شیائومی فناوری صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر را برای مچ‌بندهای هوشمند توسعه می‌دهد

از آنجاکه بازار مچ‌بندهای هوشمند ورزشی مانند نسل فعلی گوشی‌های هوشمند به نقطه‌ی اشباع رسیده است، ارتقای مورد انتظار بعدی ظاهراً به صفحه‌نمایش مربوط می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، نسل جدید گوشی‌های هوشمند تاشو مانند گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ و اوپو Find N و دستگاه‌های رول‌شونده مانند Oppo X 2021 و دستگاه‌های مفهومی TCL نمایشگرهای منعطف دارند.

به‌گزارش گیزموچاینا، شیائومی ظاهراً در نظر دارد تا برای مچ‌بندهای هوشمند ورزشی به‌ سراغ صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر برود؛ زیرا این شرکت با استفاده از صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر طراحی جدیدی برای مچ‌بندهای هوشمند ورزشی خود ایجاد کرده است.

براساس گزارش پایگاه‌های اطلاعاتی پتنت چین، شیائومی اخیراً پتنت طراحی خود را برای ساخت مچ‌بند هوشمند ورزشی شامل صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر از نوع رول‌شونده ثبت کرده است. طراحی مچ‌بند طبق تصویر زیر است؛ به‌طوری که بخش «A» به قسمتی که صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر قرار می‌گیرد، اشاره می‌کند.

پتنت مچ‌بند شیائومی

پتنت ثبت‌شده «مچ‌بند هوشمند یا Smart Bracelet» نامیده شده است و نشان می‌دهد که طراحی منحصربه‌فرد مچ‌بند هوشمند بر شکل و ارگونومی تمرکز دارد.

این پتنت شامل نماهایی از طراحی مچ‌بند ورزشی از زوایای مختلف به شرح زیر است:

پتنت‌های مچ‌بند هوشمند شیائومی با صفحه‌نمایش منعطف

شیائومی اولین تولیدکننده‌ای نیست که صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر را برای ابزارهای پوشیدنی آزمایش کرده است؛ چراکه نوبیا در سال ۲۰۲۰ ساعت خود را با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر عرضه کرد که تا لبه‌ی مچ دست رول می‌شود.

نمای نیمرخ ساعت هوشمند زد تی ای نوبیا واچ با بند باز

نوبیا واچ ۲۰۲۰

مقاله‌ی مرتبط:

نوبیا واچ (Nubia Watch) به صفحه‌نمایش ۴٫۰۱ اینچی AMOLED انعطاف‌پذیر مجهز است که دور مچ دست پیچیده می‌شود. صفحه‌ی مذکور از آلیاژ آلومینیوم سبک‌وزن ساخته شده و لبه‌های آن از سرامیک‌های زیست‌پزشکی استفاده شده که طراحی کلی آن را سبک‌تر می‌کند. نوبیا واچ در وب‌سایت Kickstarter عرضه شد و قیمت اولیه آن در سپتامبر ۲۰۲۰ حدود ۱۷۹ دلار بود.

  بررسی امکانات و قابلیت های تلویزیون شیائومی مدل های 2023 و 2023