آموزش بروزرسانی گوشی شیائومی و مشکلات آپدیت شیائومی

برند شیائومی در بازار جهان و ایران طرفداران بی‌شماری دارد و طبق گزارشات کاربران، عموم مردم با بروز رسانی گوشی شیائومی مشکلاتی دارند و به سادگی برندهای دیگر نمی‌توانند دستگاه خود را آپدیت کنند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم راه‌های ساده آپدیت شیائومی را به شما آموزش دهیم.

آپدیت گوشی شیائومی

برای بروزرسانی گوشی شیائومی دو راه ساده پیش روی شماست که در ادامه به صورت گام‌به‌گام آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

خرید اقساطی 19کالا

روش اول: آپدیت دستی

بهترین راه برای آپدیت دستی شیائومی نصب نرم افزار MIUI Downloader است. شاید بپرسید کاربرد این برنامه چیست؟ این برنامه اگر به اینترنت متصل باشد، قابلیت جست و جوی بروزرسانی‌های جدید برای گوشی شما را دارد و کافیست مراحل زیر را طی کنید تا گوشی شما آپدیت شود:

• برنامه را باز کرده و به قسمت Your Device بروید و رام مدنظر خود را (ترجیحاً نسخه گلوبال) را انتخاب کنید.
چرا گوشی شیائومی آپدیت نمیشه
• جدیدترین بروزرسانی گوشی را برای دستگاه خود انتخاب کرده و Download را بزنید.
آپدیت نشدن شیائومی
• بعد از تکمیل دانلود، به مسیر تنظیمات> درباره گوشی> نسخه MIUI رفته و پنج بار پشت سرهم روی آیکون MIUI ضربه بزنید تا عبارت Additional update features را مشاهده کنید.
حل مشکل آپدیت نشدن گوشی شیائومی
• در بالای صفحه یک گزینه با شکل سه نقطه(…) می‌بینید، روی آن ضربه بزنید و Choose update package را انتخاب نمایید.
• اکنون فایل رام دانلود شده را انتخاب کنید.
• در آخر گزینه Reboot and install را بزنید تا فرآیند اپدیت گوشی شیائومی تکمیل گردد.
در صورتی که برنامه نصب نشد یا با مشکلی در زمان نصب مواجه شدید، مطلب علت نصب نشدن برنامه در گوشی شیائومی را مطالعه کنید.

روش دوم: آپدیت شیائومی با OTA

روش OTA در واقع همان سبک رایج دریافت آپدیت به صورت خودکار و نصب عادی بروزرسانی گوشی شیائومی است که عموم کاربران از آن استفاده می‌کنند. ناگفته نماند در این روش دیگر نیازی به دانلود فایل به صورت جداگانه نیست و کافیست به ترتیب مسیر زیر را طی کنید:
۱. وارد قسمت تنظیمات یا Setting گوشی شیائومی خود بشوید.
۲. روی About Phone یا درباره گوشی(اگر منوی شما فارسی است) بروید. در این قسمت نسخه رابط کاربری کنونی دستگاهتان و همین‌طور مشخصات کامل نرم‌افزاری شما، قابل مشاهده است.
دلیل نیامدن اپدیت گوشی شیائومی
۳. در سمت چپ نمایشگر، آیکونی مستطیل شکل وجود دارد که نام MIUI روی آن نوشته شده و باید روی آن ضربه بزنید تا به صفحه بروز رسانی خودکار منتقل شوید.
۴. همچنین به صورت دستی می‌توانید گزینه Check for updates را انتخاب کنید تا از وضعیت بروز رسانی‌های موجود برای دستگاهتان آگاه شوید. اگر آپدیت جدیدی در دسترس باشد، می‌توانید آن را از همین قسمت دانلود کنید.
۵. بعد از دانلود آپدیت، گوشی شما به صورت خودکار شروع به نصب نسخه جدید می‌کند و بعد از اتمام کار دستگاه شما ریستارت خواهد شد.
۶. اکنون گوشی شما به روز شده و آماده استفاده است.

  شارژر ۲۰۰ واتی شیائومی شارژ کامل دستگاه در ۱۰ دقیقه را ممکن می‌کند

مشکلات آپدیت جدید شیائومی

طبق گزارشات به دست آمده برخی کاربران در آپدیت گوشی شیائومی به نسخه جدید MIUI با مشکلاتی مثل کند شدن گوشی, پرش آنتن یا خالی شدن زودتر از انتظار باتری مواجه شدند. البته این مشکلات در نسخه ۱۳ رابط کاربری این غول چینی برطرف شده و اکثر شکایت‌ها و مشکل آپدیت شیائومی مربوط به ورژن ۱۲ است.  اگر این مشکلات را تجربه کرده‌اید، بهترین کار اینست که گوشی خود را به نسخه بعدی MIUI آپدیت کنید معمولاً در مواقعی که چنین مشکلاتی ایجاد می‌شود، شرکت‌های سازنده چند روز بعد یک نسخه باگ فیکس عرضه می‌کنند که حجم کمی نیز داشته و با نصب آن مشکلات آپدیت جدید شیائومی رفع می‌شود.
مشکلات اپدیت شیائومی

علت روشن نشدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت

در گوشی‌های بیشتر اقتصادی مشاهده شده که برخی اوقات بعد از به روز رسانی گوشی شیائومی، دستگاه شما روشن نمی‌شود یا تنها لوگوی اندروید یا شیائومی را مشاهده می‌کنید و دوباره موبایلتان خاموش می‌شود. در اینطور مواقع دستگاه شما در چرخه Boot-Loop گیر کرده است که دلیل آن می‌تواند درست آپدیت نشدن گوشی شیائومی یا شارژ ناکافی باتری و وجود برنامه مخرب باشد. در این حالت اگر بک آپ داشته باشید، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد و با پاک کردن حافظه Cache معمولاً مشکل شما رفع می‌شود. پس حتماً به خاطر داشته باشید قبل از آپدیت شیائومی  یک فایل پشتیبان از آن تهیه کنید.

مقاله پیشنهادی: همه چیز در مورد miui 13

مشکل دانلود نشدن آپدیت شیائومی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند و معمولاً باعث نگرانی آن‌ها می‌شود، دریافت به روز رسانی و عدم قابلیت نصب آن بر روی گوشیست. گرچه شیائومی تمام تلاش خود را کرده که در زمینه پشتیبانی و آپدیت برای کاربران خود کم نگذارد ولی هنوز کاستی‌هایی در این زمینه دارد که به مرور در حال رفع شدن است. حال این سوال پیش می آید که مشکل آپدیت نشدن گوشی شیائومی را چگونه حل کنیم؟

فروش ویژه

گوشی a02s

  شیائومی؛ حمله مورچه‌های نارنجی به بازار دیجیتال ایران

قیمت ویژه: ۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱۴,۴۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Black Shark 5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۶,۵۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A32 4G ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۳۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی اپل مدل آیفون iPhone 13 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱۷,۵۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S21 FE 5G ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت

در این صورت ابتدا به سراغ شاه کلید مشکلات نرم‌افزاری یعنی ریستارت کردن گوشی بروید و در مرحله بعد حافظه داخلی و اینترنت خود را بررسی کنید. اگر هیچکدام از این موارد کارساز نبود، گوشی خود را در حالت ریکاوری راه اندازی کنید و حافظه Cache دستگاه را پاک کنید تا مشکل شما حل شود.
علت اپدیت نشدن برنامه های شیائومی

علت آپدیت نشدن برنامه های گوشی شیائومی

برخی گوشی‌های شیائومی خصوصاً مدل‌های قدیمی‌تر هنگام آپدیت شدن برنامه‌های سیستمی دردسرهای زیادی برای کاربران ایجاد می‌کنند که یکی از اصلی‌ترین دلیل آپدیت نشدن گوشی شیائومی تحریم‌های اعمال شده در کشور ماست، اما دلیل دومی که می‌توان به آن اشاره کرد باگ‌های نرم افزاری خود شیائومی و آپدیت‌های مخرب است که معمولاً توسط کمپانی به کابران اطلاع رسانی می‌شود و با یک پچ باگ فیکس این مشکل حل خواهد شد. البته این نکته را فراموش نکنید که پیش فرض آپدیت بعضی برنامه‌ها بر روی Wifi قرار دارد و بسیاری از اپلیکیشن‌ها با نت و دیتای سیم کارت به روز رسانی نمی‌شوند.

  تلویزیون هوشمند 50 اینچ شیائومی مدل Mi TV P1 50 L55M6-6AEU

مشکل گوشی شیائومی بعد از آپدیت
در این مقاله سعی کردیم به شما آموزش دهیم چگونه گوشی شیائومی را آپدیت کنیم و مشکلات آن را بررسی نماییم. لطفاً تجربیات و نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۲۴ رای

سوالات متداول

علت آپدیت نشدن گوشی شیائومی چیست؟

دلیل دانلود نشدن آپدیت شیائومی می‌تواند به مواردی مثل تحریم‌ها یا مشکلات نرم افزاری خود شیائومی برگردد. گرچه اگر مشکل از دستگاه شما باشد، با ریستارت کردن یا پاک کردن حافظه کش برطرف خواهد شد.

علت روشن نشدن گوشی شیائومی بعد از بروزرسانی چیست؟

ممکن است گوشی شما در حالت Boot-Loop گیر کرده باشد و مواردی مثل شارژ ناکافی دستگاه، آپدیت مخرب یا درست بروزرسانی نشدن گوشی را می‌توان از دلایل عمده روشن نشدن دستگاه دانست.

چگونه گوشی شیائومی را بروزرسانی کنیم؟

آپدیت گوشی‌های شیائومی بسیار ساده است و دو روش اصلی دارد که در مقاله به صورت کامل آن‌ها را آموزش دادیم و پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

علت آپدیت نشدن برنامه های گوشی شیائومی چیست؟

برخی برنامه‌ها به دلیل تحریم‌ها در دسترس کشور ما نیستند و نمی‌شود آن‌ها را آپدیت کرد. البته بسیاری از اپلیکیشن‌ها فقط با wifi بروزرسانی می‌شوند و قابلیت آپدیت با اینترنت سیم‌کارت برای آن‌ها تعریف نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید