آموزش ریست فکتوری شیائومی با ۳ روش کاربردی

ریست فکتوری شیائومی را می‌توان حلال مشکلات این برند دانست و تقریباً تمامی باگ‌های نرم افزاری با این ترفند حل می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به شما نحوه ریست گوشی شیائومی را به طور کامل آموزش دهیم تا بتوانید در مواقع لزوم از آن بهره ببرید و مجبور نباشید برای چنین کار ساده‌ای هزینه‌ی اضافی به تعمیرکار موبایل بپردازید.

نکات مهم قبل از ریست فکتوری شیائومی

اگر قصد ریست فکتوری گوشی شیائومی را دارید، حتماً از اطلاعات خود فایل پشتیبان تهیه کنید و آن را در جایی به غیر از حافظه داخلی گوشی شیائومی نگه‌داری کنید. همچنین مطمئن شوید که پسورد و اکانت گوگل خود را به خاطر دارید، چرا که در پایان ریست فکتوری باید وارد حساب گوگل خود شوید و اگر آن را فراموش کرده باشید، با مشکلی جدی مواجه خواهید شد.

خرید اقساطی 19کالا

ریست فکتوری شیائومی

اگر احساس می‌کنید سرعت گوشی شما مدتیست کم یا کند شده و قبلاً روان‌تر بوده یا با مشکلاتی مثل هنگ زیاد دستگاهتان مواجه هستید، قبل از سپردن آن به تعمیرکار توصیه می‌کنیم ریست فکتوری شیائومی را امتحان کنید. همچنین اگر قصد خرید گوشی جدید و فروش موبایل خود را داشته باشید، باید تمامی اطلاعات آن را پاک کنید که بهترین و مطمئن‌ترین روش ریست گوشی شیائومی است، چرا که به صورت خودکار همه‌ی اطلاعات و برنامه‌هایی که روی آن نصب کردید را پاک می‌کند و همه چیز به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.

ریست فکتوری شیائومی

نحوه ریست گوشی شیائومی از طریق تنظیمات

ساده‌ترین روش ریست فکتوری شیائومی که در ادامه مراحل آن را به صورت دقیق به شما می‌گوییم.
• ابتدا وارد قسمت تنظیمات یا همان Settings گوشی خود شوید.
• گزینه درباره تلفن یا About Phone را بزنید. البته اگر این بخش را پیدا نکردید از طریق قسمت Additional Settings نیز می‌توانید ادامه فرآیند را انجام دهید.
• گزینه Factory reset را انتخاب نمایید.
• در این قسمت باید عبارت Erase all data یا Factory Reset در پایین صفحه نمایش داده شود و کافیست آن را انتخاب کنید.
• در ادامه اگر گوشیتان رمز داشته باشد، رمز عبور از شما در خواست می‌شود که باید آن را وارد نمایید.
• برای آخرین بار به شما اخطار گرفتن فایل پشتیبان داده می‌شود که توصیه می‌کنیم اگر بکاپ نگرفتید، حتماً با زدن روی گزینه Back up اقدام به انجام آن کنید تا اطلاعات شما از دست نرود و بتوانید بازیابی اطلاعات گوشی شیائومی بعد از ریست فکتوری را به راحتی انجام دهید.
• در آخر روی گزینه Factory Reset ضربه بزنید تا بعد از رد کردن صفحه‌های مربوطه، فرآیند ریست فکتوری آغاز شود.

  پخش کننده تلویزیون شیائومی Xiaomi Mi TV Box 3

ریست گوشی شیائومی

معنی wipe data در گوشی شیائومی چیست؟

wipe data در گوشی شیائومی همان کار ریست فکتوری را انجام ‌می‌دهد و معمولاً مواقعی که گوشی شما مشکل حاد نرم افزاری داشته باشد یا نتوانید رمز عبور خود را به خاطر بیاورید، می‌توانید از آن استفاده کنید. با این روش که برخی آن را Hard Reset می‌نامند و به کمک حالت ریکاوری، می‌توانید گوشی خود رابه تنظیمات کارخانه برگردانید.

نحوه ریست فکتوری شیائومی با استفاده از این روش به صورت زیر است:

فروش ویژه

گوشی سامسونگ + Galaxy S23 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت

قیمت ویژه: ۵۷,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ + Galaxy S23 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

گوشی سامسونگ + Galaxy S23 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت

تصویر سه بعدی

گوشی شیائومی 12T Pro ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت

قیمت ویژه: ۲۷,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی ۱۲T Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت

قیمت ویژه: ۱ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy S23 5G ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت

قیمت ویژه: ۵۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S23 5G ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy S22 5G ظرفیت 128 رم 8 گیگابایت

قیمت ویژه: ۳۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S22 5G ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

گوشی هوآوی nova 8 4G ظرفیت 128 گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۲,۹۷۹,۰۰۰ تومان

گوشی هوآوی nova 8 4G ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

• ابتدا گوشی خود را خاموش نمایید.
• برای وارد شدن به حالت بوت، دکمه کاهش صدا را به همراه کلید پاور به صورت هم‌زمان فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. هنگامی که لوگوی اندروید را دیدید، دست خود را از روی پاور برداشته و تا وارد شدن به حالت ریکاوری، انگشت خود را روی کلید افزایش صدا نگه دارید.

فلش گوشی شیائومی

• اکنون با کمک کلیدهای فیزیکی ولوم که در کناره‌ی دستگاه وجود دارد، گزینه Recovery را انتخاب و با زدن دکمه Power آن را تایید کنید.
• در برخی مدل‌ها نماد اندروید را روی گوشی مشاهده می‌کنید که کافیست مجدد کلید پاور را فشار دهید و نگه دارید تا به صفحه ریکاوری منتقل شوید.
• روی گزینه‌ی Wipe Data/Factory Reset بزنید و سپس Factory Data Reset را انتخاب کنید. البته در بعضی اوقات ممکن است به جای عبارت بالا، گزینه‌ی Wipe All Data وجود داشته باشد که تفاوتی ندارد.
• اکنون صفحه‌ای برای تاییدیه حذف تمامی اطلاعات و بازگردانی به تنظیمات کارخانه به شما نمایش داده می‌شود و با زدن گزینه Yes—Delete all User Data فرآیند فلش گوشی شیائومی اغاز می‌شود.
• در آخر برای تکمیل این عملیات و برگشتن به تنظیمات کارخانه گوشی شیائومی گزینه‌ی Reboot System Now را بزنید تا دستگاه شما ریبوت شود.

  ترفند ها و قابلیت های گوشی شیائومی برای استفاده بهتر و راحت‌تر

معنی wipe data در گوشی شیائومی

اموزش ریست فکتوری شیائومی با برنامه Find My Device

احتمالاً با برنامه محبوب Find My Mobile گوگل آشنایی دارید و می‌دانید برای پیدا کردن گوشی‌های گم شده استفاده می‌شود، اما آیا می‌دانستید با استفاده از این اپلیکیشن و در صورتی که Find My را در گوشی خود فعال کرده باشید، می‌توانید از راه دور موبایل خود را ریست فکتوری کنید و تمام اطلاعات را به تنظیمات کارخانه برگردانید تا اطلاعاتتان دست افراد ناشناس نیفتد؟ بله؛ این برنامه چنین کاربرد جالبی نیز دارد که روش کار آن را در ادامه بررسی می‌کنیم.

استفاده از این برنامه برای ریست فکتوری گوشی شیائومی شرایطی خاص دارد و برای آن که بتوانید از آن کمک بگیرید باید علاوه بر روشن بودن گوشی، از قبل به حساب جیمیل خود متصل شده باشید و گوشی شما نیز ارتباطش با اینترنت قطع نشده باشد. در صورت داشتن تمامی این شرایط، می‌توانید با کمک روش زیر اطلاعات خود را پاک کنید و حذف اکانت شیائومی بعد از ریست فکتوری نیز انجام می‌شود.

تنظیمات کارخانه گوشی شیائومی

• با استفاده از یک دستگاه دیگر مثل لپ‌تاپ به مرورگر رفته و وارد سایت android.com/find بشوید.
• سپس از حساب کاربری جیمیلی که به گوشیتان متصل است، استفاده کنید و وارد بخش بعدی این سایت شوید.
• در این بخش نام دستگاه‌هایی که به حساب جیمیل شما متصل است، نمایش داده می‌شود که باید گوشی خود را پیدا و آن را انتخاب کنید.
• در صورتی که اتصال شما با گوشیتان موفقیت آمیز باشد، اطلاعاتی نظیر لوکیشن موبایلتان، درصد شارژ باتری و … برای شما نمایش داده می‌شود.
• اکنون می‌توانید با انتخاب گزینه Erase Device فرآیند پاک‌سازی اطلاعات خود را شروع کنید. ناگفته نماند درصورت انتخاب این گزینه، از آن جایی که دستگاهتان به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد، اتصال آن با حسابتان قطع می‌شود و اگر به سرقت رفته باشد، دیگر نمی‌توانید موقعیت مکانی آن را مشاهده کنید.
• ممکن است بعد از زدن Erase Device چندین هشدار به شما داده شود و مجبور شوید چندین پیام را مبنی بر این که از تصمیم خود مطمئن هستید را تایید کنید.
• در آخر ریست فکتوری گوشی شما آغاز می‌گردد و تا پایان این فرآیند باید ارتباط دستگاهتان با اینترنت برقرار بماند.

  وان پلاس TV در مقابل شیائومی می TV پرو

نظر شما درباره ریست گوشی شیائومی چیست؟ شما از کدام روش استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستانتان در ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

سوالات متداول

ریست فکتوری شیائومی چگونه است و چه روش‌هایی دارد؟

در مقاله بالا به صورت مفصل به روش‌های ریست گوشی شیائومی پرداختیم که توصیه می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

چه نکاتی را باید قبل از ریست فکتوری گوشی شیائومی رعایت کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید اینست که رمز عبور و گوگل اکانت خود را به خاطر داشته باشید، چرا که بعد از اتمام ریست فکتوری باید آن را وارد نمایید. همچنین فراموش نکنید حتماً یک نسخه بکاپ از اطلاعات خود بگیرید.

چگونه با استفاده از برنامه Find My Device گوشی خود را ریست فکتوری کنیم؟

در صورتی که تمامی شرایطی که در مقاله گفته شده را داشته باشید، کافیست به سایت android.com/find بروید و بعد از متصل کردن جیمیل گوشیتان به آن، دستگاه خود را پیدا و گزینه Erase Device را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید