فضای دوم گوشی شیائومی(نحوه فعال‌سازی، حذف و بررسی مشکلات)

فضای دوم شیائومی چیست و چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنیم؟ فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا در ادامه به ویژگی‌ها و مشکلات فضای دوم شیائومی یا همان Second Space می‌پردازد و به این سوال پاسخ خواهد داد که چگونه فضای دوم را حذف کنیم…

فضای دوم شیائومی یا Second Space چیست ؟

MIUI Xiaomi یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری اندرویدی در جهان است که بسیار زیبا طراحی شده و ویژگی‌های جذاب و متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال، قبل از اینکه اندروید ۱۰ به بازار بیاید و حالت تیره تا این حد فراگیر شود، در MIUI 10 مبتنی بر Android 9 Pie حالت تیره‌ای در دسترس بود.

خرید اقساطی 19کالا

این‌روزها افراد تمایل زیادی برای جدا کردن کارهای شخصی و خانوادگی از مسائل کاری دارند و ترجیح می‌دهند ایمیل‌ها‌، تماس تلفنی و اپلیکیشن‌های کاری را از حریم خصوصی جدا کنند. شاید بسیاری از کاربران با این مسئله دست و پنجه نرم کنند و حتی مجبور به خرید گوشی دوم باشند تا بتوانند از دو فضای مجزاء استفاده کنند.

اکثر ما برای محیط کار و مسائل شخصی گوشی موبایل و سیم‌کارت جداگانه داریم تا مسائل و حتی اپلیکیشن‌های این دو محیط مجزا بوده و با هم تداخل نداشته باشند، ویژگی “Users” که در اندروید ۵.۰ (آب نبات چوبی) معرفی شده به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا به یک دستگاه اندرویدی یکسان دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. در این حالت اطلاعات و فایل‌ها و برنامه بین آنها به اشتراک گذاشته نمی‌شود و به هر کاربر اجازه می‌دهد از فضای خصوصی جداگانه‌ای لذت ببرد.

فضای دوم شیائومی

البته در گوشی‌هایی که از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنند، اوضاع تا اندازه‌ای متفاوت است. شیائومی در رابط کاربری خود ویژگی Users را غیرفعال کرده و گزینه‌ای به نام “Second space” را جایگزین آن کرده تا در یک گوشی دو محیط و فضای مجزا را تجربه نمایید. با فضای دوم شیائومی افراد می‌توانند از دو محیط کاملاً جدا برای نصب اپلیکیشن‌های متفاوت، تم شخصی با لانچر متفاوت، فایل‌ها و گالری‌های خود استفاده کنند یا حتی آنها را بین دو فضای گوشی سوئیچ کنند.

برنامه‌ها، تم‌ها، گالری و هر چیزی در این دو محیط مجزاست و از لحاظ نرم‌افزاری با برخورداری از فضای دوم شیائومی گویی شما دو گوشی را در یک بدنه در اختیار دارید.

این بدان معناست که اگر تلفن خود را به دوست خود تحویل دهید که رمز ورود یا لگوی یکی از فضاها را بداند تنها همان فضا را باز می‌کند؛ فضای دوم در اختیار او قرار نمی‌گیرد و قادر نخواهد بود به هر چیزی دسترسی پیدا کند. این باعث حفظ حریم خصوصی و امنیت می‌شود. تنها اشکال این است که یک علامت کوچک در بخش نوار وضعیت وجود دارد که به کاربر می‌گوید از فضای دوم استفاده می‌کند. بنابراین، کاربر می‌داند چیزهایی از او پنهان شده‌اند؛ اما نمی‌تواند کاری در این باره انجام دهد.

فروش ویژه

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۹,۸۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X4 GT 5G ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 4G ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۳۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی اپل مدل آیفون iPhone 13 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱۰,۴۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۴۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی اپل مدل آیفون iPhone 13 Pro ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۵۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی اپل مدل آیفون iPhone 13 Pro Max ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت اکتیو

فضای دوم گوشی شیائومی

فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا در این مقاله قصد دارد تا به آموزش فعال‌سازی فضای دوم شیائومی بپردازد و سوال‌های شما را حول این محور پاسخ دهد و راهکارهایی برای حل مشکلات مربوط به فضای دوم پوکو و شیائومی ارائه دهد.

در ادامه به آموزش نحوه فعال سازی فضای دوم شیائومی می‌پردازیم.

چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنیم ؟

وقتی یک فضای دوم ایجاد می‌کنید، نرم‌افزار گوشی دقیقاً مثل زمانی که تازه آن را از جعبه بیرون آورده‌اید یا آن را ریست فکتوری کرده‌اید به نظر می‌رسد و فقط برنامه‌های از پیش نصب شده در دسترس شما هستند.

مسلماً کاربری که دارای گوشی در حال اجرا MIUI باشد، فضای اول را در اختیار دارد و مدیر یا مالک First Space است و Second space هم همان‌طور که از نامش پیداست، یک فضای جدید و تازه بدون گرفتن هیچ گونه اطلاعاتی از فضای اول در گوشی آن کاربر ایجاد می‌کند. البته شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌هایی که در فضای دوم شیائومی در دسترس است، اطلاعات را از فضای اول به دوم انتقال دهید.

برای فعال کردن فضای دوم شیائومی می‌توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

۱) ابتدا وارد تنظیمات و سپس Special Features شوید و روی گزینه Second Space را کلیک کنید.

چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنیم
second space شیائومی

۲) سپس گزینه Turn on Second space را انتخاب کنید.

۳) سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

۴) یکی از گزینه‌های Using a password و Using a shortcut را برای جابه‌جا شدن بین فضای اول و دومی که در اختیارتان قرار می‌گیرد انتخاب کنید؛ اگر تمایل دارید با رمز عبور وارد فضای دوم شوید، Using a Password و در صورتی که ترجیح می‌دهید با انتخاب شورت‌کات (یا یک آیکون در میان برنامه‌ها) وارد فضای دوم شوید، Using a shortcut را انتخاب کنید؛ مسلماً انتخاب رمز عبور برای جابه‌به‌جایی گزینه‌ی ایمن‌تری است. پس از اینکه روش سوئیچ کردن را انتخاب کردید، بر دکمه Continue ضربه بزنید.

  The Lazy رویکرد قیمت تلویزیون شیائومی

۵) در قسمت بعد باید برای فضای دوم رمز عبور مشخص کنید. برای اینکار روی گزینه‌ی Set now در پایین صفحه ضربه بزنید.
چگونه فضای دوم شیائومی را فعال کنیم
۶) ابتدا رمز عبور فضای اول (فضایی که اکنون در حال استفاده از آن هستید) از شما پرسیده می‌شود که باید آن را وارد کنید و سپس “Next” را بزنید.

۷) در قسمت بعد باید رمز عبوری که برای فضای دوم در نظر گرفته‌اید را وارد کنید. توجه کنید که این رمز عبور باید با رمز عبور فضای اول متفاوت باشد. پس از اینکه پسورد را وارد کردید روی continue بزنید. دوباره این رمز از شما پرسیده می‌شود که باید دوباره آن را وارد کنید تا تأیید شود. سپس روی ok بزنید.

۸) علاوه بر پسورد، از شما خواسته می‌شود که اثر انگشت را نیز تنظیم کنید. اگر تمایل داشته باشید که این مورد را نیز تنظیم کنید گزینه‌ی set now را بزنید؛ در غیر این صورت گزینه skip را انتخاب کنید تا از این مرحله رد شوید.

حافظه دوم شیائومی

۹) در اینجا صفحه دوم شیائومی ساخته می‌شود و شما وارد آن می‌شوید. زمانی که صفحه دوم باز شد هیچ داده شخصی یا اپلیکیشنی وجود ندارد و درست شبیه این است که گوشی را برای اولین بار روشن کرده‌اید. می‌توانید هر برنامه‌ای را که تمایل داشتید را نصب و مثل یک گوشی تازه از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که این قابلیت تنها برای ساختن فضای دوم شیائومی قابل استفاده است و عملاً امکان ایجاد یک فضای سوم وجود ندارد.

ممکن است این سوال مطرح شود که آیا این ویژگی فقط در گوشی‌های شیائومی وجود دارد یا در کل چه گوشی هایی فضای دوم دارند؟ همان طور که اشار کردیم اندروید این قابلیت را در نسخه ۵ ارائه داده که در مقاله‌ای جداگانه به طور کامل پشتیبانی از این قابلیت در برندهای مختلف و روش استفاده از آن را بررسی کردیم که برای آشنایی با قابلیت فضای دوم گوشی سامسونگ و سایر برندها مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کدام گوشی های شیائومی فضای دوم دارند ؟

همه‌ی گوشی‌های شیائومی و پوکو که رابط کاربری MIUI 8 و یا نسخه‌های جدیدتر آن را اجرا می‌کنند از قابلیت فضای دوم شیائومی پشتیبانی می‌کنند.

حافظه دوم شیائومی

حافظه فضای دوم شیائومی در واقع همان حافظه‌ی داخلی گوشی است که فضای اول از آن استفاده می‌کند. مثلاً در حالتی که گوشی شما ۴ گیگابایت فضای قابل دسترسی دارد، این میزان حافظه بین فضای اول و دوم به اشتراک گذاشته می‌شود.

حافظه‌ی استفاده شده توسط هر یک از فضاها را می‌توانید از طریق مسیر Settings > Storage بررسی کنید.

دانلود فضای دوم گوشی شیائومی

دانلود فضای دوم گوشی شیائومی برای مدل هایی که این گزینه را ندارند

به هر دلیل در برخی مدل‌های شیائومی نمی‌توانید در تنظیمات گزینه‌ی Second Space را پیدا کنید، اما جای نگرانی نیست؛ در این گوشی‌ها هم می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

کافیست یک برنامه شخص ثالث را از گوگل پلی دانلود کنید که دسترسی به قابلیت‌های شیائومی را برایتان امکان‌پذیر کند. در ادامه یکی از این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم و لینک دانلود آن از گوگل‌پلی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

Shortcut Maker

۱) ابتدا از طریق لینک زیر برنامه Shortcut Maker را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

۲) سپس وارد برنامه شوید و به قسمت Activites بروید.

۳) در قسمت جست و جو عبارت Second space را تایپ کنید.

۴) اولین گزینه‌‌ای که در پنجره کشویی باز شده می‌بینید را انتخاب و بر روی Create Shortcut بزنید.

۵) شورت کات این گزینه در منوی شما بوجود می‌آید و به وسیله‌ی آن می‌توانید وارد فضای دوم گوشی خود شوید.

چگونه اعلان های فضای اصلی را از صفحه دوم گوشی شیائومی پنهان کنیم؟

یکی از مزایای فضای دوم شیائومی در این است که حتی می‌توانید نوتیفیکیشن‌های دو فضای کاربریتان را یکدیگر جدا کنید. یعنی وقتی در فضای دوم هستید و کاربر فضای اول یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کند، آن پیغام در فضای دوم نمایش داده نمی‌شود. البته برای آن باید در فضای دوم گوشی به مسیر زیر بروید و گزینه‌ی مربوطه را غیر فعال کنید:

Settings > Second space > Show notifications from First space

فضای دوم پوکو m3

تاگل کنار “Show notifications from First space” را بزنید تا غیرفعال شود.

پیام ها و تماس ها

توجه داشته باشید که تماس‌های تلفنی و پیام‌ها بین این دو فضا مشترک هستند و بدون توجه به فضایی که استفاده می‌کنید، آنها را دریافت خواهید کرد. از آنجا که مخاطبین جدا از هم هستند، شما نام مخاطب را مطابق آنچه در همان فضا ذخیره شده می‌بینید. به غیر از این، تمام پرونده‌ها و داده‌های شما مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد به طور جداگانه ذخیره می‌شوند.

در ادامه به نحوه انتقال فایل‌ها از فضای اصلی به فضای دوم شیائومی می‌پردازیم.

انتقال فایل از فضای اول به فضای دوم شیائومی

به صورت پیش‌فرض دو فضا فقط برنامه‌های از پیش نصب شده و تاریخچه‌ی تماس‌ها را به اشتراک می‎‌گذارند و هیچ یک از موارد دیگر در آنها مشترک نیست، مثل اپلیکیشن‌های دانلود شده، اطلاعات برنامه‌ها (مثل حافظه‌ی کش و تاریخچه‌ی آنها)، مخاطبین و فایل‌ها (مثل عکس‌ها، فیلم‌ها، صداها و …).

خوشبختانه فضای دوم امکان انتقال فایل‌ها، تصاویر و مخاطبین را از فضای اول می‌دهد و عملاً برای دسترسی به یک مورد خاص نیازی به جابه‌جا شدن بین دو فضا ندارید. البته روند کار به این صورت نیست که از طریق هر دو فضا به یک فایل که در حافظه ذخیره شده دسترسی داشته باشید، بلکه اگر فایلی را از یک فضا به فضای دیگر وارد کنید، در هر دو فضا ذخیره می‌شود.

  شایعه: احتمالاً شیائومی در حال ساخت تلویزیون جدید و بزرگ ۱۰۰ اینچی است

عملاً با انتقال فایل از فضای اول به فضای دوم شیائومی در فضای دوم یک نسخه‌ی کپی از فایلی که قبلاً در فضای اول بوده ساخته می‌شود. از آنجایی که این فایل یک نسخه‌ی کپی است، دقیقاً فضایی به اندازه‌ی نسخه‌ی اصلی اشغال می‌کند و همچنین حذف آن در یکی از فضاها باعث پاک شدن فایل در هر دو فضا نمی‌شود.

برای انتقال فایل از فضای اول به دوم می‌توانید از مسیر زیر اقدام کنید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات شوید و گزینه Second Space را انتخاب کرده و روی Move data کلیک کنید (در صورت پرسش رمز عبور، پسورد حساب اصلی را وارد کنید)
  2. هرکدام از فایل‌های مورد نظر را انتخاب کنید؛ به طور مثال برای کپی کردن عکس‌ها روی گزینه Import Photos و همچنین برای کپی کردن مخاطبین گوشی، گزینه Import files را کلیک کنید.

انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی

به همین ترتیب انتقال برنامه به فضای دوم شیائومی نیز امکان‌پذیرست. توجه داشته باشید که اگر یک اپلیکیشن را از فضای اول در فضای دوم کپی کنید، فقط فایل آن کپی می‌شود اطلاعات آن منتقل نمی‌شوند. در فضای دوم باید از اول در برنامه sign in کنید و با اکانتی که در فضای دوم دارید مجوزهای مورد نیاز را به آن بدهید.

چه راهکاری در صورت فراموش شدن رمز فضای دوم گوشی شیائومی وجود دارد؟

برای ریست کردن رمز عبور فقط کافیست روی گزینه Forgot password کلیک کرده و سپس گزینه Continue که برای درخواست رمزعبور فضای اصلی یا اولیه درخواست می‌شود را کلیک کنید، تا بتوانید رمزعبور حساب کاربری Mi را وارد کرده و سپس OK را کلیک کنید.

نحوه انتقال اطلاعات از فضای دوم شیائومی به فضای اول

شاید برای شما پیش بیاید و تصمیم بگیرید بعضی از داده‌ها و فایل‌ها اعم از عکس‌، ویدئو، آهنگ‌ها و مخاطبین را از Second Space به فضای اول انتقال دهید. در اینجا به نحوه انتقال داده‌ها از فضای دوم به فضای اول را توضیح می‌دهیم.

  1. در فضای دوم Settings را باز کرده و روی Second Space کلیک کنید.
  2. انتقال داده‌ها (Move data) را انتخاب کنید؛ اگر فضای اول شما پسوورد دارد، ابتدا باید رمز آن را وارد کنید تا اجازه انتقال فایل‌ها داده شود.
  3. در اینجا چند آپشن برای شما نمایان می‌شود و می‌توانید گزینه Import و Export را انتخاب کنید.

حذف فضای دوم شیائومی

حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را غیر فعال کنیم ؟ برای حذف فضای دوم شیائومی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  وارد تنظیمات و سپس special features شوید و روی گزینه Second Space را کلیک کنید.حذف فضای دوم شیائومی
  2. گزینه‌ی Delete Second Space را انتخاب کنید.
  3. روی Continue بزنید و غیر فعال‌سازی فضای دوم شیائومی را با وارد کردن رمز عبور (یا الگو) تأیید کنید.
  4. گزینه‎‌ی مناسب را برای انتقال به فضای اول انتخاب و روی Continue بزنید تا فضای دوم پاک شود.

به این حالت می‌توانیم فضای دوم گوشی شیائومی را غیرفعال کنیم.

استفاده از فضای دوم گوشی شیائومی چه مزایایی دارد؟

دیدیم که چگونه Second Space می‌تواند به ما در محافظت از داده‌های خود و حفظ حریم خصوصی کمک کند. عملاً این قابلیت مثل این است که دو گوشی با تنظیمات، برنامه‌ها و پیکربندی‌های مجزا در یک گوشی داشته باشید.

با فعال کردن فضای دوم شیائومی برنامه‌های مختلف سیستم را مانند گالری، اعلان‌ها و غیره بار دیگر دریافت خواهید کرد. Second Space یا فضای دوم شیائومی بیشتر شبیه ویژگی کاربر مهمان یا داشتن نمایه دوم به عنوان مثال برای مواقعی که می‌خواهید تلفن را به کودک خود تحویل دهید بسیار مفید است. یا اینکه می‌توانید این فضا را به عنوان محیط خصوصی‌ خودتان تنظیم کنید. اینکه از این فضا چه استفاده‌ای می‌کنید به انتخاب خودتان بستگی دارد.

با فعال کردن فضای دوم شیائومی می‌توانید یک برنامه مشخص را دوبار و با اطلاعات متفاوت نصب کنید. البته فضای دوم گوشی شیائومی برای این هدف ساخته نشده که کاربران بتوانند دو نسخه از یک برنامه را نصب کنند. این ویژگی طراحی شده تا بتوانید از یک گوشی هوشمند با دو حساب کاربری مختلف استفاده کنید و اگر آن را برای نصب دو برنامه یکسان در دو فضا بکار ببرید؛ برای دسترسی به نسخه‌ی دیگر برنامه باید در بین دو فضا جابجا شوید.

در واقع قابلیت Dual Apps یکی دیگر از ویژگی‌های مفید MIUI است که این امکان را برایتان فراهم می‌کند، اما عملکرد متفاوتی دارد. ۱۹کالا به عنوان یک مرجع خرید گوشی معتبر در مقاله‌ای جداگانه به ویژگی‌های این قابلیت در گوشی‌های شیائومی پرداخته است.

معایب و مشکلات فضای دوم شیائومی و پوکو

درست است که تا به اینجا به آموزش فضای دوم شیائومی پرداختیم و گفتیم که باید چگونه فضای دوم شیائومی را فعال کنیم، اما واقعیت اینست که به شما پیشنهاد می‌کنیم فریب جذابیت این قابلیت را نخورید و به هیچ عنوان آن را فعال نکنید.

در واقع با فعال کردن فضای دوم شیائومی یک محیط کاملاً جدید در گوشی شما ساخته می‌شود و مثل اینست که یک بار دیگر سیستم‌عامل اندروید را روی گوشیتان نصب کرده‌اید و حالا دو سیستم‌عامل دارید. این قابلیت در عمل باعث کند شدن نرم‌افزار می‌شود و اصولاً هر چقدر هم که قدرت سخت‌افزاری گوشیتان بالا باشد، باز هم این اتفاق اجتناب‌ناپذیر است.

  Hello world!

علاوه بر این بعد از دوازدهمین آپدیت اصلی رابط کاربری شیائومی (پس از انتشار MIUI 12) Second Space با مشکلات زیاد و متنوعی مواجه شد و تقریباً صدای همه‌ی کاربرانی که از این قابلیت استفاده می‌کردند را بلند کرد. مشکلاتی از قبیل عمل نکردن فضای دوم شیائومی، پرش خود به خود بین دو فضا، نصب نشدن اپلیکیشن‌های جدید، اجرا نشدن برخی از اپلیکیشن‌ها در یک یا هر دو فضا، انواع باگ‌های نرم‌افزاری و بدتر از همه از دست دادن اطلاعاتی که روی حافظه گوشی ذخیره شده است…

چگونه فضای دوم گوشی شیائومی را غیر فعال کنیم

برای برطرف کردن اغلب این مشکلات راه حل منحصر به فردی وجود ندارند و اصولاً آخرین راه برای خلاص شدن از آنها ریست فکتوری کردن گوشی است با این حال ممکن است یکی از روش‌های زیر پاسخگوی حل مشکل شما باشد و نیازی به ریست فکتوری نباشد.

  1. گوشی خود را ری استارت کنید. در برخی موارد ممکن است با شروع مجدد، مشکلی که باعث می‌شود دستگاه شما به درستی کار نکند برطرف شود. اگر ری استارت مؤثر واقع نشد، گاهی ریبوت کردن گوشی نیز می‌تواند به رفع مشکلاتی از قیبل بازیابی فضای دوم شیائومی کمک کند.
  2. نرم‌افزار گوشی را آپدیت نگه دارید. همیشه در نسخه‌های جدید سیستم عامل و رابط کاربری، برخی از باگ‌های نرم‌افزاری برطرف می‌شود و با وجودی که بیشتر مشکلات فضای دوم شیائومی با به روز شدن می یو آی به وجود آمدند، اما ممکن است در نسخه‌های جدیدتر رابط کاربری، شیائومی روی رفع آنها کار کرده باشد.
  3. لانچر گوشیتان را به روز کنید. البته این مورد به لانچری که روی گوشی نصب کرده‌اید نیز بستگی دارد. به صورت پیش‌فرض لانچر MIUI وظیفه مدیریت فضای دوم در ترمینال گوشی را به عهده دارد که ممکن است خطا داشته باشد و ما را با مشکل مواجه کند. برای رفع این مشکل فضای دوم شیائومی باید وارد تنظیمات شوید و در آن به دنبال گزینه‌ای شبیه به “MIUI launcher app” بگردید روی آن بزنید. سپس Storage را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌ی “force to stop” (یا یک گزینه‌ی دیگری با همین مفهوم) را پیدا کنید. روی این گزینه بزنید و علاوه بر آن باید روی گزینه های Clear data و Clear cache کلیک کنید. در صورتی که مشکل از لانچر بوده باشد، پس از انجام این مراحل گوشیتان باید به شما اجازه دهد که دوباره بدون مشکل از قابلیت فضای دوم شیائومی استفاده کنید.

انتقال فایل از فضای اول به فضای دوم شیائومی اگر هیچ کدام از این موارد مشکل فضای دوم شیائومی را حل نکرد، بهترست گوشیتان را ریست فکتوری کنید.

در این مقاله به بایدها و نبایدهای Second Space شیائومی اشاره شد، حال انتخاب با شماست که این قابلیت را فعال کنید و یا قید مزایایش را بزنید و به اصطلاح عطایش را به لقایش ببخشید.

شما فضای دوم را در کدام گوشی راه‌اندازی کرده‌اید؟ سوالات و ابهامات خود را در رابطه با این قابلیت همچنین نظرات خود را با دوستان خود در ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید. اگر شما هم اقدام به خرید گوشی شیائومی کرده‌اید و از این قابلیت در حال استفاده هستید از تجربیات خود ما را مطلع کنید!

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۷۸ رای

سوالات متداول

Second Space یا همان فضای دوم شیائومی چیست؟

✔️ گوشی‌های شیائومی مجهز به قابلیتی به فضای دوم است که افراد می‌توانند از دو محیط کاملاً جدا برای نصب اپلیکیشن‌های متفاوت، تم شخصی با لانچر متفاوت، فایل‌ها و گالری‌های خود استفاده کنند، یا حتی آنها را بین دو فضای گوشی سوئیچ کنند.

چطور فضای دوم گوشی شیائومی را فعال کنم؟

✔️ وارد قسمت تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید و گزینه Second Space را باز کنید و سپس Turn On Second Space را فشار دهید، توضیحات مربوط به فضای دوم را مطالعه کنید و گزینه Continue را بزنید، در مرحله بعد روشی را انتخاب کنید که دوست دارید با آن وارد فضای دوم شوید. بعد آن شما وارد فضای دوم شیائومی می‌شوید.

چطور اطلاعات را از فضای دوم به فضای اول منتقل کنیم؟

✔️ در فضای دوم Settings را باز کرده و روی Second Space کلیک کنید پسس انتقال داده‌ها (Move data) را انتخاب کنید؛ اگر فضای اول شما پسوورد دارد، ابتدا باید رمز آن را وارد کنید تا اجازه انتقال فایل‌ها داده شود، بعد از آن چند آپشن برای شما نمایان می‌شود و می‌توانید گزینه Import و Export را انتخاب کنید.

آیا تماس‌های تلفنی و پیام‌ها در Second Space شیائومی مشترک است؟

✔️ توجه داشته باشید که تماس‌های تلفنی و پیام‌ها بین این دو فضا مشترک هستند و بدون توجه به فضایی که استفاده می‌کنید، آنها را دریافت خواهید کرد. از آنجا که مخاطبین جدا از هم هستند، شما نام یکی را در فضای دیگر نمی‌بینید. گزینه‌ای برای وارد کردن اطلاعات تماس و حتی فایل‌ها از یک فضا به فضای دیگر وجود دارد. اگر فایلی را از یک فضا به فضای دیگر وارد کنید، در هر دو فضا ذخیره می‌شود. این مانند استفاده از دو تلفن هوشمند در یک گوشی است.

دیدگاهتان را بنویسید