تلاش کنید این 5 چیز هروقت اول شروع تلویزیون شیائومی (به دلیل علم)

xiaomi tvتلویزیون های هوشمند این روزها مسئولیت هایی فراتر از نمایش فیلم و برنامه های تلویزیونی را به عهده دارند. از آنجایی که زندگی انسان حرکتی رو به پیشرفت و تکنولوژی دارد در نتیجه تلویزیونها نیز هوشمند شدهاند و کارایی و عملکرد گسترده تری را در اختیار کاربران قرار دادهاند. در حال حاضر برندهای مختلفی در زمینه تولید تلویزیون های هوشمند فعالیت دارند که می توان به برندهای سامسونگ، سونی، الجی، TCL، پاناسونیک و دیگر برندها اشاره کرد. در این میان در سال های اخیر شیائومی نیز وارد بازار تلویزیون های هوشمند شده است. تلویزیون هوشمند شیائومی امکانات پیشرفتهای را مانند دیگر رقبا ارائه کرده و در بازار تلویزیون های هوشمند مشتریان زیادی بدست آورده است. طبق معمول تلویزیون شیائومی با توجه به امکانات پیشرفته و بهروزی که دارد، نسبت به دیگر رقبا با قیمت مناسبتری به بازار عرضه شده است. در میان تلویزیونهای شیائومی مدلهای مختلفی در ابعاد و کیفیت تصویر متفاوت وجود دارد. در واقع این تلویزیونها عمدتا از ۳۲ اینچی تا ۷۵ اینچی به بازار عرضه شدهاند.

تلویزیون شیاومی

xiaomi tvشیائومی را بیشتر با گوشیهای خوشقیمت و کارآمدش میشناسیم اما حتماً میدانید که سبد محصولات این شرکت فوقالعاده متنوع است و هر چیزی که فکرش را بکنید در آن پیدا میشود. تلویزیونهای شیائومی بخشی از این محصولات هستند که در بازار جهانی خوش درخشیدهاند اما در ایران هنوز توجه کافی به آنها نشده است. در این مطلب میخواهم یکی از جدیدترین تلویزیونهای اقتصادی این شرکت یعنی تلویزیون هوشمند شیائومی Mi TV P1 را بررسی کنم. از آنجایی که سرویسهای پخش شیوه تماشای فیلمها و نمایشها را تغییر دادهاند، تلویزیونها نیز تغییر کرده و ویژگیها و قابلیتهایی را اضافه کردهاند که یک دهه پیش معمول نبود. امروزه به لطف اتصال اینترنت و قابلیت اجرای برنامهها میتوان اکثر تلویزیونها را تلویزیونهای هوشمند نامید، اما همه آنها یکسان نیستند. البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله استیجینگ خانه چیست را بخوانید. تلویزیونهای قدیمی که فقط میتوانند محتوای آنتن HDTV، کابل یا منبع A / V دیگری را نمایش دهند کم کم از در حال خارج شدن از دور هستند.

حداقل به دنبال 3 درگاه HDMI باشید.

نرخ تازه سازی بالاتر حرکت روان تری را برای همه نمایش های صفحه تلویزیون گرفته تا صحنه های ورزش های و بازی ها فراهم می کند. به دنبال پشتیبانی HDR باشید: این فناوری رنگ هارا واقع گرایانه تر می کند و کنتراست بهتری را ارائه می دهد. تلویزیون های LED بسیار بهتر از اکثر دستگاه های LCD به نظر می رسند: تلویزیون های LED شیائومی دارای طول عمر بیشتر نسبت به بقیه تلویزیون ها هستند. حداقل به دنبال 3 درگاه HDMI باشید. و فرمت جدیدتر HDMI 1 را انتخاب کنید. تلویزیون های شیائومی نیز به صورت معمول دارای 3 درگاه HDMI می باشد. صدای تلویزیون از جمله لزومات مهمی است که باید هنگام خرید به قدرت آن دقت کنید، صدایی با قدرت 8 تا 10 وات برای هر اسپیکر خوب و معمول است. تلویزیون هوشمند خریداری کنید زیرا با داشتن تلویزیون هوشمند می توانید به راحتی به اینترنت متصل شوید و با سیستم عامل اندرویدی آن نرم افزار های کاربردی را روی آن نصب کنید.

  باور کردن هر یک از از آن 10 افسانه درباره قیمت تلویزیون شیائومی شما را از رشد نگه می‌دارد

در حالت عادی ، روشنایی متوسط حدود 500 نیت است.

ماتریس توسط 384 LED روشن می شود و دارای 192 منطقه تنظیم است. در نتیجه ، کنترل دقیق تر روشنایی تصویر به دست می آید. نسبت کنتراست در ماتریس VA اعمال شده می تواند به 10000: 1 با حداکثر روشنایی حداکثر 1000 نیت برسد. در حالت عادی ، روشنایی متوسط حدود 500 نیت است. به طرز عجیبی ، سازنده فرزند خود را دارای فرمت های مختلف HDR کرده است. ، HDR 10 و HLG هستیم – یک مجموعه کامل ، که عامل اصلی رقابت برای این مدل است. برای دوستداران کنسول های بازی ، که اخیراً اهمیت بیشتری پیدا کرده است ، می توان به وجود رابط HDMI 2.1 در مدل بررسی شده Mi TV Q1 75 اشاره کرد. با تشکر از این ، می توانید محتوا را در 120 هرتز با وضوح 4K پخش کنید. متأسفانه ، در حال حاضر از نرخ تجدید متغیر (VRR) پشتیبانی نمی شود ، اگرچه مشخصات مدعی حالت تاخیر خودکار (ALLM) است. در مورد سیستم عامل ، مدل 75 اینچی Xiaomi Mi TV Q1 QLED بر روی Android TV نسخه 10 ساخته شده است.

  • ساسان امین نژاد – فروردین 29, 1400
  • نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز (برای اجزای بازی با وضوح ۴K)
  • دارای اسلات CI
  • قابلیت جستجوی صوتی یا Voice Search
  • زاویه دید کم
  • قابلیت پخش صدا با محتوای Dolby Audio و DTS-HD
  • دارای 2 اسپیکر 10 واتی یا خروجی 20 وات

از جمله قابلیتهای خوب این دو گوشی میتوان به نمایشگر فوقالعاده با کیفیت آنها اشاره کرد که از نرخ تازهسازی تصویر ۱۴۴ هرتز پشتیبانی میکند. طراحی آنها هم خاص و شبیه به دیگر گوشیهای گیمینگ است. ویژگیهای خاصی مثل دکمههای اختصاصی روی بدنه هم در این گوشیها دیده میشود که برای بازی کردن تعبیه شدهاند. با موفقیت شیائومی در چین و هند، چند رقیب جدید هم برای این برند پیدا شدند تا آنها هم بتوانند سهمی از این دو بازار مهم کسب کنند. بسیاری از این برندها هم خودشان زیرمجموعه یک برند بزرگتر مثل شیائومی هستند. بزرگترین رقیب شیائومی در این بازارها، برند Realme است. مثل شیائومی، ریلمی هم سعی دارد گوشیهای با کیفیت را با قیمت بسیار پایین عرضه کند و بازار هدف محصولات آن هم دو کشور چین و هند هستند. حتی اسم ریلمی هم با ردمی که برند زیرمجموعه شیائومی است، شباهت دارد. بر خلاف شیائومی، ریلمی زیرمجموعه برند Oppo است که خود Oppo هم زیرمجموعه تولیدکننده بزرگتری به نام BBK Electronics است.

  تلویزیون شیائومی Mi TV Pro

اگر به دنبال بهترین تلویزیون تا 50 میلیون تومان برای بازی هستید، سونی X90J یکی از مناسبترین گزینههای موجود خواهد بود. اندازه صفحه نمایش این تلویزیون برابر با 64.5 اینچ و نوع پنل آن نیز VA LCD است. این تلویزیون تخت رزولوشن 4K-UHD یا 2160 × 3840 پیکسل دارد و نور پسزمینه را از طریق Direct LED نمایش میدهد. این تلویزیون میتواند محتوای HDR را با فرمتهای HDR10، دالبی ویژن و HLG نمایش دهد و نرخ بازسازی 120 هرتز آن موجب شده تا گزینه مناسبی برای گیمینگ باشد. از دیگر قابلیتهای صفحه نمایش این تلویزیون میتوان به فناوری TRILUMINOS، کنتراست OLED XR، حالتهای پیش فرض برای سینما، بازی و غیره، ارتقا دهنده کنتراست تصویر و 30 درصد پوشش بیشتر طیف رنگی با فناوری Live Colour اشاره کرد. سونی X90J مدل 65 اینچ از سیستم اسپیکر 2.2 کاناله شامل 2 بلندگوی 10 وات و 2 ساب ووفر 5 واتی استفاده میکند.

از ویژگی های دیگر سخت افزاری ریموت کنترلی با میکروفون داخلی می باشد که به وسیله بلوتوث متصل می شود. در اغاز نصب تلوریون کمتر از یک دقیقه زمان می برد تا به آن متصل شوید. در کمال تعجب یا تمام ویژگی ها کنترل دکمه میوت صدا ندارد. البته این نمی تواند مشکل بزرگی باشد و می توانید صدا را به سادگی به صفر تنظیم کنید. همچنین کنترل دارای دکمه های مجزای اختصاصی دستیار گوگل، نت فلیکس و پریم ویدیو می باشد و می توانید به راحتی به آن ها متصل شوید. اگر شما محصولات شیائومی دیگری از قبیل لامپ ها، سنسورها و دیگر محصولات دارید می توانید از طریق ریموت کنترلی آن ها را تنظیم نمایید. این نمابشگر بزرگ LED مدل IPS با پشتیبانی از کیفیت HDR 4K و پشتیبانی از HDR10 تصویری واضح و با کیفیتی را به رخ می کشد و عملکرد فوق العاده ای دارد, همچنین با اندازه بزرگی که دارد واقعا احساس می کنید که تصویری را در سینما مشاهده می نمایید.

  • دارای 2 پورت USB
  • قابلیت اسمارت با سیستم عامل Android
  • پشتیبانی از طیف رنگی گسترده
  • دارای عمق رنگ 10 بیتی
  • برخورداری از HDMI 2.1

 

xiaomi tvاز دیگر قابلیت های نمایشگر نامبرده شده این است که تمام دستگاه های دیگر منزل را به تلویزیون وصل و به وسیله ی صدای خود کنترل کنند. از طرف دیگر کنترل صوتی با الکسا دارای بلوتوث 360 درجه است که به شما این امکان را می دهد تا دستگاه های بیشتری را کنترل کنید. هر آنچه را که دوست دارید، انتقال دهید! بدون کوچک ترین دردسری تمام آنچه را که دوست دارید روی تلویزیون ببینید از روی گوشی بر روی آن انتقال دهید. تلویزیون 50 اینچ شیائومی F2 توانایی برقرار کردن ارتباط با دستگاه هایی که از سیستم Android ،IOS و Mac برخوردارند، دارا می باشد که شیائومی برای این اتصال محصول را به فناوری هایی همچون Miracast و AirPlay مجهز کرده است. پس هر زمان که دوست داشتید عکس و یا فیلم مورد نظر را در صفحه نمایش بزرگتری ببینید آن را بر روی نمایشگر انتقال دهید. یکی از مهم ترین ویژگی که هر تلویزیون باید داشته باشد، درگاه و تعداد پورت های ارتباطی آن است.

راهنمای خرید تلویزیون شیائومی

با کمی نگاه کردن به این تلویزیون به طراحی فوق العاده آن پی میبرید. با توجه به ابعاد 144.93 ، 83.65 ، 31.88 و صفحه پر عرض آن ، طراحی ظریف و زیبای آن دور از ذهن نیست. بدنه تلویزیون 55 اینچ شیاومی از جنس آلومینیوم و پایه های آن فلزی می باشد. برای یک تلویزیون 55 اینچ ، وزن 18 کیلویی وزنی بسیار مناسب و ایده آل می باشد. در پنل کناری تلویزیون ، درگاه های ارتباطی آن از جمله USB ، HDMI ، رابط کامپوزیت ، رابط کامپوننت ورودی آنتن و پورت شبکه قرار گرفته است. با پیشرفت تکنولوژی و علم ، یکی از دغدغه های شرکت های بزرگ و صاحب نام ، دادن تکنولوژی ها و فناوری های نوین و پیشرفته به محصولاتشان می باشد. تصویر یکی از مهمترین مواردی است که در تولید و ساخت تلویزیون ها اهمیت زیادی دارد. شیاومی نیز در ساخت محصولات خود به تصویر بیشترین بها را داده است. با روشن کردن این تلویزیون با کمی دقت هنرنمایی استادانه کارمندان و تولیدکنندگان شیاومی را به چشم میبینید.

3 نکته‌های توپ فرد در تلویزیون شیائومی

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از تلویزیون شیائومی 55 اینچ رسیور دار دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید