تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی و برگرداندن صفحه کلید به حالت اولیه

چگونه تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی را تغییر دهیم؟ در این مقاله هرآنچه لازمست در مورد تنظیم و تغییر کیبورد شیائومی بدانید را به شما آموزش خواهیم داد…

تنظیم کیبورد گوشی شیائومی

کیبورد گوشی شیائومی به صورت پیش‌فرض، Gboard نام دارد. این برنامه توسط شرکت گوگل طراحی شده و کاربران برندهای دیگر نیز می‌توانند از طریق لینک زیر آن را دانلود و نصب کنند.

خرید اقساطی 19کالا

 

این کیبورد به نوبه خود امکانات بسیار خوب و کاربردی زیادی دارد که کاربران را از نصب برنامه شخص ثالث دیگر معاف می‌سازد. در ادامه هر آنچه لازمست در مورد تنظیمات کیبورد شیائومی بدانید را به شما آموزش خواهیم داد. البته اگر قصد دارید از کیبورد دیگری استفاده کنید، می‌توانید از طریق مسیر زیر آن را انتخاب کنید.

چگونه کیبورد گوشی شیائومی را عوض کنیم

برای تغییر کیبورد شیائومی به سامسونگ و هر صفحه کلید دیگری مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. تنظیمات بیشتر
  2. زبان‌ها و ورودی
  3. صفحه کلید کنونی

تنظیم کیبورد گوشی شیائومی

تنظیمات کیبورد شیائومی کجاست

شما از دو روش می‌توانید به تنظیمات کیبورد شیائومی بروید:

فروش ویژه

گوشی سامسونگ + Galaxy S23 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت

قیمت ویژه: ۵۷,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ + Galaxy S23 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy A04e ظرفیت 32 رم 3 گیگابایت

قیمت ویژه: ۳,۹۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A04e ظرفیت ۳۲ رم ۳ گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy A04e ظرفیت 32 رم 3 گیگابایت
تصویر سه بعدی

گوشی هوآوی nova 8 4G ظرفیت 128 گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۲,۹۷۹,۰۰۰ تومان

گوشی هوآوی nova 8 4G ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy S23 5G ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت

قیمت ویژه: ۵۴,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S23 5G ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy A03 Core ظرفیت 32 رم 2 گیگابایت

قیمت ویژه: ۳,۵۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A03 Core ظرفیت ۳۲ رم ۲ گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy A03 Core ظرفیت 32 رم 2 گیگابایت
تصویر سه بعدی

گوشی سامسونگ Galaxy A73 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A73 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

روش اول از طریق تنظیمات گوشی شیائومی است که مراحل آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • تنظیمات بیشتر
  • زبان‌ها و ورودی
  • مدیریت صفحه‌کلیدها

تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی کجاست

راه دوم از طریق صفحه کلید:

  • هر زمان موقع تایپ کردن پرسیدید که تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی کجاست تنها کافیست بر روی آیکونی که به شکل چرخ دنده است ضربه زده و وارد تنظیمات صفحه کلید گوشی شیائومی شوید.

تنظیمات کیبورد شیائومی

در ادامه بخش‌های اصلی که برای تنظیم صفحه کلید گوشی شیائومی باید بشناسید را آموزش خواهیم داد… البته توجه داشته باشید که ممکنست این تنظیمات باتوجه به نسخه رابط کاربری کمی فرق داشته باشند. اگر دوست دارید گوشی جدیدی از این برند را بخرید که از نرم‌افزار به روزتری پشتیبانی کند، می‌توانید در سایت ۱۹کالا لیست جدیدترین محصولات را مشاهده کرده و در صفحه دسته‌بندی قیمت روز گوشی شیائومی را به صورت لحظه‌ای و بر اساس آخرین نرخ بازار مشاهد کنید.

تنظیمات زبان کیبورد در گوشی شیائومی

بیشتر موارد در تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی مطابق با نامشان عمل می‌کنند؛ بنابراین در این بخش تنظیماتی مربوط به زبان نوشتن را خواهید دید. شما در این بخش می‌توانید هر تعداد زبانی را که می‌خواهید را به کیبورد اضافه کرده و از الفبای آنها هنگام تایپ کردن استفاده کنید.

اگر هم قصد داشتید این صفحه را ویرایش کنید تا برخی از زبان‌ها حذف شوند، بر روی مدادی که در بالای صفحه قرار گرفته کلیک کنید. برای اضافه کردن زبان به کیبورد گوشی شیائومی بر روی “افزودن صفحه کلید” ضربه بزنید.

تغییر زبان کیبورد گوشی شیائومی

هنگام تایپ کردن چگونه زبان کیبورد شیائومی را تغییر دهیم

کاربرانی که تازه گوشی شیائومی خریداری کرده اند ممکن است بپرسند که چگونه کیبورد گوشی شیائومی را فارسی کنیم که در پاسخ باید گفت، این شرکت سازنده برای تغییر زبان کیبورد گوشی شیائومی یک دکمه به شکل کره را در کنار کلید فاصله‌گذار قرار داده که با کلیک بر روی آن اسامی زبان‌ها را خواهید دید. راه دیگر هم اینست که دستتان را بر روی کلید فاصله‌گذار چند ثانیه نگه داشته و از این طریق تغییر زبان کیبورد شیائومی را انجام دهید.

  جدیدترین تلویزیون شیائومی، Mi TV 4S، در اندازه 65 اینچ معرفی شد

چگونه کیبورد گوشی شیائومی را فارسی کنیم

تنظیم کیبورد گوشی شیائومی از طریق اولویت‌ها

این بخش از تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی یک سری ویژگی‌ها اضافه می‌کند که بر روی تایپ کردن شما تاثیر خواهد گذاشت…

تنظیمات صفحه کلید گوشی شیائومی

برای تغییر کیبورد شیائومی اگر دوست دارید که در ردیف اول صفحه کلید، عددها را ببینید تاگل این گزینه را فعال کنید.

  • نمایش کلید تغییر ایموجی

برای تغییر دادن زبان تایپ کردن، همانطور که در بالا اشاره کردیم، دو راه وجود دارد. با انتخاب این گزینه، کلید کره‌ای به دکمه ایموجی تغییر شکل پیدا می‌کند تا راحت‌تر به شکلک‌های کیبورد دسترسی داشته باشید. بعد از انتخاب این گزینه برای تغییر زبان کیبورد شیائومی باید دستتان را بر روی دکمه فاصله‌گذار چند ثانیه نگه دارید.

  • نمایش کلید تغییر زبان

این همان کلید کره‌ای شکلست که برای تغییر کیبورد گوشی شیائومی یعنی زبان آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته با این دکمه هم می‌توانید از شکلک‌ها استفاده کنید. تنها کافیست که دستتان را بر روی آن چند لحظه نگه دارید تا گزینه ایموجی را ببینید.

اگر عادت دارید با یک دست تایپ کنید، این تنظیم صفحه کلید شیائومی را فعال کنید، چراکه کیبورد در یک سمت نمایشگر قرار می‌گیرد و تایپ کردن یک دستی را برای شما راحت‌تر می‌کند. بسته به اینکه با کدام دست تایپ می‌کنید، جهت چپ و راست را انتخاب کنید.

  • ارتقاع صفحه کلید

اگر برای تنظیم کیبورد گوشی شیائومی به دنبال گزینه‌ای هستید که اندازه آن را تغییر دهد، این بخش مخصوص شماست. در اینجا شما می‌توانید اندازه‌های مختلف را انتخاب و امتحان کرده تا مناسب‌ترین تغییر سایز را اعمال کنید.

  • صدا با فشار کلید

همانطور که از نام این تنظیم کیبورد شیائومی پیداست، با فعال کردن آن هر زمان که تایپ کنید، کلیدها صدا تولید می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که گوشی بر روی حالت سایلنت یا بی‌صدا تنظیم نشده باشد. بعد از فعال کردن این گزینه می‌توانید میزان صدای کلیدها را هم تغییر دهید.

  • بازخورد لمسی با فشار کلید

با انتخاب این گزینه هر زمان که تایپ کنید، لرزشی به عنوان بازخورد لمسی کیبورد احساس خواهید کرد. در ادامه بر روی قدرت لرزش کلیک کرده و میزان آن را به قدری که می‌خواهید تغییر دهید. در اکثر گوشی‌های شیائومی این تنظیم به صورت پیش‌فرض بر روی “غیرفعال” انتخاب شده است.

  • فشار طولانی برای دسترسی به نمادها

این بخش به صورت پیش‌فرض فعال است و اصلاً آن را خاموش نکنید، چون بسیار کاربردیست. به عنوان مثال، وقتی دستتان را در کیبورد شیائومی بر روی حرف “ض” نگه می‌دارید، نماد درصد به جای این حرف تایپ می‌شود. این تغییرات مربوط به این بخش است.

اگر سرعت “تغییر شکل حروف به نماد” برایتان کند است، می‌توانید در اینجا بر روی “تاخیر فشار طولانی کلید” ضربه زده و تاخیر آن را کم کرده تا سرعت تایپ سریع‌تر شود. اگر هم از این تنظیم پشیمان شدید و پرسیدید که چگونه تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی را به حالت اولیه برگردانیم آن را بر روی ۳۰۰ میلی‌ثانیه قرار دهید.

تغییر طرح زمینه کیبورد در گوشی شیائومی

یکی از دلایلی که کیبورد گوشی شیائومی را کاربران برندهای اندرویدی دیگر هم استفاده می‌کنند، قابلیت‌ها ویژگی‌های کامل آنست. به عنوان مثال انتخاب طرح زمینه در تنظیمات کیبورد شیائومی یکی از این دلایل است.

  تلویزیون شیائومی 65M5 4X

در این بخش شما هم می‌توانید از تم‌های از پیش آماده شده استفاده کرده و هم از طریق گالریتان، عکسی را به عنوان طرح پس زمینه کیبورد انتخاب کنید. ناگفته نماند که تغییر فونت گوشی شیائومی مروبط به بخش دیگری از تنظیمات می‌شود که در مقاله‌ای جداگانه آن را برای شما آماده کرده‌ایم. اگر دوست دارید با فونت‌های جدید رنگ و لعاب زیباتری را به گوشی و متن‌های خود بدهید پیشنهاد می‌کنیم که  این مطلب را حتما ببینید.

تغییر کیبورد شیائومی

تصحیح نوشتار از طریق تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی

در بیشتر مواقع بعد از خرید گوشی جدید تایپ کردن با آن را سخت می‌دانیم. به عنوان مثال، کلمه‌ای را تایپ می‌کنیم و خود کیبورد به منظور تصحیح املاء، کلمه دیگری را تایپ می‌نویسد و بعد از ارسال پیاممان متوجه آن می‌شویم. اگر شما هم به دنبال موارد این چنینی در تنظیمات گوشی شیائومی هستید، گزینه‌های زیر را بخوانید.

تنظیم صفحه کلید شیائومی

  • نمایش نوار پیشنهاد

مطابق با حروفی که تایپ می‌کنید، کیبورد یک سری موارد را به شما پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال، وقتی حروف “تا” را تایپ می‌کنید، پیشنهادهایی مانند “تاریخ” و “تازه” را خواهید دید. این مورد در مواقعی می‌تواند کمک کند که غلط املایی نداشته باشید.

  • پیشنهادهای کلمه بعدی

در بیشتر مواقع، این گزینه از تنظیمات کیبورد در شیائومی بی‌استفاده است. چراکه باتوجه به کلماتی که تایپ می‌کنید، پیشنهاداتی می‌دهد که واقعاً به جمله ربطی ندارد.

  • مسدود کردن کلمات توهین‌آمیز

این که این گزینه چکاری انجام می‌دهد، کاملاً از نام آن مشخص است و اگر می‌خواهید از تایپ کردن تصادفی کلمات این چنینی پرهیز کنید، این گزینه را فعال کنید.

  • پیشنهاد مخاطبین

موقع تایپ کردن، اسامی لیست مخاطبینتان را پیشنهاد می‌کند.

در این بخش اگر کیبورد احساس کند که غلط تایپی دارید، آن را درست می‌کند.

  • واگرد تصحیح خودکار با کلید پس‌بر

اگر گزینه تصحیح خودکار را فعال کرده‌اید و با تصحیح املای کیبورد موافق نبودید، با انتخاب این بخش، اگر موقع تایپ کردن، بر روی دکمه قبلی ضربه بزنید، کلمه تایپ شده‌تان جایگزین کلمه پیشنهادی کیبورد می‌شود.

  • فاصله خودکار بعد از سجاوندی

هر زمان که در نوشته از علائم نوشتاری (،.”)استفاده کردید، کیبورد به صورت خودکار بین حروف سجاوندی و کلمه بعدی فاصله می‌گذارد.

  • بزرگ‌نویسی خودکار حروف

این گزینه برای زبان‌هایی مانند انگلیسی که حروف بزرگ و کوچک دارند، قابل استفاده خواهد بود و بدین شکل است که بعد از گذاشتن نقطه، حروف بزرگ بر روی کیبورد نمایان می‌شوند.

  • نقطه با دو فاصله

اگر بر روی کلید “فاصله‌گذار” به صورت پشت سر هم دوبار کلیک کنید، علامت نقطه تایپ خواهد شد.

  • غلط‌گیر املاء

اگر این گزینه را فعال کنید، هنگام تایپ کردن، کیبورد زیر کلمات اشتباه خط قرمز می‌کشد که اگر لازم دانستید، آنها را درست کنید.

فعال کردن تایپ اشاره‌ای در تنظیم صفحه کلید گوشی شیائومی

این بخش برای کسانیست که می‌خواهند بدون برداشتن انگشت از روی نمایشگر تایپ کنند.

تغییر کیبورد گوشی شیائومی

  • فعال کردن تایپ اشاره‌ای

برفرض مثال، قصد دارید کلمه “سلام” را تایپ کنید. با انتخاب این گزینه اگر مسیر حروف “س، ل، ا، م” را بدون برداشتن دست از روی کیبورد دنبال کنید، این کلمه نوشته می‌شود.

  • نمایش مسیر اشاره

مسیر کشیدن انگشتتان را نشان می‌دهد تا اشتباه نکنید.

  • فعال کردن حذف اشاره‌ای

  ظرفیت باتری و سرعت شارژ شیائومی 12 اولترا فاش شد

فعال کردن این گزینه برای سریع‌تر پاک کردن کلمات کاربردیست. دستتان را اگر بر روی کلید پاک کن که شکل ضربدرست به چپ یا راست بکشید، کلمات آبی شده پاک می‌شوند. البته این را در نظر بگیرید که هنگام فارسی کردن برای حذف کلمات، دستتان را به سمت چپ و هنگام تایپ انگلیسی به سمت راست بکشید.

تغییر کیبورد شیائومی از طریق فعال کردن تایپ صوتی

این شکل از تغییر صفحه کلید گوشی شیائومی تاحدودی مانند سرچ صوتی گوگل عمل می‌کند. با فعال کردن آن می‌توانید به جای تایپ کردن صحبت کنید تا به جای شما کیبورد آن را بنویسد.

تنظیم کیبورد گوشی شیائومی

کاربرد بریده دان در تنظیمات کیبورد شیائومی

گزینه اول در این تنظیم برای این استفاده می‌شود که در نوار بالای کیبورد، متن یا تصویر اخیراً کپی شده را ببینید. فرق گزینه دوم با اول اینست که تنها متن کپی شده، آدرس‌ها و شماره تلفن‌ها را نشان می‌دهد. بخش آخر هم به شما اسکرین‌شات‌های گرفته شده را نشان می‌دهد.

تنظیم صفحه کلید شیائومی

واژه‌نامه اختصاصی در کیبورد شیائومی

اگر دوست دارید، دیکشنری مخصوص خود را به تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی اضافه کنید، در این بخش می‌توانید کلمات مورد نظر را وارد کنید تا برای کیبورد شناخته شده شوند و به اشتباه آنها را تصحیح نکند.

تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی

اموجی، برچسب و GIF

بخش اول این تنظیمات (طرح بندی) کاربردی‌تر و موارد پایینی تغییر چندانی در کیبورد ایجاد نمی‌کنند.

چگونه تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی را به حالت اولیه برگردانیم

گزینه اول، اموجی‌های زیاد استفاده شده را به عنوان شکلک‌های پرطرفدار در صفحه کلید اصلی نشان می‌دهد. گزینه “اموجی در صفحه کلید نمادها” هم با رفتن به نمادها به شما شکلک‌ها را نشان می‌دهد و مورد آخری هم باعث می‌شود که بر روی صفحه کلید، اموجی‌ها را ببینید.

بیشتر کاربران به این دلیل که قیمت موبایل این برند در مقابل مشخصات آن منطقی‌تر بنظر می‌رسد، گوشی‌های این کمپانی را انتخاب می‌کنند و خوشبختانه شیائومی هم برای آنها ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی و مناسبی را در نظر گرفته است. به عنوان مثال، همین کیبورد شیائومی که در بالا ۰ تا ۱۰۰ تنظیمات آن را توضیح دادیم…

امیدواریم که در این مقاله به پاسخ اینکه تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی کجاست و چگونه آن را تغییر دهیم، رسیده باشید. با این حال اگر باز هم سؤالی داشتید، حتماً در بخش نظرها آن را با دوستان خود در میان بگذارید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

سوالات متداول

تنظمیات کیبورد شیائومی کجاست؟

هم می‌توانید از طریق اپلیکیشن تنظیمات و هم از طریق خود کیبورد به این بخش بروید. اگر نمی‌دانید چه مسیری را باید طی کنید، به تصاویری که در مقاله قرار داده‌ایم نگاه کنید.

برای تغییر زبان کیبورد شیائومی چکاری انجام دهیم؟

در ابتدا باید وارد تنظیمات کیبورد شیائومی شوید و سپس بر روی گزینه “زبان‌ها” کلیک کرده و زبان‌های مورد نظر را به آنجا اضافه کنید.

گزینه‌هایی که در تنظیمات کیبورد شیائومی دیده می‌شود، چه کاربردی دارند؟

در این مقاله تمام گزینه‌های کاربردی که در تنظیمات دیده می‌شوند و ممکنست با معنای آنها آشنایی نداشته باشید را نام برده‌ایم.

برای تغییر طرح زمینه کیبورد گوشی شیائومی چکاری انجام دهیم؟

برای این کار لازم نیست برنامه جدیدی نصب کنید. تنها کافیست که به تنظیمات صفحه کلید شیائومی بروید و در بخش :طرح زمینه” طراحی مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین لازم به ذکرست که می‌توانید از گالری خود نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید