بررسی کیفیت تلویزیون شیائومی

xiaomi tvتوانسته است نظر بسیاری از کاربران را جلب نماید. توجه به مزایا و معایب تلویزیون شیائومی و بررسی کیفیت هر یک از مدلهای آن، جزو اطلاعات لازمه در زمان خرید این محصول است. اولین نکته در مورد بررسی تلویزیونهای شیائومی، کیفیت بالای تصویر و وضوح نمایشگر آن میباشد. تلویزیونهای شیائومی دارای پنل IPS بوده که این فناوری زاویه دید بالایی را فراهم خواهد کرد. در واقع مهندسان ارشد کمپانی از ابتدا بیان کردهاند که تامین پنل مورد استفاده این تلویزیونها، از کمپانی ال جی و سامسونگ میباشد. از این رو کیفیت تصویر و پنل نمایشگر تلویزیونهای شیائومی برای تمام کاربران تثبیت شده است. تلویزیونهای شیائومی از کیفیت تصویر 4K و همچنین عملکرد HDR10 پشتیبانی میکند. این پنل 4K تصاویر باکیفیت به همراه رنگهای اشباع شده با دامنه داینامیکی عالی را نمایش میدهند. از این رو میتوان گفت که سطح کنتراست و کیفیت تلویزیون شیائومی در حد معقول و رضایتبخش بوده، اما هنوز در سطح برندهای برتر چون سامسونگ و سونی حرفی برای گفتن ندارد.

  1. کیفیت تصویر خارق العاده 4K HDR
  2. Afraland – 4 ماه پیش
  3. بلوتوث نسخه 4.2
  4. دارای 2 پورت USB

xiaomi tvشیائومی برای ارمغان عملکردی قدرتمند در تلویزیون شیائومی 50P1 از پردازشگر ساخته شده توسط شرکت MediaTek استفاده کرده است. پردازنده این تلویزیون با عنوان MediaTek 9611 شناخته میشود. این پردازشگر حرفهای با افزایش سرعت و پاسخگویی تلویزیون موجب خواهد شد تصاویری روان و بدون اختلال را مشاهده کنید. شیائومی در ساخت این تلویزیون از پردازنده مرکزی چهار هستهای A55 استفاده کرده است. این پردازنده پیشرفت سرعت عملکرد تلویزیون را به شدت بالا خواهد برد تا شما در کسری از ثانیه به آنچه میخواهید دسترسی پیدا کنید. این مدل همچنین به پردازنده گرافیکی Mali G52 MP2 مجهز شده است. این پردازنده پیشرفته به شما اجازه میدهد بازیهای گرافیکی را با سرعت عمل عالی در صفحه نمایش اجرا کنید. حافظه رم این تلویزیون 2 گیگابایت است؛ این میزان، سرعت اجرای برنامهها را در تلویزیون هوشمند 50P1 بالا برده و به شما اجازه میدهد به راحتی بین برنامههای مختلف جابجا شوید. حافظه داخلی 16 گیگابایت نیز فضای کافی برای ذخیره سازی محتوای متنوع را در اختیار شما میگذارد.

برای کلیک یا برای عدم کلیک: تلویزیون شیائومی و اجرای وبلاگ

xiaomi tvبنابراین از این نظر شاهد یکی از جدیدترین فناوری ها و بهترین کیفیت تصویر هستیم. روشنایی تصویر در این تلویزیون تا 350 نیت است و از مهم ترین فناوری های بکار رفته در آن می توان به HLG ، HDR 10 PRO ، Dolby Vision اشاره کرد. این تلویزیون قابلیت رفرش ریت 60 هرتز را دارا می باشد که شاید مناسب افرادی همچون گیمر ها نباشد. همچنین میزان زاویه دید در این تلویزیون کمی محدود به نظر می رسد که ممکن است برخی افراد با آن دچار مشکل شوند. البته تلویزیون Mi QLED 4K برای کاربرانی که قصد استفاده معمولی از تلویزیون را دارند می تواند گزینه مناسبی باشد. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را داشته باشید این تلویزیون از نظر امکانات و قیمت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. همانطور که از نام این مدل از تلویزیون شیائومی پیداست ، این تلویزیون از جمله مدل های بالا رده این برند محسوب می شود.

  3 افسانه درباره تلویزیون شیائومی

اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم، نمی توان هم یک تلویزیون با کیفیت ساخت عالی ارائه داد و هم قیمت آن در کف باشد. شیائومی کیفیت را در حد متوسط قرار داده و قیمت را نیز به حداقل می رساند. برندی مانند سونی دقیقاً برخلاف این عمل می کند و تا جای ممکن کیفیت را بالا می برند، حتی اگر قیمت محصولات هم زیاد باشد ارزش این کیفیت ساخت را دارد. تلویزیون های پرفروش شیائومی کدامند؟ به دلیل قیمت خوبی که شیائومی ارائه می دهد بیشتر تلویزیون هایش در لیست پرفروش ها قرار دارند اما در این بین مدل هایی فروش بیشتری دارند، که آن ها را در جدول زیر لیست کرده ایم. اگر به دنبال خرید تلویزیون شیائومی هستید باید چند نکته را هنگام خرید مد نظر قرار دهید. تلویزیون های شیائومی تناسب قیمت و امکانات خوبی با هم دارند ولی کیفیت ساخت عالی در این مدل ها معنایی ندارد، کیفیت ساخت در حد معمولی و قیمت در کف بازار قرار دارد. اگر فکر می کنید کیفیت برای تان ملاک مهم تری از قیمت است باید سراغ سونی – ال جی – سامسونگ بروید؛ اما اگر قیمت مهم تر است شیائومی انتخاب بسیار عالی خواهد بود.

2160 پیکسل ، یعنی Ultra HD (UHD) است. تلویزیون شیائومی همچنین از HDR10 به عنوان یک استاندارد HDR و از DTS و Dolby Digital به عنوان رمزگذار صوتی پشتیبانی می کند. پردازش دستگاه تا این حد بالا و در سطحی است که ما از شیائومی انتظار داریم. لبه ها خوب و کوچک نگه داشته شده اند و در چپ ، راست و بالا به همان اندازه نازک هستند. لبه پایین کمی بزرگتر است. علاوه بر این ، فریم از آلومینیوم براق ساخته شده است. به طور کلی ، طراحی کاملاً ساده است و بنابراین باید در بسیاری از اتاق های نشیمن جای بگیرد. پورت ها بیشتر در سمت چپ قرار دارند. قسمت پشتی آن از پلاستیک مشکی ساخته شده است. در پشت تلویزیون نیز چهار سوراخ برای براکت دیواری وجود دارد. HDMI 2.0a از آن جهت مهم است که HDMI 1.4 به هیچ وجه قادر به انتقال HDR نیست و فقط نرخ فریم کمتر (4K با 24 هرتز) را امکان پذیر می کند.

  بهترین گوشی تا ۸ میلیون تومان از برندهای شیائومی،سامسونگ و… (اردیبهشت ۱۴۰۲)

تلویزیون Q1E شیائومی دارای فناوری های HDR زیادی می باشد. ، HDR10 و kalinab HLG سازگار است. در ضمن خود qled بودن این نمایشگر به معنی داشتن یک لایه ی نقطه کوانتومی می باشد که به بهبود سطح کنتراست کمک فوقالعاده ای کرده است. با این وجود نرخ رفرش پنل این نمایشگر 60 هرتز می باشد. این نمایشگر دارای طیف گسترده ای از رنگ ها در تنظیم کیفیت تصویر می باشد و البته کاهش نور پس زمینه و شارپ کردن و خاموش کردن MEMC هم می تواند تفاوت های زیادی در این کیفیت تصویر ایجاد کند. سطوح کنتراست در تلویزیون شیائومی Q1E بسیار عالی است و در واقع نور کم باعث شده که کنتراست عالی نشان داده شود. به طور خلاصه کیفیت تصویر پنل پس از کالیبراسیون بسیار خوب است. در مورد بازی ها، نیز یک سری نکات وجود دارد که باید به آن توجه شود. در واقع این نمایشگر یک گزینه ی عالی برای گیمرها و بازی دوستان نمی باشد چرا که نه تنها نرخ رفرش آن 60 هرتز می باشد که متأسفانه عدم وجود پورت HDMI 2.1 نیز بر این مسئله دامن زده است.

6 نکته که ممکن است شما را در تلویزیون شیائومی تأثیرگذار می کند

xiaomi tvاین پنل توسط تلویزیونهای بالارده سامسونگ نیز مورد استفاده قرار میگیرد. پنلهای QLED رقابت مستقیم و تنگاتنگ با پنلهای اولد ال جی دارند. تلویزیونهای سری اولد OLED TV سامسونگ بازار عرضه شده اند و با استقبال گسترده روبرو نبودند. تلویزیون وان پلاس TV Q1 میتواند تمامی محتواها را با روشنایی بسیار بالایی به نمایش بگذارد. این تلویزیون در ارائه محتوای تصویری حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد. به گونهای که این محصول بخشهای تاریک تصاویر را به شکل عمیق تری به تصویر میکشد. تلویزیون وان پلاس TV Q1 میتواند تمامی رنگها را نیز به صورت غنی نمایش دهد. این تلویزیون کنتراست بهتری را در مقایسه با تلویزیونهای شیائومی دارد. تلویزیون وان پلاس از جمله تلویزیونهای بالارده محسوب میشود و به همین دلیل طبیعی است که در مقایسه با تلویزیون شیائومی قیمت بالاتری داشته باشد. اگر بخواهیم رویکرد شرکتهای وان پلاس و شیائومی را برای عرضه تلویزیونهای هوشمند شان بررسی کنیم باید استراتژی آنها را در عرضه گوشیهای هوشمند مورد بررسی قرار دهیم.

  • بلندگوهای Bass Reflex
  • جک هدفون 3.5 میلی متری
  • استفاده از فناوری Ambilight
  • اندازه VESA یا محل نصب براکت 400×300 میلیمتر

  تلویزیون شیائومی Q2 سایز 55 اینچ کیولد 55Q2

این تلویزیون همچنین از شبکه های محبوب Netflix و Youtube پشتیبانی می کند تا کاربر بتواند به ژانرهای مختلف فیلم و محتوای بی شماری این شبکه ها دسترسی داشته باشد. این تلویزیون همچنین دارای سرعت رفرش 60 هرتز می باشد که با استفاده از این Refresh Rate شما می توانید تصاویر اکشن و مسابقات ورزشی را بدون نویز ببینید و لذت ببرید. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد تلویزیون شیاومی 55Q1 سیستم صوتی قدرتمند آن است که می تواند صدا را با قدرت مناسب در اطراف پخش کند. سیستم صوتی این تلویزیون دارای توان 30 وات است که برای یک تلویزیون 55 اینچ یک قدرت مناسب محسوب می شود. همچنین استفاده از 6 بلندگو صدایی یکنواخت و همه جانبه را فراهم می کند که به راحتی می توانید به صدای فیلم های با کیفیت گوش فرا دهید. هر کدام از این بلندگو ها صدا را با قدرت 5 وات پخش می کنند تا در مجموع صدایی با توان 30 وات به گوش شنونده برید.

دیدگاهتان را بنویسید