بهترین تنظیمات پیامک گوشی شیائومی و رفع مشکل آن

در برخی از مواقع کاربران گوشی‌های شیائومی با مشکل فرستادن SMS مواجه می‌شوند و پیغامی مثل ” پیام ارسال نشد قالب بندی شماره تلفن اشتباه است ” را دریافت می‌کنند. قطعاً برای حل چنین مشکلاتی باید به سراغ تنظیمات پیامک گوشی شیائومی برویم. برند شیائومی در این سال‌ها محبوبیت زیادی در بازار ایران پیدا کرده و به واسطه قیمت مناسبش هر روز کاربران بیشتری به آن جذب می‌شوند، اگر با تنظیمات پیامک گوشی شیائومی مشکل پیدا کردید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم عمده مشکلات مربوط به برنامه پیامک گوشی شیائومی را با هم بررسی کنیم.

علت عدم نمایش پیامک در گوشی شیائومی

معمولاً علت عدم نمایش پیامک شیائومی به خاموش بودن اعلان یا نوتیفیکیشن آن برمی‌گردد. برای رفع این مشکل کافیست مراحل زیر را در تنظیمات اس ام اس در گوشی شیائومی اعمال کنید.

خرید اقساطی 19کالا

• به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید.
• سپس وارد قسمت برنامه‌ها (App) بشوید.

تنظیمات پیامک گوشی شیائومی

• گزینه Manage App یا مدیریت برنامه‌ها را انتخاب کنید.
• در این قسمت تمامی برنامه‌های نصب شده را مشاهده می‌کنید که در بین آن‌ها باید مسنجر پیام‌های پیش‌فرض گوشی خود را پیدا و انتخاب نمایید.

علت عدم نمایش پیامک در گوشی شیائومی

• در آخر با روشن کردن نمایش اعلان پیامک‌ها مشکل شما حل خواهد شد. البته در تنظیمات اعلان پیامک گوشی شیائومی امکانات دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید، برای مثال وقتی صفحه گوشی قفلست پیام چگونه نمایش داده شود و از این قبیل تنظیمات که می‌توانید مطابق با سلیقه خود آن‌ها را تنظیم کنید.

مشکل عدم ارسال پیامک در گوشی شیائومی

در واقع مشکل عدم ارسال پیامک در گوشی شیائومی یا بقیه برندها می‌تواند به چندین عامل مختلف برگردد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

فروش ویژه

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 4G ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱۱,۵۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco F4 5G ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۶,۳۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro Max ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro Max ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت

تصویر سه بعدی

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۵,۳۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 11 4G ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت

  2023 است Yr تلویزیون شیائومی

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۱,۶۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی نوکیا C10 ظرفیت ۳۲ رم ۱ گیگابایت

گوشی نوکیا C10 ظرفیت 32 رم 1 گیگابایت

تصویر سه بعدی

گوشی a02s

قیمت ویژه: ۵۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی اپل مدل آیفون iPhone 13 Pro Max ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت اکتیو

۱. عدم اعتبار کافی یا یک طرفه شدن خط شما

برای حل مشکل ارسال نشدن پیام در گوشی شیائومی اگر از سیم‌کارت اعتباری استفاده می‌کنید، حتماً اعتبار خط خود را چک کنید. گرچه اگر حساب شما مسدود شده باشد یا از لحاظ اعتبار به مشکل خورده باشید، از طرف اپراتوری که از آن استفاده می‌کنید به شما پیام داده می‌شود، اما گاهی این اخطارها با تاخیر به دست شما می‌رسد و به همین دلیل بهترست در صورت بروز چنین مشکلی با تغییر سیم کارت پیش فرض پیامک شیائومی یا استفاده از کدهای دستوری مطمئن شوید که مشکل از سمت خط شما نیست.

موقعیت یابی پیامکی شیائومی

۲. استفاده از کارکترهای بیشتر از حد مجاز

دومین راه حل مشکل ارسال نشدن پیام در گوشی شیائومی استفاده از کارکترهای کمتر است . همانطور که می‌دانید پیامک‌ها محدودیت کلمه دارند و در صورت رد کردن حد مجاز کلمات، پیام شما ارسال نخواهد شد یا در بهترین حالت تنها نیمی از پیام شما به دست مخاطبتان خواهد رسید.

۳. اشتباه بودن شماره دریافت کننده

اگر به شماره‌ای که در گوشی شما ذخیره نیست پیام ارسال می‌کنید، حتماً به تعداد ارقام و پیش شماره آن دقت کنید، زیرا در صورت اشتباه بودن شماره دریافت کننده، پیام شما ارسال نخواهد شد.

۴. وجود کش‌های قبلی و مخرب

این مشکل نیز در برخی گوشی های شیائومی دیده می‌شود و بهترست هرچند وقت یکبار کش‌های خود را پاک کنید. برای این کار کافیست به قسمت تنظیمات ارسال پیامک در گوشی شیائومی رفته و بعد از انتخاب گزینه Storage، گزینه Clear Cache را بزنید.

مشکل عدم ارسال پیامک در گوشی شیائومی

تغییر تم پیامک شیائومی

برای تغییر تم پیامک شیائومی بهترست از نرم‌افزارهایی مثل MIUI Messaging استفاده کنید. البته برنامه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که تقریباً تمامی آن‌ها عملکرد و محیط کاربری یکسانی داشته و می‌توانید مطابق با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

بعد از نصب این برنامه در قسمت تنظیمات آن را به عنوان پیش فرض برای گوشی خود مشخص کنید و دسترسی‌های لازم را به آن بدهید. اکنون با تغییر تم و آیکون به سادگی تمامی تغییرات اعمال می‌شود و حتی می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. اگر زمان نصب با مشکلی برخورد کردید، می‌توانید مطلب علت نصب نشدن برنامه در گوشی شیائومی را مطالعه کنید.

  معرفی پرفروش‌ترین و برترین برندهای موبایل در بازار ایران

در صورتی که هنگام استفاده از این نرم‌افزار با اروری از سمت شیائومی یا گوگل مواجه شدید، کافیست به قسمت Account & Sync رفته و بعد از زدن گزینه Sync app data تمامی گزینه‌های مربوط به پیام‌ها، تماس و مخاطبین را فعال کنید.

باز نشدن لینک در پیامک شیائومی

باز نشدن لینک در پیامک شیائومی

برخی اوقات لینکی در پیامک وجود دارد که بعد از زدن آن با ارورهایی مثل وصل نبودن اینترنت یا امن نبودن پیج رو‌به‌رو می‌شوید، اما هنگام باز نشدن لینک در پیامک شیائومی باید چه مواردی را چک کنیم؟

در ابتدا اینترنت خود را چک کنید و مطمئن شوید داده‌ها را به خوبی ارسال و دریافت می‌کند. برای این کار در مرورگر خود یک پیج مطمئن مثل گوگل را امتحان کنید. اگر مشکل از اینترنت نبود، احتمالاً مرورگر شما به این بخش متصل نیست که برای رفع این مشکل باید دستورالعمل زیر را انجام دهید:

• به قسمت تنظیمات و بخش Apps & notifications بروید.
• گزینه Default apps را زده و Opening links را انتخاب کنید.
• در آخر گزینه Allow app to open supported links را فعال نمایید.

تم پیامک شیائومی

مشکلات قالب بندی شماره تلفن در شیائومی

مشکل قالب بندی شماره تلفن شیائومی بیشتر در مدل‌های قدیمی این برند به چشم می‌خورد و رفته رفته با آپدیت‌های نرم‌افزاری و پیچ‌های امنیتی که این شرکت ارائه داد کمتر شد و حالا کمتر کاربری با پیام قالب بندی شماره تلفن اشتباه است رو به رو می‌شود. با این حال، برای حل مشکل قالب بندی شماره تلفن اشتباه است در گوشی شیائومی چند راه حل زیر پیشنهاد می‌شود:

  • مسیر Settings > Apps > Special access > Use Premium SMS services را در گوشی‌هایی که اندروید ۷ به بالا دارند طی کنید.

رفع خطای قالب بندی شماره تلفن

  • گوشی خود را ری استارت کنید

برای این کار از روش استاندارد استفاده نکنید (یعنی نگه داشتن دکمه قفل به مدت سه ثانیه و سپس زدن دکمه پاور)، بلکه در عوض دکمه قفل و کاهش صدا را نگه دارید تا زمانی که گوشی چرخه پاور اجباری را انجام دهد. این روش خاموش کردن گوشی را ریست می‌گویند که اغلب اشکالات را برطرف می‌کند.

  • گوشی رو به آخرین نسخه نرم افزاری آپدیت کنید

  مانیتور گیمینگ ۸۶ دلاری ردمی G24 با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز معرفی شد

به برنامه تنظیمات زیر برگه SOFTWARE UPDATE  نگاه کنید و هر گونه به‌روزرسانی مورد نیاز را دنبال کنید. این کار ممکن است به برنامه پیام‌رسانی شما کمک کند تا دوباره به درستی کار کند.

  • سیمکارت خود را چک کنید

بررسی کنید که سیم کارت گوشی شما به درستی نصب شده باشد. می‌توانید اسلات سیم‌کارت را با استفاده از یک ابزار اختصاصی یا یک سوزن کوچک بیرون بیاورید؛ اگر سیمکارت از نظر فیزیکی در جای خود قرار نداشت، احتمالاً مشکل اصلی همین بوده است.

آیا شما هم با تنظیمات پیامک گوشی شیائومی به مشکل خوردید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستانتان در ۱۹کالامگ یه اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۴۷ رای

سوالات متداول

علت ارسال نشدن پیامک در گوشی شیائومی چیست؟

در صورت ارسال نشدن پیامک، باید مواردی از قبیل اعتبار خط، کارکترهای پیامک و شماره گیرنده را چک کنید و اگر همه چیز درست بود، به سراغ پاک کردن کش پیام‌ها بروید تا مشکل شما حل شود.

چرا هنگام آمدن پیامک، اعلان آن روی گوشی شیائومی نمایش داده نمی‌شود؟

برای رفع این مشکل پیامک شیائومی کافیست به قسمت تنظیمات اعلان‌ها رفته و اعلان پیام ها را فعال کنید که به صورت گام به گام آن را در مقاله نیز توضیح دادیم.

دلیل باز نشدن لینک در پیامک شیائومی چیست؟

دلیل باز نشدن لینک در پیامک یا به وصل نبودن اینترنت شما برمی‌گردد یا مرورگر شما به این بخش وصل نیست که در مقاله بالا توضیح دادیم چگونه مرورگر خود را در این بخش فعال کنید.

بهترین برنامه تغییر تم پیامک شیائومی چیست؟

برای عوض کردن تم پیامک شیائومی برنامه‌های زیادی وجود دارد که MIUI Messaging یکی از بهترین آن‌هاست. البته فراموش نکنید بعد از نصب باید تمامی دسترسی‌های پیام، تماس‌ها و مخاطبین را برای آن فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید