غیرفعال شدن گوشی های شیائومی در ایران صحت دارد؟

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ تقریبا یک هفته است که گزارش های متعدد از بازار موبایل کوبا به گوش می رسد و به قفل شدن گوشی های شیائومی اشاره دارد. این موضوع نسبتا همه گیر است و گزارش های زیادی پیرامون آن وجود دارد.

بر اساس گزارش وبسایت XDA-Developers ؛ شرکت شیائومی، در حال قطع دسترسی کاربران به موبایل‌های ساخت خود در کشورهای تحریم شده مانند سوریه، کوبا، کره شمالی، سودان و البته ایران است.

با این وجود به نظر می‌رسد که این اتفاق هنوز برای کاربران ایرانی رخ نداده است.

 شیائومی در شرایط استفاده از محصولاتش، رسما اعلام کرده است که خود را به رعایت قوانین کنترل صادرات ایالات متحده آمریکا متعهد می‌داند. هنوز گزارشی مبنی بر اینکه چنین اتفاقی در ایران نیز رخ داده،نداده اما تعدادی از کاربران سایر کشورهای تحریم شده در انجمن‌های XDA-Developers اعلام کرده‌اند که با مشکل لاک شدن موبایل شیائومی خود روبه‌رو شده‌اند.

این شرکت چینی در یک سال اخیر سهم خود را به بیش از ۳۰ درصد از بازار موبایل ایران رسانده است. هنوز مشخص نیست این مشکل شامل موبایل‌های قدیمی‌تر فعال در ایران نیز خواهد شد یا خیر.

بر اساس پیگیری های خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز محمدرضا عالیان؛ سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در این رابطه گفت: این اخبار در چند وبسایت کشور کوبا منتشر شد و شبکه های فارسی زبان با دامن زدن به این موضوع آن را پوشش دادند ولی از نظر ما این منبع به هیچ وجه معتبر نیست زیرا هیچ خبری تحت این عنوان در کانال های شرکت شیائومی منتشر نشده است.

  لقب گرانترین گوشی شیائومی در سال‌های اخیر به کدام مدل می‌رسد؟

وی با اشاره به اینکه شرکت شیائومی در هیچ جای دنیا چنین موضوعی را تایید نکرده است افزود: طبق پیگیری های مان از منابع معتبر مثل شرکت هایی که به صورت مستقیم در خارج از کشور با شیائومی همکاری دارند، آنها نیز چنین موضوعی را تایید نکرده اند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی عنوان کرد: اخیرا مواردی در ایران پیش آمده است که صحت و سقم این خبر را زیر سوال میبرد مثل اینکه به دلیل عدم برقراری تماس های اضطراری چند دستگاه گوشی تلفن همراه از ابتدای تیرماه، واردات این گوشی ها توسط رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ممنوع شده بود ولی از سویی آپدیت جدید نیز توسط شرکت ارائه شده است که این نشان دهنده اهمیت بازار ایران برای شرکت شیائومی است.

وی گفت: انتشار چنین اخباری حتی اگر صحت داشته باشد به ایران مربوط نیست و کاربران ایرانی و تلفن های همراهی که در ایران فعال هستند این ممنوعیت و قطع ارتباط را نخواهند داشت.

عالیان در پایان تاکید کرد: پیش بینی ما این است کاربران ایرانی از این موضوع صدمه ای نخواهند دید.

پایان پیام/

صفورا طالب زاده کد خبر: 1110547 برچسب‌ها اخبار روز

عضویت در کانال تلگرام خبربان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز
شرکت شیائومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

شرط مهم پرداخت سود سهام عدالت

  اخبار قفل‌شدن گوشی‌‎های شیائومی ربطی به ایران ندارد

خبر خوش برای بازنشسته‌ها/ افزایش حقوق جدید در راه است

یارانه جدید چه زمانی واریز می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰/ سکه ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد

مجری سرشناس رادیو و تلویزیون درگذشت

خبر بعدی:

بازگشت هیئت مذاکره‌کننده ایران از وین صحت ندارد

بر اساس اطلاعت کسب شده، هیئت مذاکره‌کننده ایرانی همچنان در وین حضور دارند.

خبرگزاری میزان – در پی ادعای مطرح شده از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر بازگشت تیم مذاکره‌کننده ایران از وین خبرگزاری میزان کسب اطلاع کرد.

خبر بازگشت تیم مذاکره‌کننده ایران از وین صحیح نیست و این هیئت همچنان در وین حضور دارند.

گفتنی است، رفت و آمد برخی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده به پایتخت هایشان یک روال معمولی و طبیعی است و موضوع خاصی نیست.

 

بیشتر بخوانید: دلیل کُندی مذاکرات وین؛ موانع آمریکایی یا مطالبات روسی؟!

 

انتهای پیام/

برچسب ها: وین برجام مذاکرات وین