون شیائومی، ریلمی و وان پلاس به ثبت دفتر و حضور در ایران قد نمیدهد و این شرکتها به همین دلیل تاکنون نتوانستهاند اقدام موثری صورت دهند.
پس از انتشار اخبار ممنوعیت ثبت سفارش این مدلها انجمن واردکنندگان موبایل با ارسال نامهای به رگولاتوری، خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شدند و پیشنهاداتی را برای حل این مشکل ارائه کردند که برای این پیشنهادات میتوان به این موارد اشاره کرد:
دریافت تعهد از بازرگانان برای نصب برچسب روش شمارهگیری صحیح سرشمارههای اضطراری و اطلاعرسانی مناسب در شبکههای فروش و شبکههای اجتماعی شرکتها برای آگاهسازی مصرفکنندگان
مذاکره و تعامل با سامانه همتا و تصویب کمیته راهبری رجیستری برای ارسال پیامک اطلاعرسانی به مصرفکننده پس از فعالسازی مدلهای مذکور با هدف آگاهسازی مردم از روش شمارهگیری صحیح این شمارهها تا زمان لغو تحریمها
تعامل با اپراتورهای کشور برای ایجاد راهکار نرم افزاری موقت برای حل بحران موجود
در ادامه نامه انجمن، ضمن تاکید بر قطع شدن ارتباط مستقیم بازرگانان با شرکتهای تولیدکننده اصلی گوشیها و دشواریهای تامین کالا از طریق چندین واسطه غیررسمی، از ناممکن بودن درخواست اعمال تغییرات نرم افزاری توسط شرکتهای تولیدکننده یاد شده است.
«حسین غروی رام»، رییس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل در ادامه این نامه، با تصریح ضرورت حفظ آرامش و تعادل در بازار بر اهمیت این برندها خصوصا شیائومی در بازار کشور تاکید کرده و خطاب به حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری، نوشته است: در حال حاضر برندهای مطرحی همچون Xiaomi… دارای عدم همخوانی برای اتصال به سرشمارههای اضطرای ۱۱۰ – ۱۲۵ – ۱۱۵ کشور و منتقل شدن به شماره ۱۱۲ مرکز ملی امداد و نجات هستند که به دلایل فنی و متفاوت بودن این سرشمارهها با شمارههای عمومی در سایر کشورهای دنیا با روشهای دیگری از جمله نگهداشتن کلید صفر یا… در برخی مدلها در حال حاضر قابل انجام است که طبق شنیدهها با توجه به درخواستهای پلیس کشور و ستاد بحران نیاز به حفظ جان و امنیت مصرفکنندگان در شرابط بحرانی و اضطراری (که از آن منظر تقاضای کاملا بهحق و ضروری است) مجوز ثبت سفارش این مدلها توسط سازمان تنظیم متوقف گردیده است که نیاز است از جنبههای دیگری به شرح ذیل، مورد تجدیدنظر قرار گیرد با هدف یافتن راهحل منطقی و عملیاتی برای حفظ نظم و آرامش بازار و احترام به تقاضای مصرفکنندگان.
در ادامه نوشتههای غرویرام در خصوص اعمال تحریمهای خصمانه علیه ایران نوشته شده است: این تحریمها منجر به قطع ارتباط مستقیم با برندهای اصلی موبایل شده و برندهای مذکور بهجهت این تحریمها و استفاده از برخی قطعات و تکنولوژیهای آمریکایی، امکان مذاکره یا فروش باواسطه یا بیواسطه به ایران را ندارند. بازرگانان با روشهای بسیار سخت و پیچیده با دور زدن تحریمها نیاز مصرفکنندگان را تأمین میکنند که عملا امکان درخواست تغییرات نرمافزاری در حال حاضر وجود ندارد.
غرویرام درادامه با اشاره به سهم ۳۰ درصدی برندهای مذکور گفته است که توقف واردات این برندهای عمدتا چینی منجر به «تنش و بحران جدی در بازار و ایجاد موج افزایشی قیمتی و تقدیم این سهم بازار به سایر برندهای آمریکایی و کرهای» میشود
غرویرام درادامه از سازمان تنظیم خواسته است که با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی کشور و ثبات بازار موبایل و متعادل بودن قیمتها در آستانه فاز جدید رجیستریتجهیزات سیمکارتخور، محدودیتهای ایجادشده برای مجوز ثبت سفارش و واردات گوشیهای این برندها را متوقف کرده و جلسهای اضطراری برای بررسی نظرات و پیشنهادها تمام ذینفعان تشکیل دهد.
با توجه به آخرین آمارهای واردات گوشی موبایل، برند شیائومی سهم ۳۰ درصدی بازار کشور را به خود اختصاص داده است. استقبال ایرانیها از گوشیهای شیائومی بهخصوص در یک سال گذشته شدت گرفته است؛ بهطوریکه میزان واردات گوشیهای این برند در خردادماه سال جاری تقریبا برابر با میزان واردات گوشیهای برند سامسونگ طی همین ماه بوده؛ حال آنکه سامسونگ نیمی از بازار ایران را در سیطره خود دارد.
موضوع دیگر آن که با مشاهدهی آمارها متوجه میشویم ارزش گوشیهای شیائومی واردشده در خردادماه برابر با ۲۰۴ میلیون دلار و ارزش گوشیهای سامسونگ واردشده در همین بازه برابر با ۱۵۹ میلیون دلار است. این یعنی سهم ارزشی گوشیهای شیائومی از بازار ایران برای اولین بار از سامسونگ پیشی گرفته است.
طبق آمار انجمن واردکنندگان موبایل اتاق بازرگانی ایران، طی بازه زمانی تیرماه ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰، تعداد ۸ میلیون و ۴۷ هزار دستگاه موبایل با برند سامسونگ در مقابل چهار میلیون و ۵۹۱ هزار دستگاه گوشی شیائومی وارد کشور شده است که این آمار، سهم ۴۶ درصدی سامسونگ در برابر سهم ۲۶ درصدی شیائومی را نشان میدهد. این یعنی ممنوعیت واردات شیائومی، تعادل بازار را نیز به هم میزند و عدم تامین این میزان تقاضا در بازار باعث بههم خوردن نظم عرضه و تقاضا میشود.
طبق نامهی درز کرده انجمن واردکنندگان موبایل هم، به نظر میرسد واردات برخی مدلهای پرطرفدار برند شیائومی متوقف شده و باید دید آیا این نامه خواهد توانست تغییری در روند ثبت سفارشهای جدید ایجاد کند یا خیر.
منبع: تسنیم
منبع: پول نیوز
کلیدواژه: بازار
موبایل
مالیات
اقتصاد
انجمن واردکنندگان موبایل
سازمان تنظیم مقررات
شماره های اضطراری
مصرف کنندگان
واردات گوشی
برند ها
سرشماره ها
ثبت سفارش
تحریم ها
شماره ها
گوشی ها
Xiaomi مدل
مدل ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کردهاست، لذا
منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر خوش برای بازنشستهها/ افزایش حقوق جدید در راه است
یارانه جدید چه زمانی واریز میشود؟
قیمت طلا و سکه در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰/ سکه ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد
مجری سرشناس رادیو و تلویزیون درگذشت
خبر بعدی:
۸ برند برتر قطعات جلوبندی خودرو در ایران
برندهای شناخته شده معمولاً یک ثبات در کیفیت محصول نشان داده اند که به تکامل برند و اعتماد مصرف کننده کمک کرده است. اغلب، مصرف کنندگان هنگام انتخاب برند به تجربیات قبلی یا تبلیغات دهان به دهان عمومی اعتماد می کنند.
برند در اصل قولی است که یک شرکت به مصرف کنندگانش می دهد. هدف از برندسازی در بازاریابی ایجاد اعتماد در مشتریان و ایجاد وفاداری است.
برندها آرامش خاطر را فراهم می کنند. مصرف کنندگان خواهان راحتی، شادی و رضایت در زندگی خود هستند و تا حدی آن را از طریق محصولاتی که خریداری می کنند به دست می آورند. اگر برندهایی که استفاده میکنند به طور مداوم تجربه مثبتی را ارائه میدهند، مصرفکنندگان این عقیده را ایجاد میکنند که برند قابل اعتماد است، که به آنها هنگام خرید آرامش میدهد.
برندهای برتر قطعات جلوبندی خودرو ایران
در ادامه به معرفی برندهای برتر قطعات جلوبندی خودرو در ایران میپردازیم
۱. زمردیدک
در سالهای اخیر؛ زمردیدک به برند برتر قطعات جلوبندی خودرو ایران تبدیل شده است و گزینه اول خرید قطعات جلوبندی خودرو است. بخش اعظم این محبوبیت به علت کیفیت بالای محصولات شرکت زمردیدک و گارنتی ۱ ساله بی قید و شرط تعویض قطعات است.
شرکت زمردیدک (سهامی خاص) تولیدکننده قطعات جلوبندی و سیبک خودرو است و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ نوع قطعات جلوبندی خودرو تولید میکند.
شرکت زمردیدک در اکثر شهرهای ایران دارای نمایندگی مجاز میباشد.
محصولات شرکت زمردیدک مناسب خودروهای پراید، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پژو پارس، سمند، نیسان، ریو، تیبا، تویوتا، مزدا، زانتیا، تندر ۹۰ و پیکان است. ضمن اینکه تمام محصولات شرکت زمردیدک دارای ۱۲ ماه گارانتی بی قید و شرط تعویض میباشند.
شرکت زمردیدک دارای نشان استاندارد ملی ایران میباشد. ضمن اینکه دارای گواهینامههای IATF، IQNET، ISO14001، گواهینامه انطباق محصول، RINA و… میباشد. همچنین شرکت زمردیدک یکی از تامین کنندگان محصولات جلوبندی شرکت سازهگستر سایپا با گرید A است.
۲. عظام
گروه قطعات خودرو عظام از 12 شرکت بزرگ تولیدي بزرگ تشکیل شده است. موضوع کسب و کار گروه، تولید قطعات خودرو است و فعالیت آن از سال 1372 آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. شرکتهای عضو گروه در تهران و استانهای مختلف دیگر از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان استقرار یافتهاند و شرکت “مادر” نیز با نام “گروه قطعات خودرو عظام” ثبت و در تهران مستقر است. در این مجموعه حدود 4000 نفر بطور مستقیم و حدود 30000 نفر بصورت غیر مستقیم شاغل میباشند. اخذ لیسانسهای معتبر و همکاريهاي فنی، با بهرهگیري از تکنولوژيهاي روز دنیا از شرکتهاي صاحبنام جهانی از قبیلMando, Bosch , Valeo و … از جمله دستاوردهای این گروه بوده که طی دو دهه گذشته ضمن تولید قطعات مهم و با کیفیت، توانمنديهاي بالاي خود را در پشتیبانی از صنعت خودرو کشور به اثبات رسانیده است.
۳. امیرنیا
شرکت تولیدی صنعتی امیرنیا در سال 1369 با هدف والای کمک به ارتقاء صنعت ایران فعالیت خود را با طراحی، تولید و صادرات انواع قطعات سیستم تعلیق و فرمان خودروهای سواری درتبریز آغاز نموده است. تمام محصولات امیرنیا مطابق با استانداردهای روز جهانی همچون استاندارد خودروسازی ژاپن JASO، استاندارد انجمن خودروی آمریکا SAE، استاندارد ملی ایران ISIRI و… ارائه می گردد.
۴. معیار
گروه صنعتي معيار در سال 1363 فعاليت خود را در زمينه توليد انواع قطعات لاستيكي آغاز نمود. در حال حاضر اين شركت در گستره وسيعي از صنايع خودرو ، نفت وگاز ، حمل ونقل، پزشكي و… فعاليت دارد . بكارگيري ماشين آلات پيشرفته ، تجهيزات آزمايشگاهي مدرن، سيستم هاي كيفي روز آمد و همچنين اخذ گواهينامه سيستم مديريت كيفيت ISO/TS 16949 متأثر از اهداف بلندمدت و برنامه ريزي و تفكر استراتژيك شركت در راستاي دستيابي به استاندارد هاي جهاني بوده است .
۵. اسفورتی
شرکت یزدان خودرو مالک برند S4T با نشان کرگدن در سال 1382 با هدف فعالیت در زمینه طراحی تولید و مونتاژ قطعات جلوبندی خودرو در تبریز تاسیس گردید،این شرکت پس از فعالیت در زمینه طراحی و مونتاژ انواع سیبک در سال 1388 به بهره برداری رسید و با ثبت برند S4T در سال 1389 پا به عرصه تولید نهاد.
۶. رفیع نیا
گروه تولیدی رفیع نیا در سال ۱۳۷۹ با هدف تولید سیبک خودرو در جهت مشارکت و رشد و پیشرفت به صنعت کشور و رقابت با محصولات مشابه خارجی در شهر تبریز تاسیس گردید.و در همان سال توانست با تولید سیبک خودرو سبک تولید خود را آغاز نماید.
۷. رزن یدک
شرکت رزن یدک در سال 1367 فعالیت خود را در زمینه تولید قطعات صنعتی و جلوبندی انواع خودروها در زمینی به مساحت 8000 متر مربع که سالن های خط تولید این شرکت 3000 متر مربع می باشد آغاز نموده است و این افتخار را دارد که توانسته در رقابتی سالم با تولیدکنندگان داخلی و خارجی ، رضایت مصرف کنندگان را جلب و یکی از تولیدکنندگان برجسته بازار یدکی ایران و کشور های مجاور باشد.
۸. آی اس پی کو
برند “ISP CO” توسط شرکت تولید قطعات یدکی ایران درسال 1363 و با هدف ارائه تولیداتی باکیفیت قابل رقابت با نمونههای خارجی در حوزه سیستمهای جلوبندی و تعلیق، دسته موتورها، پولیهای سرمیل لنگ و غیره وارد بازار داخلی شد و در سایه همکاریهای متعدد درحوزههای تکنولوژی، طراحی، ساخت و آزمایش با شرکتهایی از آلمان، فرانسه، کره جنوبی و غیره موفق به دریافت گواهینامههای معتبر داخلی و خارجی شده است.