«شیائومی» درآستانه حذف از بازار ایران/ طرح رجیستری موبایل، قاچاق را به کمتر از ۲ درصد رسانده است

دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ضمن اشاره به اثر گذار بودن طرح رجیستری درکاهش قاچاق موبایل، تبلت خاطر نشان کرد: میزان قاچاق موبایل درگذشته ۹۵ درصد بوده و پس از طرح رجیستری این طرح آمار قاچاق به کمتر از ۲ درصد کاهش پیدا کرده، یقینا با اجرای این این طرح برای تبلت‌ها همین نتیجه تحقق خواهد یافت.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بازار موبایل و لوازم الکترونیکی از جمله بازار‌هایی است که به دلیل استقبال و نیاز مردم از این گونه وسایل، شرایط نسبتا مطلوبی را سپری می‌کند؛ البته در برخی مواقع  بازار این گونه کالا‌ها نیز به مانند دیگر بازار‌ها دچارکسادی شده ورونق چندانی را تجربه نمی‌کنند.

نکته حائز اهمیتی که در خصوص بازار موبایل و لوازم الکترونیکی وجود دارد این است که این بازار در گذشته موارد متعددی از  قاچاق این گونه کالا‌ها را شاهد بودیم و متاسفانه حجم زیادی از تلفن‌های همراه‌های موجود در کشور به صورت قاچاق وارد شده اند که همین امر باعث به زحمت افتادن بسیاری از مصرف کنندگان در کسب خدمات پس از فروش می‌شد.

در این راستا، «امیر اسحاقی» دبیرانجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی درگفتگو با بازارنیوز به وضعیت فعلی بازار موبایل و تبلت و میزان کالا‌های قاچاق موجود در این بازار اشاره و تشریح کرد: در حال حاضر وضعیت بازار موبایل و تبلت در یک شرایط تعادل قرار دارد و روند آرامی را طی می‌کند؛ متاسفانه اخیرا به دلیل مصوبه جدید سازمان تنظیم بازار که در مورد ممنوعیت واردات برخی از تلفن‌های همراه به تصویب رسیده است  احتمال می‌رود درهفته‌های آینده شاهد نوساناتی باشیم.

دبیرانجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی افزود: نیاز بازار موبایل ایران به این گونه است که حداقل طی یک ماه رقمی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار  دستگاه موبایل و لوازم الکترونیکی توسط مصرف کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد و این رقم بعضا در برخی از ماه‌ها رقمی بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰  تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه موبایل را شامل می‌شود.   *تقاضای سالانه 16 میلیون دستگاه موبایل در کشور
وی متذکر شد: در کل نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که شرایط بازار موبایل به شکلی نیست که  تقاضا در آن به صفر برسد، چرا که بر اساس آخرین برآورد‌های بدست آمده، سالانه ۱۶ میلیون دستگاه موبایل و لوازم الکترونیک توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد و این رقم هر ساله درصدی رشد کمی را تجربه میکند.

  حل مشکل وای فای گوشی شیائومی و راهکار موثر برای مشکل وای فای شیائومی

اسحاقی در ادامه به مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: تاکنون بازار موبایل در تامین کاملی قرار داشته است؛ به نظر می‌رسد پس از مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر ممنوعیت واردات برخی از گوشی‌های خارجی به دلیل ایرادات فنی، در هفته‌های آینده این وضعیت ثبات از بین رفته و بازار کمی ملتهب می‌شود.   *حذف بازار 40 درصدی شیائومی، اوضاع موبایل را خراب می‌کند
دبیرانجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی  خاطر نشان ساخت: بر اساس آخرین برسی‌های به عمل آمده برند تازه وارد «شیائومی» ۴۰ درصد کل مصرف بازار( حدود 6 میلیون دستگاه موبایل) را به خود اختصاص داده‌اند، با این وجود ستاد تنظیم بازار مدعی است که به دلیل نقص فنی این برند‌ها در شماره‌گیری شماره‌های اضطراری باید از ورود محصولات این شرکت‌ها به کشور جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: با اجرایی شدن چنین مصوبه‌ای یقینا بازار موبایل دچار نوسانات منفی خواهد شد و بهتر است که سازمان تنظیم بازار از این مصوبه خود منصرف شود؛ چرا که مشکل فنی مذکور آنچنان برای مخاطبان دردسرساز نیست که منجر به قطع واردات این محصولات شود.

وی اذعان کرد: البته مردم باید نسبت به برخی از ایرادات فنی  این گونه دستگاه‌ها  اطلاعات داشته باشد، اما نکته حائز اهمیت این است که این مشکل آن چنان بزرگ نیست که به قیمت متشنج شدن بازار بتوان آن را حل کرد.

اسحاقی تاکید کرد: اگر این مسئله حل نشود، با حجم زیادی از موبایل و لوازم‌های الکترونیکی انبار شده و در حال ارسال به کشور از این برند رو به رو خواهیم بود که می‌تواند مشکلات متعددی را در بازار ایجاد کنند؛ در چنین شرایطی یقینا دلالان و سفته بازان فعالیت خود را شروع کرده و با سوداگری در بازار موبایل این بازار را ملتهب می‌کنند.   *کاهش 93 درصدی قاچاق موبایل بعد از اجرای طرح رجیستری
دبیرانجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در ادامه به سهم کالا‌های قاچاق در بازار موبایل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میزان کالا قاچاق در بازار موبایل کمتر از ۲ درصد است که به نظر می‌رسد همین رقم حاصل از قاچاق مسافری می‌باشد؛ در این روش مسافران کالا را فیزیکی وارد کشور می‌کنند و پس از ورود با استفاده پاسبورت‌های مسافری گوشی قاچاق را فعال می‌کنند.

  تلویزیون شیائومی Mi TV Pro

وی به موضوع طرح رجیستری و تاثیر آن بر کاهش قاچاق گوشی و تبلت اشاره کرد و گفت: طرح رجیستری موبایل و تبلت‌ها اقدام مفید بود و این روش می‌تواند همانند موبایل قاچاق تبلت را به کمتر از ۲ درصد برساند، نکته مهم این است که در گذشته میزان درصد موبایل‌های قاچاق ۹۵ درصد بوده و اکنون این رقم به کمتر از ۲ درصد رسیده است.

اسحاقی در آخر تاکید کرد: باتوجه به نتیجه مثبت فرایند رجیستری موبایل، با ادامه این روند می‌توان انتظار داشت که چنین نتیجه مثیتی برای تبلت نیز محقق می‌شود وقاچاق این کالا به صفر میرسد.   پایان پیام// برچسب ها: گوشی موبایل ، تبلت ، امیر اسحاقی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ooz

عضویت در کانال تلگرام خبربان

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: گوشی موبایل
تبلت
تبلت و لوازم جانبی
کمتر از ۲ درصد
بازار موبایل
موبایل و لوازم
دستگاه موبایل
طرح رجیستری
تنظیم بازار
کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

شرط مهم پرداخت سود سهام عدالت

  اولین آپدیت گوشی های Xiaomi از طریق رایانه همراه کیان نمایندگی رسمی شیائومی در ایران منتشر شد

خبر خوش برای بازنشسته‌ها/ افزایش حقوق جدید در راه است

یارانه جدید چه زمانی واریز می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰/ سکه ۱۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان شد

مجری سرشناس رادیو و تلویزیون درگذشت

خبر بعدی:

قاچاقچیان لوازم خانگی در قم ۲۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی قم، مهدی ریاضی در گفت‌وگویی اظهار داشت: ماموران کاشف پیرو گزارش‌های مردمی مبنی بر مبادرت فردی با عنوان جعلی کارمند دولت و با همکاری عناصر قاچاقچی در استان‌های جنوبی کشور اقدام به فروش و عرضه لوازم خانگی قاچاق به‌صورت گسترده در سطح استان و شهرستان‌های همجوار می‌کند، مراتب در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تحت نظر قرار دادن نام‌برده و افراد مرتبط و بررسی‌های لازم، انجام تخلف محرز، و اطلاعات مربوطه جهت تشکیل پرونده و ادامه مراحل رسیدگی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: با تشکیل پرونده، شعبه نخست ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهمان، به دلیل  ارائه نکردن مدارک مثبته گمرکی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، متهمان را در مجموع به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد./

برچسب‌ها لوازم خانگی قم کالای قاچاق سازمان تعزیرات حکومتی