تنظیمات دوربین گوشی شیائومی برای بالا بردن کیفیت عکس شیائومی +ویدیو

این روزها که عکاسی با موبایل تبدیل به یک سبک شده و گوشی‌های هوشمند نیز قدم به قدم به کیفیت دوربین‌های حرفه‌ای نزدیک‌تر می‌شوند، شاید خیلی از کاربران در مورد گزینه‌های موجود در دوربین گوشی‌های هوشمند کنجکاو شده باشند و ندانند این همه گزینه در قسمت دوربین چه کاربردی دارد و تا چه حد می‌شود کیفیت عکاسی را با یک گوشی موبایل در حالت‌های نوری مختلف بالا برد؟ این بار ما در تیم تخصصی ۱۹ کالا به بررسی دقیق و جامع تنظیمات دوربین گوشی شیائومی خواهیم پرداخت و به شما ترفند های عکاسی با گوشی شیائومی را یاد می‌دهیم تا بتوانید بهترین کارکرد را از دوربین گوشی خود بگیرید.

ویدیو تنظیمات دوربین گوشی شیائومی

خرید اقساطی 19کالا

چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم ؟

زمانی که به پنل دوربین وارد می‌شویم با مجموعه‌ای از گزینه‌ها در پایین و تعدادی آپشن مختلف در بالای پنل مواجه می‌شویم، اما چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم ؟ کافیست استفاده از نرم افزار دوربین و امکانات آن را بلد باشید. در پایین‌ترین قسمت دکمه شاتر، تغییر دوربین از اصلی به سلفی یا بلعکس و دسترسی سریع به عکس‌های گرفته شده در گالری قابل دیدن است. در حالت نرمال عکاسی، اندکی بالاتر از گزینه‌ها ۳ نقطه ریز به چشم می‌خورد که دارای ۲ حالت پیش فرض بزرگنمایی است. با ضربه زدن رو نقطه وسط، پنل زوم باز می‌شود و می‌توانید با بزرگنمایی مد نظر عکس یا سوژه خود را ثبت کنید.

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی پوکو x3 پرو

در منوی بالا ۶ آیتم دیده می‌شود که با باز کردن گزینه ۳ خط که مشاهده می‌کنید، امکانات زیادی به شما داده می‌شود، برای مثال می‌توانید قالب عکس را برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی مختلف انتخاب کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. همچنین تایمر ۳، ۵ و ۱۰ ثانیه برای گرفتن عکس هم که در تصویر مشخص است.

یک حالت تحت عنوان “صاف” در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی وجود دارد که کار آن کشیدن یک خط در تصویر است و مثل یک خط کش به شما در بالانس و صاف کردن دوربین هنگام عکس‌برداری کمک می‌کند. گزینه بعدی نمایش خطوط جدولی است که یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرار دادن سوژه در جای مناسب دوربین برای عکاسان مبتدی است و با جدولی که می‌کشد به شما در پیروی کردن از قواعد عکاسی کمک شایانی می‌کند. گزینه قاب فیلم نیز همان قالب عکس است که پیش‌تر توضیح دادیم و با ضربه زدن روی آن گزینه‌هایی برای تعیین ابعاد و قالب تصویر در اختبارتان قرار می‌گیرد.

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی

در قسمت تنظیمات دوربین گوشی شیائومی یک سری گزینه را می‌توانید فعال یا غیرفعال کنید. برای مثال مدل گوشی که موقع عکس روی تصویر نوشته می‌شود را غیرفعال کنید. اسکن کدهای QR، تنظیم چگونگی فعال سازی فوکوس و تنظیم دکمه‌های راکت صدا برای گرفتن عکس یا فیلم، ذخیره عکس با کیفیت‌های مختلف و از این قبیل تنظیمات در این پنل قابل تغییر است و می‌توانید آن را شخصی سازی کنید. فراموش نکنید تنظیم دوربین گوشی شیائومی در بهترین حالت و مطابق با سلیقه‎‌یتان، می‌تواند برای گرفتن خروجی به شما کمک بزرگی کند.

فروش ویژه

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱۰,۰۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X4 GT 5G ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۶,۵۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 4G ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

  شیائومی اپدیت جدید گوشی های خود را توسط نماینده رسمی خود در ایران (رایانه همراه کیان) منتشر کرد

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۵,۵۶۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy M33 5G ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۴,۰۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi 10 Prime ظرفیت ۶۴ رم ۴ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi 9 Activ ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی شیائومی Redmi 9 Activ ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت

تصویر سه بعدی

تنظیم دوربین گوشی شیائومی

اموزش عکاسی با گوشی شیائومی با لنز ماکرو

ماکرو در واقع یکی از لنزهای تعبیه شده در اکثر گوشی های شیائومی و یکی از حالات عکاسی است که اگر گوشی شما به این سنسور مجهز باشد، برای عکس برداری از اجسام کوچک و نزدیک کاربرد زیادی دارد و کامل‌ترین جزئیات را به تصویر می‌کشد، اما فراموش نکنید اگر یک عکس خوب و با کیفیت می‌خواهید حتماً باید فاصله مناسب از سوژه که حدود ۵ تا ۷ سانتی‌متر است را پیدا کرده و با زدن ضربه روی صفحه فوکوس را تنظیم کنید، در غیر این صورت با یک عکس تار و بی‌کیفیت مواجه می‌شوید.

بهترین برنامه دوربین برای شیائومی

تیلت شیفت و Time Burst در تنظیمات دوربین شیائومی

تیلت شیفت که شبیه حالت پرتره و بیشتر به کمک نرم افزار است، در دو حالت خطی یا دایره‌ای بک گراند و سوژه‌ی خارج از کادر را مات یا اصطلاحاً بلور می‌کند.

اموزش عکاسی با گوشی شیائومی

گزینه بعدی قابلیتی به اسم «عکاسی متوالی زمان بندی شده» است که با تعریف کردن تعداد عکس و بازه‌ی زمانی، تعدادی عکس به صورت پشت سر هم می‌گیرد. مثلاً با انتخاب ۲۰ عکس و بازه زمانی ۵ ثانیه، گوشی به صورت خودکار هر ۵ ثانیه یک بار شروع به عکس گرفتن می‌کند و تا کامل شدن این ۲۰ عکس، این فرآیند گرفتن عکس پشت سر هم در شیائومی ادامه داده می‌شود.

بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی

گوگل لنز

قابلیت بعدی که مشاهده می‌کنید، گوگل لنز است که در اکثر گوشی‌های شیائومی وجود دارد، اما کاربرد آن چیست؟ به این صورت است که شما لنز را روی سوژه مد نظر می‌گیرید و گوگل شروع به جستجو کردن راجع به آن می‌کند و یک سری اطلاعات مفید و پیشنهاداتی برای خرید آن محصول به شما ارائه می‌دهد، این قابلیت زیاد در ایران قابل استفاده نیست، اما در نوع خود بسیار جالب و کاربردیست.

تنظیمات دوربین شیائومی

افکت های دوربین شیائومی

یکی دیگر از ترفند عکس گرفتن با گوشی شیائومی استفاده از فیلترهای آماده است که این روزها پراستفاده‌ترین ابزار دوستداران عکاسی به شمار می‌رود، به طوری که خیلی‌ها بدون آن‌ها حتی حاضر به عکس گرفتن نیستند. با زدن روی گزینه ستاره موجود در برنامه دوربین گوشی شیائومی تعداد زیادی فیلتر آماده با نور و رنگ متفاوت در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید مطابق با سلیقه خود از آن‌ها برای عکسبرداری استفاده کنید.

تنظیم دوربین شیائومی

ادیت زیبایی عکس 

از دیگر افکت های نرم افزار دوربین حرفه ای شیائومی گزینه زیبایی یا بیوتی است که قابلیت‌های نسبتاً کاملی دارد و گزینه‌های متفاوتی بسته به استفاده از دوربین سلفی یا اصلی به شما می‌دهد. در دوربین اصلی قابلیت‌هایی برای ویرایش کل بدن نظیر سر، پا، شانه، لاغر کردن چهره یا روتوش آنی برای شما فعال می‌شود و با لنز سلفی قابلیت ادیت حالت‌های چهره و آرایش کردن در دسترس شما قرار می‌گیرد و به زبان ساده‌تر می‌توانید قبل از عکس گرفتن همه‌ی ویرایش‌های لازم را بر روی صورت خود انجام بدهید.

دوربین al در گوشی شیائومی چیست ؟

AI در واقع یک هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص سوژه‌ی عکاسیست و مطابق آن رنگ و کنتراست نور را به بهترین حالت ممکن تغییر می‌دهد و زیباترین عکس را ثبت می‌کند. در واقع با این قابلیت نیازی به فیلتر و ادیت نور و رنگ عکس خود ندارید و به صورت خودکار با توجه به محیط عکاسیتان، بهترین رنگ و کنتراست برای آن اعمال می‌شود.

  مقایسه تلویزیون شیائومی با سونی ، کدام بهتر است ؟

برنامه دوربین گوشی شیائومی

دوربین HDR در گوشی شیائومی چیست ؟

گزینه HDR مخفف عبارت High Dynamic Range است و یا فعال کردن آن، دوربین ۳ عکس متوالی می‌گیرد و با ادغام آن‌ها بهترین دامنه داینامیکی عکس را به دست آورده و ثبت می‌کند که در کیفیت تصویر بسیار تاثیرگذار است. با این قابلیت جزئیات در عکس‌ها شما بیشتر شده و شارپنس بهبود می‌یابد و می‌توانید از آن برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی شیائومی خود استفاده کنید. ناگفته نماند در این قسمت، گزینه فلش را نیز می‌بینید که می‌توانید آن را روشن و خاموش کنید و یا در حالت خودکار قرار بدید.

چگونه کیفیت دوربین شیائومی را بالا ببریم

بررسی دقیق و جامع نرم افزار دوربین گوشی شیائومی درحالت پرتره

آیتم بعدی قابلیت های دوربین شیائومی حالت پرتره است که با استفاده از سنسور تشخیص عمق در دوربین اصلی و به کمک نرم افزار در دوربین سلفی می‌توانید پس زمینه را از سوژه تفکیک و بلور کنید و حالت‌هایی برای تنظیم دیافراگم و نور پردازی استودیویی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. کیفیت عکس پرتره شما وابسته به کیفیت سنسور عمق سنج و دوربین اصلی است.

چگونه دوربین گوشی شیائومی را با کیفیت کنیم

امکانات دوربین گوشی شیائومی

شاید بپرسید اسلوموشن شیائومی کجاست یا برخی قابلیت‌ها مثل تایم لپس در کدام قسمت نرم افزار دوربین شیائومی قرار دارد؟ برای استفاده از این حالت‌ها کافیست گزینه بیشتر را بزنید تا آپشن‌های آن برایتان باز شود، البته این منو در برخی گوشی‌ها اندکی متفاوت است، اما به صورت کلی در مدل‎‌های میانرده‌ی قدرتمند به بالا موردهای مشابهی وجود دارد، مثل «ویدیو کوتاه» که برای گرفتن ویدیوی کوتاه با سرعت قابل تنظیم است و کاربرد زیادی دارد یا قابلیت عکس برداری با حداکثر کیفیت لنز و نایت مود که برای گرفتن عکس در شب بسیار ایده آل است. گزینه vlog شیائومی که درواقع مخفف وب بلاگر است و برای تولید محتوای ویدیویی چند آیتم آماده و پیش فرض برای شما قرار داده شده و کاربرد فراوانی دارد.
گزینه بعدی اسناد است که برای عکس برداری از اسناد و نوشته مناسب است؛ پانوراما که همه شما با مدل عکسی که می‌گیرد آشنایی دارید و ویدئو دوگانه که همزمان با هر دو لنز اصلی و سلفی فیلمبرداری می‌کند.

چگونه دوربین گوشی شیائومی را تنظیم کنیم

Time Lapse و حرکت آهسته

گذر زمان یا همان تایم لپس روشی جدید برای فیلمبرداری از یک سوژه به صورت ممتد و طولانی مدت است که ساعت‌ها فیلم و فریم ضبط شده را با سرعت زیاد پخش می‌کند و به گذر زمان نیز معروف است. این قابلیت برای فیلمبرداری از طلوع و غروب آفتاب یا مسیر سفرتان عالیست.
گزینه حرکت آهسته یا همان اسلوموشن نیز برای گرفتن ویدیو‌های اسلوموشن استفاده می‌شود و تصویر را با آهسته ترین حالت ممکن پخش می‌کند و با آن می‌توانید لحظات جالبی را شکار کنید.

همتاسازی و نوردهی طولانی

گزینه همتاسازی نیز ترفند بسیار جالبی در عکاسی با گوشی شیائومی است، مثلاً می‌توانید سه تصویر از خود را در یک قاب جا بدهید.

در آخر گزینه نور دهی طولانی که برای استفاده از آن نیاز به سه پایه دارید تا گوشی هیچ لرزشی نداشته باشد و با استفاده از حالت های پیش فرض موجود، یک عکاسی حرفه ای با گوشی شیائومی را تجربه کنید.

  خرید و بررسی تلویزیون شیائومی Q1E با بهترین قیمت از بانه

قابلیت های دوربین شیائومی

برای اطلاع از قیمت گوشی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

بررسی تنظیمات دوربین گوشی شیائومی در فیلمبرداری

کیفیت ویدئو بستگی به قابلیت‌های دوربین دارد و  بهترین دوربین گوشی شیائومی می‌تواند فیلمبرداری ۴K یا ۸K را به شما ارائه دهد، معمولاً قابلیت فیلمبرداری با کیفیت پایین‌تر مثل ۱۰۸۰ پیکسل یا ۷۲۰ پیکسل نیز با فریم ریت متفاوت در دسترس است. همچنین می‌توانید روی ویدئوهای خود فیلتر بگذارید و در صورت وجود استاپ لایزر در قابلیت دوربین شیائومی می‌توانید آن را فعال کنید تا کیفیت فیلمبرداری در حال حرکت را بهبود ببخشید.

البته یک نرم افزار کاربردی نیز در این بخش وجود دارد که چند گزینه جالب برای فیلمبرداری به شما ارائه می‌دهد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

Audio zoom

با کمک این ویژگی شما می‌توانید هنگام فیلمبرداری روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کرده تا صدای سوژه اصلی از صداهای اطراف بلندتر ضبط شود که در محیط‌های شلوغ بسیار کاربردیست.

Track moving object

در این حالت با استفاده از چند ترفند ساده نرم افزاری، اینطور به نظر می‌رسد که شما در حال حرکت و فیلمبرداری از سوژه هستید، در حالی که دوربین و شما در یک حالت ثابت قرار دارید. این قابلیت برای ضبط ویدئوهای جذاب به خصوص برای شبکه‌های اجتماعی عالیست، گرچه اندکی با افت کیفیت مواجه خواهید شد.

قابلیت فیلمبرداری حرفه‌ای نیز وجود دارد که می‌توانید تنظیمات را به صورت دستی تغییر بدهید که در یک مقاله جداگانه آن را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

عکاسی با گوشی شیائومی

نظر شما راجع به تنظیمات دوربین گوشی شیائومی چیست؟ آیا شما از قابلیت های دوربین گوشی شیائومی استفاده می‌کنید؟ از امکانات دوربین گوشی شیائومی تا چه حد اطلاع داشتید؟ نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵۴ رای

سوالات متداول

قابلیت های دوربین گوشی شیائومی چیست؟

✔️ نرم افزار دوربین گوشی‌های شیائومی یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌ها در بین گوشی‌های هوشمند است که قابلیت و امکانات بسیاری به شما می‌دهد که با مراجعه به مقاله بالا به صورت کامل با آن آشنا خواهید شد.

آیا می‌شود هنگام عکس برداری نام گوشی روی تصویر ثبت نشود؟

✔️ بله، درست است که به صورت پیش فرض همه‌ی گوشی‌های شیائومی نام گوشی را روی تصویر هک می‌کند، اما کافی است در قسمت تنظیمات، گزینه Watermark را غیرفعال کنید و دیگر نام گوشی بر روی تصاویر شما ثبت نخواهد شد.

بهترین برنامه دوربین برای شیائومی چیست و تا چه حد به تنوع در عکاسی کمک می‌کند؟

✔️ بهترین برنامه دوربین برای شیائومی همان نرم افزار پیش فرض این شرکت است که معمولاً در گوشی‌های میان رده به بالا یکسان بوده و تفاوت اندکی در لنزهای بکار گرفته شده دارد، امکانات بسیاری نظیر نوردهی طولانی، تایم لپس، اسلوموشن، پرتره و بسیاری قابلیت دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین افکت های دوربین شیائومی تقریباً کامل است و نیازی به نرم افزار جانبی برای ادیت عکس‌های خود ندارید.

تنظیم دوربین شیائومی در فیلمبرداری چه قدر تاثیرگذار است؟

✔️ در وهله‌ی اول کیفیت فیلمبرداری به لنز گوشی شما و نور مناسب فضا برمی‌گردد، اما در قدم بعدی نرم افزار و تنظیمات دوربین شیائومی به کمک شما می‌آید و با قابلیت‌های بسیاری که دارد چه در شب و چه در روز حداکثر کیفیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید