می پد ۵ شیائومی می‌تواند ویندوز ۱۱ را اجرا کند

به‌تازگی تصاویری از می ۵ شیائومی در‌ حال اجرای ویندوز ۱۱ منتشر شده است. غیر از کمبود درایورهای پردازنده‌ی گرافیکی، به‌ نظر می‌رسد این سیستم‌عامل روی می پد ۵ به‌خوبی کار می‌کند. بااین‌حال، همان‌طور که امتیاز بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد، عملکرد ویندوز ۱۱ روی این تبلت کمی تحت تأثیر قرار گرفته است.

به گزارش نوت‌بوک‌چک، اگرچه ویندوز ۱۱ پیش‌نیازهای نسبتاً سخت‌گیرانه‌ای دارد، اما به‌طرز شگفت‌انگیزی روی دستگاه‌های مختلف نصب و اجرا می‌شود. پیش از این شاهد اجرای این سیستم‌عامل روی دستگاه‌های مختلفی از‌ جمله پیکسل ۶ و سرفیس Duo بوده‌ایم. اکنون یک توسعه‌دهنده‌ی چینی موفق شده ویندوز ۱۱ را روی می پد ۵ شیائومی نصب کند.

اجرای ویندوز ۱۱ روی می پد ۵ شیائومی

اسکرین‌شات‌های منتشرشده، یک دسکتاپ کاربردی ویندوز ۱۱ را نشان می‌دهد که روی می پد ۵ شیائومی اجرا شده است. به‌ نظر می‌رسد برنامه‌های پرکاربرد به‌ خوبی روی این دستگاه کار می‌کنند، بااین‌حال، عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی به‌ دلیل کمبود درایور، مختل شده مشکلی که باعث شده است اجرای روان برخی از بخش‌های ویندوز ۱۱ روی می پد ۵ تحت تأثیر قرار گیرد. امتیاز عملکرد تک‌هسته و چند هسته‌ای می پد ۵ در بنچمارک گیک‌بنچ به‌ترتیب ۴۵۶ و ۱۹۹۲ است که به‌میزان درخورتوجهی کمتر از امتیاز ۷۶۵ و ۲۷۱۲ اسنپدراگون ۸۶۰ است.

بنچمارک می پد ۵ در اجرای ویندوز ۱۱

مقاله‌ی مرتبط:

پروژه‌ی Renegade همچنین راهنمای کاملی در‌ مورد روش نصب ویندوز ۱۱ روی گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است. بااین‌حال، روش مطرح‌شده توسط این پروژه فقط برای تعداد انگشت‌شماری از دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام از‌ جمله وان‌پلاس ۶ تی کار می‌کند. فهرست دستگاه‌هایی که از این پروژه پشتیبانی می‌کنند در ادامه آورده شده است. البته باید توجه داشته باشید این فهرست احتمالاً کمی قدیمی شده؛ بنابراین بهتر است صفحه‌ی گیت‌هاب پروژه را برای دریافت فهرست به‌روز مشاهده کنید.

  شیائومی؛ حمله مورچه‌های نارنجی به بازار دیجیتال ایران

فهرست دستگاه های سازگار با Renegade